اقتصاددان و نویسنده کتاب اقتصاد و برنامه‌ریزی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

تکرار روحانی اوضاع اقتصادی را بدتر از قبل می‌کند

کدخبر: 2097351

شیخی گفت: لبریز شدن اقتصاد ایران از حجم نقدینگی و بالا رفتن بی سابقه نرخ بیکاری، از تبعات سیاست‌های غلط دولت یازدهم است.

عبدالمجید شیخی، اقتصاددان و نویسنده کتاب اقتصاد و برنامه‌ریزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » درباره پیامدهای رئیس جمهور شدن دوباره حسن روحانی بیان داشت: از ابتدا هم آقای روحانی هیچ برنامه اقتصادی برای حل مشکلات کشور نداشت و مسلم است که با سر کار آمدن مجدد ایشان، اوضاع بدتر از گذشته خواهد شد.

وی افزود: ایشان در طی این 4 سال در موضوع اقتصاد سردرگمی زیادی داشت و خلاف مصالح این حوزه قدم برداشتند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود اعلام کرده که بدهی دولت جناب روحانی چیزی در حدود 5 برابر و ریخت و پاش‌هایش 2 برابر شده است.

وی گفت: لبریز شدن اقتصاد ایران از حجم نقدینگی و بالا رفتن بی سابقه نرخ بیکاری، از تبعات سیاست‌های غلط دولت یازدهم است.

شیخی تأکید کرد: رکود در حال حاضر بیداد می کند و تولید به شدت سرکوب شده، در عرصه سیاست‌های بانکی نیز وضعیت آن چنان بد شده که اعتراض مراجع را در پی داشته است.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: سیاست‌های اشتباه دولت موجب شده است که بازار مالی نیز اوضاع خوبی نداشته باشد و با افت مداوم ارزش سهام قدرت خرید سهامداران به شدت پایین آمده است و عملا نوسانات بورس نشان می دهد که هیچ گونه مدیریتی برای تنظیم بازار مالی تاکنون وجود نداشته است.

وی گفت: تمامی این موارد نشان می دهد که هیچ گونه بهبودی در عرصه های اقتصادی رخ نداده است، به طور مثال در سال های پیش بنزین تولید کرده و خودکفا شده بودیم اما در این دولت سالی 4 میلیارد دلار بنزین وارد می کنیم که با این مبلغ می توانستیم سالانه بیش از 400 هزار شغل اضافه ایجاد کنیم.

شیخی در پایان خاطرنشان کرد: دولت دوباره دارد وعده های 100 روزه می دهد و مسلما اگر ریاست جمهوری ایشان ادامه داشته باشد باز 4 سال دیگر می آیند و وعده‌های 100 روزه خود را حاشا خواهند کرد.

ارسال نظر: