میرسلیم در رادیو جوان:

متاسفانه بین دولت و بنگاه‌های اقتصادی تسهیلات ذوب شده است

کدخبر: 2097378

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: متأسفانه در بین دولت تا بنگاه‌ها بخشی از این تسهیلات ذوب می‌‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مصطفی آقا میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری امروز دوشنبه (25 اردیبهشت ماه 93) طی مصاحبه‌ ای در رادیو جوان اظهار داشت:‌ در شرایط کنونی ما کمتر با بحران‌های اقتصادی که سایر کشورهای جهان با آن مواجه هستند، روبه‌رو هستیم.

وی افزود: اما مسائل کسب و کار ما به نحوه اعطای تسهیلات باز می‌گردد که عموما دولت‌ها در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهند.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: در این رابطه مشکلاتی وجود دارد که متأسفانه در بین دولت تا بنگاه‌ها بخشی از این تسهیلات ذوب می‌‌شود و از دسترس بنگاه‌های اقتصادی خارج است؛ در این میان موضوع فساد را داریم.

میرسلیم ادامه داد: اگر بخواهیم تسهیلات به شکل درست در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار بگیرد و به بهبود فضای کسب و کار کمک کند باید قطعا آنچه بر سر مسائل ویژه‌خواری و فساد وجود دارد را چاره‌جویی کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است و قابلیت‌هایی که نیروی‌های انسانی کشور دارند هنوز استفاده نشده در استان‌های مختلف قابلیت‌های مختلفی وجود دارد که این‌ها باید شناسایی و شکوفا شوند.

وی ادامه داد: ما ایرانی‌ها اصالتا کسانی نیستیم که از زیر کار در برویم بنابر این ما از نظر تاریخی هم با توجه به سوابق خودمان کشوری هستیم که نیروی انسانی‌مان کارآزموده می‌تواند باشد و فرهنگ آن وجود دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: ما اکنون خود و کشور وابسته به نفت و درآمدهای آن کرده‌ایم در صورتی که این نفت ثروت و سرمایه ما است برای نسل‌های آینده بماند و تبدیل به زیربنای مهمی که آیندگان می‌توانند استفاده کنند ذخیره شود.

میرسلیم افزود: آینده کشور ما در دست جوانان است و آینده‌سازان جوانان امروز هستند پس بسیار اهمیت دارد که ما به جوان‌ها اعتنا کنیم اگر فقط بخواهیم سراغ سالمندان برویم خسارت هنگفتی را باید بخریم این جوانان هستند که از نشاط برخوردارند و خستگی‌ناپذیر هستند.

وی ادامه داد: ما برای فعالیت‌های آینده‌ای که در پیش رو داریم باید دولت ما دولت جوانی باشد نه دولت بی‌تجربه و بین دولت بی‌تجربه‌ای که صرفا تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند استفاده می‌کند و اعتنایی به تجربه ندارد اما دولتی که از افراد با تجربه استفاده می‌کند بسیار مهم است باید سن هیأت وزیران کمتر از 50 سال باشد و در این صورت دولت نسبتا جوانی خواهد بود.

وی ادامه داد: هر کاری که بر مبنای دانش نباشد و انجام بگیرد ضرر آن بیشتر از منفعت آن خواهد بود و ما باید به این اصل دقت کنیم و بدانیم تمام کارهای ما را باید با برنامه‌ریزی دقیق با توجه به اهداف چشم‌انداز و برنامه‌های 5 ساله انجام دهیم. این‌ها همه نیازمند این است که از دانش بهره بگیریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کالاهای ما در حوزه امور پژوهشی و دانشی و شرکت‌هایی که در این رابطه محصولات خوبی عرضه کردند قابلیت ارائه به بازار را ندارند و نمی‌توانند فروش داشته باشند چرا که تجاری‌سازی نشده‌اند لذا مرحله آن باید طی شود.

میرسلیم ادامه داد: ما سعی می‌کنیم مشکلاتی که درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشکلات را برطرف کنیم تا باعث تشدید دیوان‌سالاری نشود دولت در این زمینه کمک مستقیم انجام می‌داد اما بعد صندوق‌ها را تأسیس کردند که اکنون مقداری زمان در این زمینه از دست می‌رود که برای ما بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه محرومیت اقتصادی سرمنشا بی‌عدالتی است گفت: ما باید به رفع محرومیت اهتمام بورزیم که این مراتب خودش را دارد یکی از این راه‌ها این است که ما به تأمین معیشت این قشر بپردازیم.

ارسال نظر: