پرویز امینی:

فضای افشاگری بی‌سابقه نامزدها در مناظره سوم، کسب اعتماد مردم را دشوار می‌کند

کدخبر: 2097076

همانطور که پیش‌بینی می‌شد مناظره سوم در چارچوب مسائل اقتصاد باقی نماند و حاشیه بر متن به طور اساسی مسلط شد؛ می‌توان این جمع‌بندی را کرد که فضای افشاگری بی‌سابقه کنونی نامزدها درباره یکدیگر، کسب اعتماد مردم را برای همه آنها ولو طرف پیروز سیاسی دشوار می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز امینی تحلیل‌گر مسائل سیاسی پس از سومین مناظره انتخاباتی که عصر امروز جمعه (22 اردیبهشت ماه) برگزار شد ارزیابی خود را در کانال شخصی‌اش منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

همانطور که پیش‌بینی می‌شد مناظره سوم در چارچوب مسائل اقتصاد باقی نماند و حاشیه بر متن به طور اساسی مسلط شد. ادبیات مناظره نیز رادیکال بود. بنابراین مناظره سوم با دو مناظره پیش متفاوت بود و قضاوت‌ها نیز می‌تواند متفاوت حتی پیچیده و دشوار باشد.

فکر می‌کنم درباره مناظره دو جور بشود قضاوت کرد. در قضاوت سیاسی و در محدوده کنش‌گران سیاسی، روحانی برخلاف مناظره اول و جهانگیری برخلاف مناظره دوم، دست بالا را داشتند. اما با توجه به فضای رادیکال مناظره و افشاگری‌های بی‌سابقه نامزدها نسبت به یکدیگر در موضوع فساد و غلبه مطلق بحث‌های سلبی و انکاری به جای بحث‌های ایجابی (در مناظره چهارشنبه با جناب عباس عبدی بر این مسئله اتفاق نظر داشتیم که مطالبه مردم بحث‌های ایجابی است) تردید دارم قضاوت عمومی نیز چنین شده باشد.

برای فهم دقیق‌تر واکنش افکار عمومی، باید منتظر نظرسنجی‌های روزهای آینده بود. اما در این باره می‌توان این جمع‌بندی را کرد که فضای افشاگری بی‌سابقه کنونی نامزدها درباره یکدیگر، کسب اعتماد مردم را برای همه آنها ولو طرف پیروز سیاسی دشوار می‌کند.

ارسال نظر: