رئیسی در برنامه پاسخ به جوانان شبکه سوم سیما:

روحانی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر است اما فقط در ۲ جلسه شرکت داشته/ وزرای ما در بخش تجارت حضور نخواهند داشت

کدخبر: 2097153

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه وزرای دولت کار و کرامت در بخش‌های تجاری، خصوصی و شرکت‌ها عضویت نخواهند داشت، گفت: حرف ما، حرف مردم و مشکل بیکاران، کارگران و زنان بی‌سرپرست است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با حضور در برنامه «پاسخ به پرسش جوانان» که از شبکه سه سیما پخش شد، درباره آسیب‌های اجتماعی، علت‌ها را اساسی و مقدم برشمرد و بابیان اینکه تاکنون بیشتر برخوردها با معلول‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: اگر نهاد خانواده موردتوجه قرار گیرد می‌توان در این زمینه و نسبت به بزه‌های اجتماعی آسیب‌زدایی کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه مسائل اقتصادی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد، اظهار داشت: جوانی که در روستا زمینه اشتغال خود را از دست بدهد، وارد حاشیه شهر می‌شود و این ممکن است زمینه‌های بزهکاری را فراهم کند.

وی مسئله بیکاری را از معضلات اساسی کشور برشمرد و ادامه داد: دادِ ما، دادِ جوانان و دادِ جوانان بیکاران تحصیل‌کرده همین است و امروز بیکاری و بی‌شغلی جامعه را تهدید می‌کند.

رئیسی با اشاره به چهره‌های ماندگار در حوزه‌های علمی و فناوری کشور، تأکید کرد: مسئله فرهنگی در بروز بزهکاری نقش دارد و زمانی که ما کف خیابان و حاشیه شهرها را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم برخلاف تلاش دستگاه‌ها وجود آمار و ارقام اعتیاد مسئله اساسی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر، رئیس‌جمهور است اما وی تنها در دو جلسه در این ستاد حضورداشته، وقتی‌که پیگیری‌های من از نهاد ریاست جمهوری جواب نداد، به دفتر رهبر انقلاب رجوع کردم که چرا این جلسات باوجود چنین معضلاتی برگزار نمی‌شود.

وی بابیان اینکه ما از آقای رئیس‌جمهور سؤال می‌کنیم که در 4 سال گذشته چند بار در این جلسات حضورداشته‌اید، گفت: باید به مراکز بازپروری معتادان رسیدگی و آن‌ها بازسازی شوند اما این کار با کندی صورت می‌گیرد.

رئیسی درباره برنامه خود برای اشتغال پایدار جوانان تصریح کرد: آمار مراکز رسمی نشان‌دهنده 12 درصد بیکاری است که محاسبه آن هفته‌ای یک ساعت کار است، درحالی‌که برداشت جامعه ما از شاغل این نیست و چنین شغلی ناقص است، لذا عدد بیکاری را باید 5 میلیون محاسبه کرد که حداقل یک‌میلیون آن تحصیل‌کردگان بیکار هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی‌که به مراکز قضایی و دادگاه‌های خانواده مراجعه می‌کنید، می‌بینید که یکی از دلایل طلاق، بیکاری است، درحالی‌که با توجه به دستوار صریح قانون و امکانات کشور، 12 درصد بیکاری باید به 8 درصد برسد و یکی از لازمه‌های این کار ایجاد شغل میلیونی در سال است.

وی تصریح کرد: آقایان دولت می‌گویند منابع از کجا می‌آورید، درحالی‌که ما ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم، اقتصاد دریایی ما 2 درصد است، درحالی‌که برخی کشورهای اروپایی تا 50 درصد از این طریق تولید ناخالص ملی دارند.

رئیسی فضای مجازی را یک ظرفیت شغلی عنوان کرد و یادآور شد: امروز هند برابر پول نفت ما از طریق برنامه‌ریزی، شغل و درآمد ایجاد کرده است و حوزه‌های پیشران اقتصادی ازجمله مسکن و کشاورزی در این حوزه مؤثر است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نقدینگی در دولت یازدهم تا سه برابر افزایش داشته است، گفت: اگر بخشی از این نقدینگی در تولید به کار گرفته می‌شد، نه کارگاه‌های ما تعطیل می‌شد و نه شاهد این بیکاری بودیم، اگر این پول صرف یارانه یا حقوق کارمندان می‌شد اشکالی نداشت، اما این مبلغ به چند فرد بدحساب داده شده است.

وی افزود: برخورداری جوانان از شغل مناسب وظیفه دولت است، برنامه ما در دولت کار و کرامت، کار کردن شبانه‌روزی است، نه تجارت و حضور در بخش خصوصی و عضویت در ۱۰ شرکت، ما به دنبال کار با کرامت و حفظ شأن جوانان هستیم.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه وقتی ما این حرف‌ها را می‌زنیم به ما تهمت زده و به جای پاسخ دادن، اهانت می‌کنند، گفت: اگر رشد اقتصادی کشور ۷ درصد است، ۶ درصد آن مربوط به نفت است، آقایان به جای افترا به بنده و رقیب‌هراسی بگویند که چکار کرده‌اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مسئله مسکن را از مسائل ضروری برشمرد و با بیان اینکه یکی از راه‌های تشویق جوانان به ازدواج حل مسئله مسکن است، گفت: باید خوابگاه‌های متأهلی را افزایش داد و از سوی دیگر تسهیلات ازدواج را نیز بیشتر کرد و درحالی‌که ۵۰۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، به برخی افراد تسهیلات میلیاردی داده شده که اگر بازگردد مشکل این بخش حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد که باید برای ازدواج تشویق شوند و این با بخشنامه صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: برخی از جوانان استفاده تزئینی می‌کنند، درحالی‌که امام(ره) و رهبر انقلاب جوانان را باور داشتند، اما ببینید چند درصد از دولت ما را جوانان تشکیل می‌دهند.

رئیسی با بیان اینکه ما در نظر داریم در هر سال یک میلیون مسکن ایجاد کنیم، گفت: این امر باید از سوی دولت چه در بخش مسکن روستایی و چه اصلاح بافت‌های فرسوده و چه بخش مسکن جوانان محقق شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بخش خصوصی به اصلاح قانون مالیات در این بخش و حمایت از مسکن‌سازان پرداخت و خاطرنشان کرد: دولت باید برای مسکن تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به افزایش قیمت‌ها و کوچک شدن سفره مردم، بیان داشت: لازم است که آقایان سری به بازار بزنند تا متوجه قیمت‌ها شوند؛ چراکه قیمت اقلام سفره مردم افزایش داشته و دو برابر شده است.

رئیسی اظهار داشت: وقتی ما موضوع معیشت و مشکلات مردم را مطرح می‌کنیم، به ما تهمت می‌زنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تقسیم‌بندی‌های سیاسی و استفاده از ظرفیت‌ها در دولت خود توضیح داد: یکی از مشکلات کشور ما بحث جناح‌بندی‌های سیاسی است و من خود را در هیچ یک از آنها تعریف نکرده‌ام، در دولت ما همه جناح‌ها حضور خواهند داشت؛ چراکه برای اصلاح‌طلب خط امامی و اصولگرای خط امامی ارزش قائلم.

وی تأکید کرد: آنچه خط قرمز ماست، هم انحراف و هم فتنه است.

رئیسی با اشاره به آخرین مناظره نامزدها در صداوسیما گفت: در مناظره‌ها بداخلاقی‌ها صورت گرفت که اصلاً ربطی به موضوعات نداشت و دولت باید عملکرد و برنامه خود را ارائه می‌داد، اما نکاتی خارج از این چارچوب مطرح شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: می‌گویند مردم را با اتوبوس به اجتماعی می‌آوریم، چرا به درک و فهم و انگیزه مردم اهانت می‌کنید، نباید دیر متوجه این صدای اعتراض مردم شوید؛ چراکه این امر عواقب بدی خواهد داشت.

وی یادآور شد: ما در قضایای فتنه اجتماعات زیادی داشتیم و شبکه‌های معاند گفتند مردم به خاطر آب‌میوه و ساندویچ آمده‌اند، درحالی‌که در ۹ دی مشخص شد که مردم حرف دارند، امروز نیز باید به اعتراض کارگران، بیکاران و مردم توجه کنید.

رئیسی تصریح کرد: اجتماعات امروز مردم، اعتراض به عملکرد ریاست دولت است و اگر برای شنیدن آن‌ها گوش شنوایی نباشد، مثل سوابقی که در تاریخ هست، خواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنده پس از مناظره ساعت ۱۲ شب به ورامین رفتم و در آنجا جمعیت متراکم جوانان حضور داشت، شما کدام جلسه را سراغ دارید که در این ساعت پا بگیرد.

وی یادآور شد: وقتی‌که بنده از تاریخ ۲۰ فروردین تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم سعی کردم در مجموعه آستان قدس رضوی حضور پیدا نکنم تا آن مکان مقدس آلوده به دعواهای سیاسی نشود، لذا با چنین تقییدی آمدم تا هیچ شائبه‌ای نباشد و در شب میلاد امیرالمؤمنین(ع)، چون هنوز تبلیغات انتخابات شروع نشده بود، یک‌کلام نیز حرف انتخاباتی نزدم.

رئیسی بابیان اینکه گروه‌بندی‌های موجود برای کشور مشکل‌گشا نیست، افزود: درحالی‌که ما می‌گوییم «اشتغال»، آن‌ها می‌گویند «دیوار»، درحالی‌که سخن ما مسئله مردم، مشکل بیکاران و زنان بی‌سرپرست است.

رئیسی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه فوری برای تسهیل پرداخت وام مکفی به جوانان دارید،‌اظهار داشت: وام ازدواج اکنون 10 میلیون تومان است و با پیگیری مجلس و مخالفت دولت به این مقدار رسید. اما ما معتقدیم که این مقدار باید افزایش یابد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دلایل خود برای افزایش وام ازدواج گفت: افراد برای ازدواج دو بخش را باید مدنظر داشته باشند؛ چراکه یک بخش مربوط به زندگی و بخش دیگر مربوط به اجاره‌خانه است و این مسئله هم در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود.

وی تأکید کرد: ما باید راهکاری فراهم کنیم تا جوانان ما در ابتدای کار بتوانند سرپناهی داشته باشند و پس از آن مسکن قطعی و ثابت با کمک خودشان فراهم شود و اینکار امکان‌پذیر است.

رئیسی با تأکید بر اینکه خوابگاه دانشجویی متأهلان را باید توسعه داد، گفت: ما اگر مردم را به حساب بیاوریم و از آنان کمک بخواهیم و به عبارتی گره مشکلات مردم را به دست خودم مردم نه با نگاه به بیگانه، در نظر بگیریم، تمام این مشکلات فعلی قابل‌حل خواهد بود.

به باور وی می‌گوید که مشکل ما در کشور به دلیل وجود نگاه به سرمایه‌گذاری بیگانگان گره‌گشایی و لبخند آنان داشتیم، اما ما با همه دنیا تعامل داریم ولی حل مشکلات کشور را در دست توانای مردم و جوانان می‌دانیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه فوری دولت خود برای وام جوانان اشاره و تصریح کرد: بنای دولت ما پرداخت وام 500 هزار نفری که در نوبت وام ازدواج هستند، است تا جوانان ما دیگر گرفتار دریافت وام ازدواج 10 میلیون تومانی خود نباشند.

رئیسی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که وام ازدواج را به 10 میلیون افزایش دادند، گفت: ما باید این مبلغ را واقعی کنیم و افزایش یابد تا در مشکل واقعی اجاره مسکن هم مساعدت کنیم.

وی گام سوم در برنامه خود برای مسکن جوانان را مسکن دائمی برای زوج‌های جوان دانست، اما تأکید کرد که ممکن است گام سوم کمی زمانبر باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای سریع‌تر در جریان قرار گرفتن مشکلات جوانان و مردم دارد، گفت: مسئله ارتباط با جوانان امر بسیار مهمی است و بنده برای ارتباطات مردمی اهمیت زیادی قائل هستم.

رئیسی ادامه داد: بنده در طول 37 الی 38 سالی که سابقه مدیریتی داشتم، همواره سعی بر ارتباط قوی با مردم داشتم، به‌عبارتی تلاش داشتم که هفته‌ای یک‌روز درب اتاقم باز باشد و هر کسی که می‌خواهد برای ملاقات وارد شود و البته سعی کرده‌ام حتی‌الامکان نماز مغرب را در مساجد اقامه کنم و در حاشیه آن به گفت‌وگو با مردم و جوانان بپردازم.

وی با بیان اینکه من همواره برای پاسخگویی در بیشتر مراکز علمی کشور حضور داشته‌ام ، گفت: در زمانی که مسئولیت بازرسی برعهده داشتم، اغلب در مراکز علمی حضور می‌یافتم و کمتر دانشگاهی در کشور وجود دارد که بنده آنجا حضور نیافته و در معرض سوالات دانشجویان قرار نگرفته باشم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه بنده همواره خود را در معرض سوالات دیگران قرار داده و از پاسخگویی فرار نکرده‌ام، اظهار داشت: بنده همواره مشوق نقادان بوده‌ام و آنها را تهدید نکرده‌ام، به‌عبارتی نگفته‌ام که من نقدپذیرم و از سوی دیگر به هر کس که نقد می‌کند اتهام بزنم یا الفاظی را به کار ببرم که آن الفاظ در شأن آنان نباشد، بلکه نقد را یک نعمت و یک غنیمت برای خود برشمرده‌ام.

به اعتقاد رئیسی نامزدهای ریاست جمهوری و افرادی که خود را در معرض رأی مردم قرار می‌دهند، بعد از موفقیت باید بخشی از وقت خود را برای نشست با جوانان اختصاص دهد و این نشست نباید به صورت تزئینی باشد.

وی در همین زمینه افزود: 16 آذر که فرا می‌رسد همه به سمت دانشگاه‌ها سرازیر می‌شوند. این همان نگاه تزئینی به جوانان است، بلکه بنده معتقدم باید با جوانان یک ارتباط واقعی ایجاد کرد، حرف آنها را شنید و دنبال کرد و آنها نیز در جریان این دنبال کردن قرار بگیرند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگاه بنده به جوانان تزئینی و شعاری و استفاده انتخاباتی به‌هیچ‌وجه نیست، خاطرنشان کرد: جوانان ما خاطره خوشی از وعده‌هایی که در حد حرف مانده، ندارند.

رئیسی با تأکید بر اینکه زن و دختر در جامعه ما دارای یک منزلت خدادادی هستند، گفت: هنر دولت باید در این زمینه این باشد که منزلت زنان و دختران ما را حفظ کند و شغل در شأن، تفریح و نشاط در شأن داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید بیمه‌های زنان روستایی و عشایری قطعی شود، تصریح کرد: باید این قشر تحت‌الحمایه دولت زندگی خود را اداره کنند و بانوانی که دارای مدرک تحصیلی نیز هستند می‌توانند در جامعه اثرگذاری کنند.

«بنده نسبت به همسرم و دخترانم این نگاه را عمل کرده‌ام، هم نسبت به تحصیل نقش‌آفرینی در اجتماع این را اجرایی کرده‌ام و بنده اگر به خانواده‌ها می‌گویم خیلی در مسئله ازدواج سخت‌گیری نکنید، خودم به آن جامه عمل پوشانده‌ام؛ چراکه وقتی برای خواستگاری دخترم آمدند به ایشان گفتم که خواستگار برای شما آمده و اگر می‌پسندی بفرما که مهریه چقدر است و دخترم پاسخ داد که من می‌خواهم مهریه‌ام همچون مهریه مادرم باشد، البته مهریه بین من و همسرم، مهر‌السنه است و هیچ چیز اضافه‌ای کنارش ندارد، یعنی کمتر از یک سکه بهار آزادی، البته من به دخترم گفتم که شما مجبور نیستید میزان مهریه‌ات همچون مهریه من و مادرت باشد، بلکه می‌توانی انتخاب کنی»

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: وقتی من از دولت کار و کرامت سخن می‌گویم بدین معناست که باید کرامت زنان، جوانان و مردم جامعه ما حفظ شود.

رئیسی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای بحران زیست‌محیطی و ریزگردها دارید، گفت: امروز 11 استان کشور ما گرفتار مسائل زیست‌محیطی، ریزگردها و یا آلاینده‌هایی هست که زندگی 14 میلیون هموطن ما را به مخاطره انداخته است.

وی با اشاره به قانون اساسی مبنی بر اینکه هر توسعه اقتصادی بر حفظ محیط زیست است، گفت: اگر بنا است کارخانه‌ای زده شود، ابتدا باید بررسی شود که محیط زیست مردم حفظ می‌شود یا خیر.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه دولت باید بررسی می‌کرد که آیا ریزگردها قابل پیش‌بینی و پیشگیری بوده است یا خیر،‌ اظهار داشت: پس از مسئله ریزگردها، یکباره هواپیماها به سمت استان خوزستان به راه می‌افتند و برای حل اعلام آمادگی می‌کنند اما سه روزه همه چیز تمام می‌شود و یکباره به جای نخست برمی‌گردد.

رئیسی با بیان اینکه نمی‌توان با جامعه و مردم اینگونه برخورد کرد، گفت:‌ ما در خوزستان مسئله ریزگردها را که یک تهدید است می‌توانیم به فرصت تبدیل کنیم. به عبارتی بحث کشاورزی، باغات، کار و اشتغال در رابطه با محیط زیست می‌تواند بسیاری از تهدیدات زیست‌محیطی را به فرصت تبدیل کند اما این نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی بر این باور است که دولت باید نخست محیط زیست را رعایت کند بعد به فکر توسعه صنایع دیگر باشد و این کار باید توسط دولت مردان نه به صورت اقدامات مقطعی، بلکه به صورت یک امر مستمر صورت بگیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که به نظر شما علت ریزگردها در خوزستان چیست، خاطرنشان کرد: می‌گویند علت ریزگردها در خوزستان، کشورهای هم‌جوار است، بنابراین برویم با کشورهای همسایه صحبت، رایزنی و اقدام کنیم، به‌عبارتی یک کار انقلابی انجام دهیم.

رئیسی تأکید کرد: تمام حرف ما با دولت محترم (دولت یازدهم) این است که آقایان کشور یک حرکت انقلابی و جهادی می‌خواهد و شما نشان دادید که در این 4 سال اهل کار انقلابی و جهادی نیستید.

به باور وی با همین جوانانی که امروز در کشور به برخی از مسائل معترض هستند، می‌توان یک کار متفاوت نه در شعار بلکه در عمل صورت داد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من معتقد به کار تزئینی و مقطعی نیستم، گفت: من به حل مسائل زیست‌محیطی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر باور دارم و این از ضرورت‌هایی است که در دستورکار دولت کار و کرامت قرار خواهد داشت.

رئیسی در پاسخ به این پرسش که دولت شما چگونه می‌خواهد مانع از شکل‌گیری فساد سازمان‌یافته باشد، گفت: مسئله فساد همه را رنج می‌دهد و این فساد یک بستر و زمینه در دولت دارد.

وی تأکید کرد: نباید فساد سازمان‌یافته را در مجلس و دستگاه قضایی جستجو کرد، بلکه این فساد در وهله اول در دولت وجود دارد، یعنی ساختارهای فسادزا در این نهاد متمرکز شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید باید گردنه صدور مجوز از بخش دولتی به بخش خصوصی را پایید؛ چراکه این مجوز نیاز به امضای طلایی دارد.

رئیسی با تأکید بر اینکه دزد دزد گفتن مشکلی را حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: فساد فراجناحی شده و باید سریعاً این قضیه حل شود و نمی‌توان گفت دولت قبل آن‌گونه بود و این دولت این‌گونه بوده است.

وی فساد اقتصادی را در پوسته‌های مختلفی می‌داند که گاه ممکن است قاچاق کالا، گاه مجوزهای غیرقانونی و گاه در ضمن تسهیلات بانکی غیرمجاز باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه رئیس‌‌جمهور باید اولین فرد حساس در مقابل فساد باشد، گفت: اگر کسی بگوید که در اطراف شما آلوده است، می‌گویید فعلاً کنار بایست و ما را آلوده نکن، بنابراین اگر فساد در یک دستگاه باشد سیستم را آلوده می‌کند.

رئیسی بر این باور است که برای مبارزه با فساد هیچ راهی جز شفاف‌سازی نداریم و اقتصاد باید به پشت ویترین بیاید.

وی تأکید کرد: این سامانه اجتماعی می‌تواند جلوی فرار مالیاتی و زیرآبی رفتن و جلوگیری از ایجاد فساد مفید باشد، اما چرا این سامانه فعال نمی‌شود. آقایان می‌گویند ما این سامانه را در گوشه‌ای فعال کرده‌ایم اما این فعال‌سازی جامع نیست بلکه باید همه درآمدها در ذیل آن تعریف شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برخی از اقدامات و قانون‌ها با پوشش شرکت‌ها نقض می‌شود، اظهار داشت: بعضاً شرکت‌ها تبدیل به حیاط خلوت دولت شده است، درحالی‌که دولت به معنای این است که هر جایی عنوان دولتی دارد.

رئیسی با تأکید بر اینکه چه کسی اجازه داده بعضی از شرکت‌ها خصولتی شوند، گفت: دولت باید تکلیف را مشخص کند یعنی بگوید این شرکت دولتی است یا خصوصی، بنابراین دیگر خصولتی نمی‌تواند باشد. اگر خصوصی است باید قوانین خصوصی بر آن حاکم شود و اگر دولتی، قوانین مربوط به دولت.

وی تأکید کرد: کشور ما نباید پس از 38 سال از انقلاب دچار مشکلاتی همچون درگیر فساد اقتصادی آبروبر باشد؛ چراکه مردم امروز از این مسائل در رنج هستند؛ چراکه ما معتقدیم قوانین قابل پیگیری و اجرا است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درمورد مناطق مرزی و غربی و عدم توجه به توسعه این مناطق گفت: دولت باید در مرزها برای اشتغال برنامه‌ریزی انجام دهد.

رئیسی با تأکید بر اینکه مشکل ما امروز 110 کانتینر و 18 میلیارد دلار قاچاق کالا است، گفت: باید برای جوانان مناطق غربی و مرزی ایجاد اشتغال شود تا آنان را به سمت مراکز کشور ترغیب نکند.

وی با تأکید بر اینکه باید کشاورزی نوین را در مناطق غرب کشور فعال کنیم، گفت: ما می‌توانیم صنایع را در این مناطق فعال و مشکل اشتغال را با کار حل کنیم. به عبارتی بازارچه‌های مرزی نیز می‌تواند پتانسیل خوبی برای اشتغال در این مناطق باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین خطاب به جوانان گفت: جوانان ما می‌توانند زندگی بانشاط، هدفمند، توأم با کار و در شأن و کرامت برایشان رقم بخورد، بنابراین اختیار دست خود شماست.

رئیسی افزود: به نظر ما در دولت فعلی مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی برای جوانان وجود دارد و این نیاز به تصمیم‌گیری جوانان دارد، در این عرصه بازنشستگان، زنان خانه‌دار و دختران جویای کار نیز دارای مشکل هستند.

وی با تأکید بر اینکه ما جوانان را باور کنیم گفت: هرجا به جوانان میدان داده شده آنها توانسته‌اند کارهای ماندگاری صورت دهند، بنابراین ما اعتقاد داریم حضور و نقش جوانان می‌تواند در جهت بالندگی کشور بسیار موثر باشد و دولت کار و کرامت هم مبتنی بر همین نیروی جوانی کار را دنبال می‌کند.

ارسال نظر: