عارف در دانشگاه تهران:

قرار بود مباحث کارشناسی لیست امید به بیرون درز نکند که متاسفانه این اتفاق افتاد

کدخبر: 2097263

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: قرار بود مباحث کارشناسی به بیرون درز نکند که متاسفانه این اتفاق افتاد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (24اردیبهشت ماه 96) در گردهمایی استادان دانشگاه‌ها و مراکز فنی طی سخنانی، اظهار داشت: مردم درک و شعورشان بالاست، انقلاب و نظام را دوست دارند و میدانند خدمتگذار اصلی چه کسانی هستند و ما مطمئن هستیم با برنامه ای که دولت دارد مطالبات دانشجویان را پاسخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی دستاورد دولت اصلاحات است افزود: ما به این جایگاه شوراها اعتقاد داریم و پیش بینی می‌شد از آنها استقبال شود.

رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش رو بستن لیست ها بود اظهار داشت: کمیته کارشناسی که وظیفه آن غربالگری بود مسئول تهیه و جمع بندی لیست شد و شاخص های متفاوتی برای آن مشخص شده بود.

عارف اضافه کرد: از میان 600نفر شرکت کننده برای حضور در لیست اصلاحات 150نفر انتخاب شدند که آن را عده ای انتخاب نهایی و حق خود تلقی کردند.

وی افزود: قرار بود مباحث کارشناسی به بیرون درز نکند که متاسفانه این اتفاق افتاد؛ کسی که فکر میکرد نفر 19 لیست است حتما در لیست قرار میگیرد اما مولفه های خاص و تخصصی در این میان مد نظر بود.

رئیس فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: قرار بود 30 درصد زنان و 3.درصد جوانان حتما در لیست قرار بگیرند.

عارف با بیان اینکه از خود کاندیداها برای لیست کمک گرفتیم خاطرنشان کرد: مثلا یک نفر حقوقدان را برای این لیست کافی می‌دانستیم. لذا چون گزینش کار مشکلی بود خود شورای عالی تصمیم گرفت و همه هم صورت جلسه کردند که ما چنین کاری نمی‌کنیم چرا که انتخاب یک نفر شاخص برای قرار گرفتن در لیست کار بسیار سختی بود.

وی افزود: این انتخاب انجام نشد لذا کمیته هفت نفره این کار را بر عهده گرفت و راهی جز رای گیری نداشتیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: یکی از بهترین چهره هایی که اعتقاد داشتم بهترین نیرو برای شورای شهر است فقط یک رای آورد که آن هم رای من بود.

عارف با بیان اینکه با مکانیزم مشخص لیست شوراها بسته شد خاطرنشان کرد: با رای‌گیری این لیست تهیه شد و خواهش داریم مسیری که با وحدت طی شد باید ادامه پیدا کند، ما نمی‌خواهیم از شکستهایی که قبلا به خاطر آنها ضربه خورده‌ایم یاد کنیم.

وی افزود: خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات رئیس کارگروه یعنی موسوی لاری را قبول دارد؛ امروز خاتمی با قیام خود خواست به روحانی رای بدهند و به زودی موضع خود را درباره لیست امید تهران و استانها اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر: