قنبری در همایش انتخاباتی بانوان جبهه مردمی:

نباید در یک رقابت انتخاباتی نوک پیکان خود را متوجه امام رضا (ع) کرد

کدخبر: 2097276

یک کارشناس مسائل تاریخی گفت: نباید در یک رقابت انتخاباتی نوک پیکان خود را متوجه امام رضا (ع) کرد، نگاهم این بود این اهانت از سر قصور و بی‌اطلاعی است اما برایم مشخص شد این رفتارها حاصل جریانی سازمان‌یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حشمت‌الله قنبری استاد دانشگاه، تاریخ‌پژوه و کارشناس مسائل تاریخی عصر امروز (یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه 96) در گردهمایی انتخاباتی بانوان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بنیان مرصوص است که در سایر مجاهدات مردان و زنان بزرگی به ثمر رسیده است.

وی گفت: این انقلاب در شرایطی با همت زنان و مردان ایجاد شده است که غرب دین هراسی را دنبال می‌کرد، اما مردم ایران با وحدت کلمه و کلمه توحید این فرصت را در اختیار بشریت قرار دادند، تا تبیین کنند که دین نه تنها افیون ملت‌هاست که اکسیر جهانبخش حیات انسان‌هاست.

این کارشناس مسائل تاریخی افزود: رهبری امام(ره) و پیوند مردم با قرآن و مکتب امام ایران سلطنت‌زده را به ام‌القرای جهان اسلام تبدیل کرد و نقطه اتکای آن مستضعفان شدند. امروز به برکت همان مجاهدات‌ها تمام حیثیت استکبار جهانی به چالش کشیده شده است.

قنبری با اشاره به شرایط امروز انقلاب اسلامی و ایران گفت: امروز ایرانی سربلند داریم که نه تنها خودش مستحکم و قدرتمند است بلکه خط مقاومت را به عنوان یک پرچم رشید با افتخار برافراشته کرده و جهان و استکبار را به این نتیجه رسانده که اراده آنها مانند گذشته در بلاد اسلامی حاکمیت نخواهد داشت.

وی با اشاره به توطئه‌های کشورهای استکباری علیه نظام اسلامی، ادامه داد: با گذشت 4 دهه ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی باعث شده است که آمریکا هیچ روشی را در مقابل آن امتحان نکند و اثر مثبتی از آن دریافت نکند. اقداماتی چون تجهیز گرو‌ک‌های نفوذ، انواع جاسوسی‌ها، ایجاد تحریم اقتصادی، اختلال در روند استقلال کشور، جنگ تحمیلی که برخی از زیرساخت‌های کشور را به نابودی کشاند و تشکیل جبهه واحده در کنار ارتجاع منطقه‌ای روش‌های ضد انسانی بود که آنها در قبال ایران در پیش گرفتند و انتظار داشتند انقلاب اسلامی به زانو بیاید که به فضل اللهی با رهبری رهبر انقلاب و بصیرت مردم به این نتیجه نرسیدند.

تاریخدان و کارشناس مسائل تاریخی ادامه داد: اشراف عالی امنیتی و اطلاعاتی کشور، جان‌فشانی‌های نظامی باعث شده‌ است که کشور ایران علی‌رغم ناامنی‌های منطقه‌ای خود در شرایط امنی به سر ببرد.

قنبری افزود: چنین عقبه‌ای فرصت را به دولتمردان می‌دهد که از دیپلماسی قوی و توانایی خود در گفتگو بهره بگیرند این عقبه اتفاقی نیست بلکه با زحمات زیادی به دست آمده است. اگر امروز مجالی برای کلام و دیپلماسی قدرتمند است به دلیل نگاه عقاب‌آسای سربازان ایران برای امنیت کشور به دست آمده است.

وی با اشاره به این که امروز ایران و انقلاب اسلامی یک هویتی است که در جهان تعریف می‌شود، گفت: هم هویت باعث شده است که دشمنان ما جغرافیایی را برای آن قائل نشوند و انقلاب اسلامی در سایه تجلی درخشش ملت ایران، جهان و استکبار را در کوری ظلمت واداشته است به طوری که آنها بدون توجه به انقلاب اسلامی نمی‌توانند برای خود برنامه و مسئله‌ای را تعریف کنند. این به دلیل حضور افراد قدرتمندی مانند سردار سلیمانی‌هاست که خواب را از چشم دشمنان ما ربوده است که این از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است.

این کارشناس مسائل تاریخی افزود: آنچه که باعث چنین رویش‌هایی شده است این است که قلب سردار سلیمانی‌ها در نظام اجرایی کشور نبوده بلکه، بالاتر و مقدس‌تر از آن بوده است. نگاه این افراد تنها به پیشرفت انقلاب و اسلام است و جز به این فکر نکرده‌اند.

قنبری با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران حق انتخاب را به مردم خود داده‌ است گفت: حق انتخاب سرنوشت کشور به دست ملت ایران سپرده شده است و در تمام سطوح این مردم هستند که برای خود تصمیم می‌گیرند از انتخاب نوع حکومت گرفته تا مقام‌های اجرایی کشور امروز به دست مردم تعیین می‌شوند. اگر کسی را انتخاب کردیم و درست انتخاب کردیم، تصمیم درست خودمان بوده است و اگر خدایی نکرده تصمیم اشتباه بگیریم هم خودمان باید جبران کنیم و خودمان باید دفاع کنیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: ریاست جمهوری شاخصه‌هایی دارد که از ویژگی‌های مهم ایران است. مردم ایران مردمی انقلاب، شجاع، با اخلاق، عزت‌مدار، با عزت، ظلم‌ستیز، کارآمد و کارآفرین هستند لذا امور اجرایی خود را نیز به اشخاصی با این ویژگی می‌سپارند.

تاریخدان و کارشناس مسائل تاریخی گفت: در پایان هر دوره 4 ساله یک ظرفیتی فراهم می‌شود تا مردم بتوانند دوباره در معرض انتخاب قرار گیرند. این که انتخاب خود را بررسی کنند و پرونده رئیس جمهور قبل را در پیشگاه نقد و نقادی قرار دهند. از آن طرف فرصتی برای افرادی که خود را در حد ریاست جمهوری دیده‌اند فراهم می‌شود تا برنامه‌های خود را به مردم اعلام کنند و در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.

قنبری افزود: اگر این کار در روال طبیعی قرار گیرد، قاعدتاً نباید مشکلی ایجاد شود اما گاهی اوقات این فرایند در کش و قوس‌هایی قرار می‌گیرد و مسائلی مطرح می‌شود که اوقات ملت را تلخ می‌کند.

وی در این بخش از سخنان خود با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیما و رفتار و عملکرد کاندیداها در این مناظره‌ها یادآور شد: وقتی در بطن جامعه درباره مناظره‌ها سوال می‌کنیم، می‌بینیم نظرات مختلف مطرح می‌شود برخی می‌گویند این مناظره‌ها در حد نظام نبود، برخی می‌گویند باعث تکدر خاطر شد و نباید به این شیوه گفتگو می‌کردند و برخی می‌گویند دشمنان کشور شاد شدند. قطعا مردمی که عقاید دینی و ارزشی دارند وقتی با بی‌اخلاقی مواجه می‌شوند آزرده خاطر شده و دوست دارند نامزدهای آنها حداقل سلامت در گفتار و بیان را حفظ کنند.

تاریخدان و کارشناس مسائل تاریخی در همین زمینه یادآور شد: البته باید گفت مناظره محل سخن تند گفتن است، محل نقد بی‌پیرایه گفتن است، که شبهات و برخی مسائل برای مردم آشنا می‌شود و در سایه همین سخنان می‌توان به نتیجه رسید و حق را نمایان کرد. در تاریخ اسلام مناظره همواره روشنگری بوده است، البته باید دید ادب و اخلاق در مناظره‌ها وجود داشته است یا نه. هرچند تاریخ درباره هر گفتگو و مناظره‌ای قضاوت خواهد اشت.

قنبری با اشاره به نتایج این مناظره‌ها گفت: در این مناظره‌ها آمیختگی از زشتی‌ها و زیبایی‌ها را دیدیدم و صد البته می‌توانست بهتر و زیباتر باشد اما این مناظره‌ها دستاوردهایی به همراه داشت یک این که معلوم شد در نظام اسلامی ایران فساد و زشتی و زشتی‌های نادرست در بین مردم جایی نخواهد داشت و اینگونه نیست که این زشتی‌ها تا ابد ازنگاه مردم پنهان بماند، زیرا جمهوری اسلامی جایی نیست که ظرفیت تحمل فسادهای حزبی را داشته باشد و مردم ایران ظرفیت پذیرش این فسادها را ندارند.

وی گفت: شاید برخی بگویند این مناظره‌ها باعث خنده دشمن شد، که باید گفت دشمن وقتی گریه می‌کند که ما در مبارزه با فساد مصمم باشیم، با فساد مبارزه کنیم، نه این که آن را پنهان کنیم. قطعاً وقتی پاسخگو نباشیم نه تنها عدالت ایجاد نمی‌شود بلکه زمینه ایجاد فساد فراهم می‌شود.

تاریخدان و کارشناس مسائل تاریخی ادامه داد: طبق مسائلی که در مناظره گفته شد فسادهای مالی، اقتصادی و تهمت‌هایی که اعلام شد باید بررسی شود و مطمئن باشید برخورد با آنها و به کیفر رساندن مجرم ولو این که از شخصیت‌های اول کشور باشند هرچند در کوتاه مدت کام ملت را تلخ می‌کند،‌اما دستاوردی شیرین خواهد داشت و آن این است که ملت این رفتارها را تحمل نخواهد کرد و انقلاب اسلامی اجازه نخواهد داد فساد در آن لانه کند این که فسادی علنی شد و شما با آن مقابله کردید، ننگ نیست، ننگ دفاع عمل مجرمانه و دفاع برخی از این فسادهاست. ننگ این است که این مجرم اطراف خود احساس امنیت کند و این احساس امنیت باعث شود او در ایجاد فساد گستاخ‌تر شود.

قنبری در ادامه گفت: برخی در این مناظره با گستاخی تمام حریف خود را با هر قیمتی تخریب کردند و افتخار میکنند رقبای آنها به این شیوه تخریب شدند. بری تهمت‌هایی را به رقبای خود زدند و می‌گوند خیابان‌ها و دانشگاهها را دیوار بکشند، اگر به آنها رای دهید جنگ می‌شود این سخنان هم اهانت به مردم است و هم اهانت به خود این افراد باید از آنها پرسید مگر شما سر و سری با دشمنان دارید که معتقدید اگر طرف مقابلتان پیروز شود جنگ می‌شود. مطمئن باشید اگر دشمن فرصتی برایش فراهم شود ناامنی ایجاد خواهد کرد و لحظه‌ای درنگ نخواهد داشت.

وی در همین زمین گفت: روزگار این حرفها گذشته است، البته در دنیای سیاست‌کاری اگر مکر و حیله‌ای هم هست شاید یک بار استفاده شود، یک بار می‌گویم گازانبری، یک بار می‌گویند همه چیز را لوله می‌خواهند کنند یک بار می‌گویند دیوار کشی می‌کنند آیا این سخنان واقعی است؟ جریان دینی کشور ممکن است منتقد شما باشد اما در مقابل شما نیست، چرا صف خود را از آنها جدا می‌کنید چرا حرف‌هایی می‌زنید دشمنان نمی‌توانند و جرات ندارند این سخنان را بگویند.

تاریخدان و کارشناس مسائل تاریخی گفت: نگرانند چرا خادم امام رضا(ع) وارد صحنه شده است، ما معتقدیم خادم امام رضا(ع) پیرو مکتب امام رضا و سرباز امام رضا است. در آن تن‌آسایی و رفاه‌طلبی جا ندارد، حال اگر یکی از خدام آن با اطمینان از توانایی به اجرایی خود، که معتقدیم بی‌دلیل ایجاد شده است و حاصل بی‌مبالاتی‌ها و سوء تدبیری‌ها و کج فهمی و اعتماد به دشمنان است وارد رقابت شده است، آیا باید تخطئه شود.

قنبری افزود: این جا کشور امام رضا و حکومت امام رضا است، کسی که به زائر امام رضا خدمت می‌کند آیا نمی‌تواند به سایر مردم خدمت کند؟ آیا باید او را تخریب کرد؟ بگویید می‌خواهد به عقب برگردند، بگویید امام رضا را بگذارید برای مردم بماند، این شیوه سخن گفتن خندیدن به اعتقادات مردم است. شاید برخی فکر می‌کنند حق ندارند به مردم خدمت کنند.

وی افزود: نباید در یک رقابت انتخاباتی نوک پیکان خود را متوجه امام رضا کرد. بنده وقتی که مجری یکی از برنامه‌های همین آقایان اهانتی به امام رضا کرد، نگاهم این بود این اهانت از سر قصور و بی‌اطلاعی است اما برایم مشخص شد این رفتارها حاصل جریانی سازمان‌یافته است.

تاریخدان و کارشناس مسائل تاریخی گفت: نه تنها شیعه که برخی حتی افراد بی‌دین هم به زیارت امام رضا می‌روند، چرا می‌خواهید این ابهت را این ارزش را با رفتارهای نادرست خود، و شبهه افکنی‌ها زیر سوال ببرید، مطمئن باشید این رفتارها به سخره گرفتن فهم و شعور مردم است و باعث نمی‌شود رای مردم را به نفع خود تمام کنید.

قنبری گفت: بنده قصد حضور در چنین نشست‌هایی را نداشتم اما وقتی موضوع به ساحت قدس امام رضا رسید مصلحت ندیدیم در این جلسات شرکت نکنم.

وی گفت: می‌گویند کشور را می خواهند به عقب برگردانند، اگر قرار است مانند گذشته نسلی که انقلاب کرد و به جنگ رفت داشته باشیم که ما به عقب برگشتن استقبال می‌کنیم.

این کارشناس مسائل تاریخی گفت: می‌گویند شما در ستادهای خود افراد خوبی ندارید، در اطرافیان‌تان افراد خوشنام نیستند، آنهایی که در اطراف شما هستند آیا افراد خوشنامی هستند؟ چرا اینقدر تهمت می‌زنید، این انقلاب با سختی و جان‌فشانی به دست آمده است.

قنبری گفت: در این جامعه اقبال مردم به ارزش‌ها و اسلام است نه وابستگی‌ها از نظر مردم ارزشمند کسی است که به ارزشها و اعتقادات و اسلام نزدیک باشد. نه این که به کشوری وابسته باشد. اگر بازگشت به عقب تربیت نسلی است که انقلاب 57 و 58 را رقم زدند که خوب است.

وی در پایان با اشاره به اینکه خداوند خود در قرآن وعده داده که اسلام را حفظ خواهد کرد گفت: مردم انقلاب خود را با مذاکره و تعاملات بین‌المللی به دست نیاورده‌است که با مذاکره از دست بدهد، ملت انقلاب خود را با از دست دادن خون جوانانی که برای این کشور افتخار آفریدند به دست آوردند. کمی اخلاق‌مدار باشید، شما وقتی رای بالای 250 هزار تا را به دست آوردید مردم اخلاق‌مدار بدون هیچ مسئله‌ای آن را پذیرفتند، پس با این ملت نجیب اینگونه رفتار نکنید.

ارسال نظر: