جوکار در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح کرد:

مورد قبول نیست که دولت جمهوری اسلامی مدیر هزار میلیاردی داشته باشد

کدخبر: 2097145

نماینده سابق مجلس گفت: برای جمع آوری این دارایی و ثروت زیاد راهی نیست مگر اینکه در پوشش رانت و فساد بوده باشد چرا که از راه مشروع هزار میلیارد دارایی جمع نمی شود.

محمد صالح جوکار در گفتگو با « نسیم آنلاین »، پیشنهاد آقای قالیباف مبنی بر اعلام اموال کاندیداها را پیشنهاد بسیار خوبی دانست و ضمن ابراز تاسف از عدم معرفی لیست اموال کاندیداها در مناظره سوم گفت: کسی که قرار است رییس جمهور آینده کشور بشود باید رفتارش علی گونه باشد به طوریکه نباید سبک زندگیش با دیگر مردم فرق کند و یا اینکه دنبال اشرافی گری و جمع آوری مال دنیا باشد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دوربین تلویزیون به منازل این افراد برود و هر کدام از اینها دارایی های خود به صورت شفاف با مردم در میان بگذارند کار بسیار مثبتی خواهد بود، کاری که تا به حال در دنیا انجام نشده ولی جمهوری اسلامی می تواند با این کار صداقت کاندیداهای ریاست جمهوری را نشان دهد که چقدر با مردم صادق و شفاف هستند و قصد پوشاندن حقایق را از مردم ندارند.

وی با تاکید بر این نکته که به هر صورت کسی که می خواهد رئیس جمهور آینده باشد باید دغدغه مردم را برطرف کند، ادامه داد: رئیس جمهور هم مانند مردم زندگی می کند و یک شغل و حقوقی دارد و نباید دنبال جمع آوری مال دنیا یا استفاده از موقعیت و شهرت خود باشد.

جوکار معتقد است: کسی که قرار است آینده کشور را در دست بگیرد حتی نباید اقوام و نزدیکان خود را به کار بگیرد یا اجازه دهد اقوامش سو استفاده و رانت خواری کنند و به دنیال بهره برداری باشند.

عضو جبهه مردمی جمنا با بیان اینکه پیشنهاد آقای قالیباف باید یک پیشنهاد کلیدی بود ، ابراز کرد: امیدوارم صدا و سیما هم به این موضوع بپردازد و کمیته تبلیغات ریاست جمهوری هم کاندیداها را ملزم به آن بکنند .

جوکار تاکید کرد: مورد قبول نیست برای کسی که امروز در جمهوری اسلامی مدیر می شود، هزار میلیارد به جیب بزند خوب این دارایی را از کجا می آورد؟ در طول این ۳۵سال انقلاب فردی که وزیر بوده یا مقام ارشد بوده چطور این اموال را جمع آوری کرده است؟

وی افزود: برای جمع آوری این دارایی و ثروت زیاد راهی نیست مگر اینکه در پوشش رانت و فساد بوده باشد چرا که از راه مشروع هزار میلیارد دارایی جمع نمی شود.خوب است این بحث ها و مناظرات جنبه عملی هم به خود بگیرد و افراد دارایی های خود را به سادگی و آنچه مردم لازم است بدانند در جریان بگذارند.

ارسال نظر: