رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

آخرین جزئیات زمین‌لرزه در خراسان شمالی/ شمار مصدومان به ۲۱۳ و فوتی‌ها به ۲ رسید/ تخریب ۱۴ روستا از ۱۰ تا ۷۰ درصد

کدخبر: 2097166

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات وقوع زمین‌لرزه در خراسان شمالی گفت: در اثر این حادثه دو نفر جان خود را از دست داده و ۲۱۰ نفر مصدوم شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی سلیمی (رئیس سازمان امداد و نجات) با اشاره به زلزله شب گذشته گفت: مناطق تحت تاثیر تا شعاع ٢٠ کیلومتری کانون، ٩٧ روستا به جمعیت ٣١١٥٠ نفر بوده است. همچنین 3 شهرستان (بجنورد، مانه و سملقان) متاثر از این زلزله بوده‌اند.

وی مناطق آسیب‌دیده را ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد تخریب اعلام کرد و گفت: تعداد پس‌لرزه، ٢٣ مورد و بزرگترین آن ٣.٥ ریشتر بوده است.

سلیمی ادامه داد: کل تیم عملیاتی بکارگیری شده ٣٣ تیم، آنست (تیم جستجو)٤ تیم، واکنش سریع ١١ تیم و نیروی عملیاتی ١٤٢ نفر بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات از رهاسازی 19 نفر از زیر آوار خبر داد و گفت: 5 نفر توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه در این زمین لرزه ٢ نفر (در روستای لنگر و قره‌جه) فوت شده‌اند، گفت: ٤٧٣ دستگاه چادر، پتو ٥٠٠ تخته، موکت ٩٤٦ تخته بین زلرله‌زدگان توزیع شد. همچنین ٦٢٥٠ کیلوگرم برنج و ٦٥٦٤ قوطی کنسر از استان گلستان فرستاده شده است.

۲۱۳ مصدوم و ۲ فوتی در زلزله خراسان شمالی/وقوع ۱۰ پس لرز

کولیوند (سرپرست اورژانس کشور) با اعلام وقوع ۱۰ مورد پس لرزه پس از زلزله خراسان شمالی - پیش‌قلعه، گفت: تاکنون ۲۱۳ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد در بجنورد ۱۹۸ نفر در بیمارستان‌های سطح شهر بجنورد مورد مداوا قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین ۴۸ نفر ( ۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه - ۲۰ نفر بخش جراحی - سایر بخش‌های تخصصی ۲۷ نفر) بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: در روستای قصر قجر ۵ مصدوم و در روستای قراجه ۳ مصدوم داشتیم که به بیمارستان امام علی (ع) منتقل شدند. در روستای لنگر نیز : ۴ مصدوم گزارش شده است.

براساس اعلام کولیوند تاکنون این زلزله ۲ فوتی داشته که در روستای لنگر ۱ (یک خانم - ۵۴ ساله) و در روستای قراجه (یک دختر - ۱۲ ساله) فوت شده‌اند.

ارسال نظر: