جهانگیری در گفتگوی ویژه خبری:

هیچ کاری که با باورهای دینی تضاد داشته باشد در دولت آینده انجام نخواهد شد

کدخبر: 2097394

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شایعات مطرح شده علیه دولت یازدهم یادآور شد: یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم شایعات زیادی است که علیه دولت بیان می‌شود تا دل دینداران را خالی کنند، من اعلام می‌کنم، هیچ کاری که با باورهای دینی تضاد داشته باشد در دولت آینده انجام نخواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه‌ خبری در خصوص برنامه‌های خود برای ایجاد شغل پایدار گفت: راجع به ایجاد شغل صحبت‌های زیادی شده است برخی کاندیداهای محترم در این باره صحبت کرده‌اند اما برنامه عملیاتی از آنان در این زمینه دیده نشده است.

وی افزود: میزان اشتغال خالص دولت گذشته صفر بود و به طور تقریبی سالی یک میلیون و 200 هزار شاغل به بیکاران قبلی اضافه شده است. امروز متولدین دهه 60 وارد بازار کار می‌شوند و باید برای آنان بازار کار مناسب ایجاد شود. البته بهترین دوره ایجاد شغل از نظر بنده دوره اصلاحات است هرچند در دو سال اخیر نیز حدود 600 تا 700 هزار شغل ایجاد شد و این دوره نیز بهترین سال‌های ایجاد شغل بوده اما این تعداد نیز نسبت به بیکاری که از قبل ایجاد شده بود کم به نظر می‌رسد.

جهانگیری با اشاره به لزوم ایجاد 950 هزار شغل در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: ما در دولت دوازدهم برنامه مدونی برای ایجاد شغل تهیه کرده‌ایم که اگر همان 950 هزار شغل را در نظر بگیریم می‌توانیم به هدف مورد نظر در این زمینه نائل شویم البته برای مجموعه الزاماتی در این مورد رعایت شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شعار سال گفت: رهبری انقلاب در سخنان آغازین سال جدید الزاماتی را در این خصوص تعیین کردند از جمله تامین امنیت سرمایه‌گذار، در این زمینه به چند عامل نیاز است یکی از آنها حمایت از تولید است، همچنین باید در جهت ایجاد بازارهای مشخص حرکت کنیم. در تولید نیز باید با قاچاق مبارزه شود. همچنین زمینه صادرات را نیز فراهم کنیم و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در داخل کشور فعال شود.

وی با اشاره به ایجاد 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در دولت یازدهم اظهار داشت: در دولت دوازده در نظر داریم این تعداد را به 10 هزار شرکت افزایش دهیم. در دولت یازدهم از شرکت‌های دانش‌بنیان 110 هزار شغل ایجاد شد.

جهانگیری موضوع مسکن را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از نیازهای اصلی جامعه تولید مسکن برای اقشار نیازمند است، مهمترین مشکل ما تولید مسکن نیست، همین هفته گذشته در هیئت دولت گزارش شد که 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد در همین تهران بیش از 600 هزار مسکن خالی داریم که 250 میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری در مسکن‌های خالی هزینه شده است. مشکل این بوده است که مسکن مناسب با قدرت خرید مردم ایجاد نشده است. در 10 سال گذشته قیمت مسکن وحشتناک افزایش پیدا کرده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل تامین مسکن برای زوج‌های جوان اظهار داشت: در دولت یازدهم برای حل این مشکل صندوق سپرده‌گذاری ایجاد شد و پیش‌بینی شد که ازمحل این سپردهگذاری در کلان‌شهر تهران تا 160 میلیون تومان و 20 میلیون کمتر در سایر کلان‌شهرها به متقاضیان وام داده شود. 160 هزار زوج جوان در این سپرده‌گذاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند و جمعا با اعطای وام 200 میلیون قادر خواهند بود مسکن را تامین کنند که سود این وام نیز تک رقمی است.

وی ادامه داد: حدود 200 هزار واحد مسکونی روستایی نیز پیش‌بینی شده است، همچنین ما مسکن اجتماعی نیز داریم، که با کمک نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و وزارت تعاون و خیرین تعدادی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد. بنابراین مقرر شد که از محل نهادهای حمایتی مسکن بسازیم تا در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

جهانگیری دربخش دیگری ازسخنانش با اشاره به نقدینگی 1200 میلیارد تومانی در کشور اظهار داشت: مهم این است که نقدینگی به سمت تولید و سرمایه‌گذاری برود. یکی از بهترین نقاطی که می‌تواند نقدینگی را جذب کند بازار سرمایه است و دولت باید به آن توجه ویژه کند و قطعا یکی از اولویت دولت دوازدهم توجه به بازار سرمایه است تا افرادی که از این طریق سهام می‌خرند آسیب نبینند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نقدیندگی در مسیر غلط می‌تواند به سمت یکی از کالاها هجوم ببرد. شما ببینید در گذشته در مدت کوتاهی قیمت ارز بیش از 3 برابر شد و مردم فکر می‌کردند با ارز خارجی و انباشت آن می‌توانند سرمایه کسب کنند.

وی خاطر نشان کرد: در مسئله نقدینگی اعتماد مردم به دولت و سیاست‌های دولت بسیار مهم است و تا زمانی که این اعتماد وجود داشته باشد و عده‌ای به اعتماد مردم آسیب نزنند حتماً نقدینگی می‌تواند به سمت تولید حرکت کند اما اگر بر عکس باشد مشکل حادی به وجود خواهد آمد.

جهانگیری اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور در دولت گذشته گفت: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته در مقاطعی با تورم بالای 40 درصد روبرو بوده است همچنین رشد اقتصادی نیز در پایان دولت گذشته منفی بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مضرات قاچاق کالا در کشور خاطر نشان کرد: ورود کالای قاچاق به کشور به تولید آسیب جدی می‌زند و ما در دولت یازدهم با این موضوع مبارزه کردیم. روزی که دولت را در اختیار گرفتیم قاچاق کالا 25 میلیارد بود و اکنون این میزان به 12 میلیارد کاهش یافته است و همچنین سامانه‌های خوب در گمرکات کشور ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان این که بیشترین میزان تحریم‌ها را در دولت یازدهم گذراندیم گفت: در همین دولت چون مدیریت عالمانه برخورد کرد، ما از یک ثبات در کشور برخوردار بودیم.

جهانگیری با بیان این که دولت آینده حتماً ضد فساد خواهد بود گفت: ما در بحث مبارزه با فساد هیچ تعارفی با کسی نداریم و در این مسئله باید شفافیت به وجود بیاید و موضوع دیگر در مورد مبارزه با فساد فضای مجازی است همانطور که دیدیدم حقوق‌های نجومی و املاکی که به ناحق در برخی از نهادها داده می‌شد در این فضا اشاعه یافت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که درونزایی استفاده از همه ظرفیت‌هاست یادآور شد: باید رئیس جمهور، وزارت خارجه و تیم اقتصادی کشور بتواند با دیپلماسی منابع خارجی را به سمت کشور بیاورد.

وی با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری در روستاها و شهرستان‌ها گفت: ما سرمایه‌گذاری و کشاورزی در روستاها را افزایش دادیم و نکته دیگر توجه به طبقات محروم است که ما در بدترین شرایط اقتصادی کشور بهترین خدمت را به محرومان کردیم.

جهانگیری افزود: ما اولین نیاز مردم که درمان است را سامان دادیم و 10 میلیون نفر را بیمه و به این 10 میلیون نفر خدمات بهداشتی اراده کردیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ساماندهی طرح سهام عدالت، گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های رسیدگی به محرومین بحث سهام عدالت است که ما در 3 سال گذشته تلاش کردیم سهام عدالت را ساماندهی کنیم و اکنون 50 میلیون نفر از مردم ایران سهامدار شده‌اند که مشخص است در چه کارخانه‌ای و به چه میزان سهام دارند و از سال 96 سود سهام خود را دریافت کنند. لذا از سهام عدالت همه مردم ایران برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به ساماندهی طرح کارورزی در دولت یازدهم تصریح کرد: ما در دولت یازدهم طرح کارورزی را ساماندهی کردیم که در این طرح هر فارغ‌التحصیل دانشگاهی برای کارآموزی جذب یک کارگاه می‌شود که در طی آن بخشی از حقوق آن فارغ‌التحصیل را کارخانه‌دار و بخشی از آن را دولت می‌پردازد.

جهانگیری با اشاره به شایعات مطرح شده علیه دولت یازدهم یادآور شد: یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم شایعات زیادی است که علیه دولت بیان می‌شود تا دل دینداران را خالی کنند، من اعلام می‌کنم، هیچ کاری که با باورهای دینی تضاد داشته باشد در دولت آینده انجام نخواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سند 2030 تصریح کرد: هر موردی از کنوانسیون بین‌المللی از مغایر با باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی ما باشد در این سند اجرا نخواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در این مقطع به دولتی نیاز داریم که متخصصین را در کنار خودش بیاورد و انتخابات موضوع مهمی است که فضای گفتگو با یکدیگر را ایجاد می‌کند.

ارسال نظر: