افقهی در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح کرد:

پرداخت یارانه قطع شده، مصداق خریدن رای است

کدخبر: 2097418

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پرداخت یارانه برای حدود ۴ میلیون نفر از افرادی که قبلاً به خاطر درآمد بالا یارانه ایشان قطع گردیده، گفت: دولت با این سیاستی که در پیش گرفته راه به جایی نخواهد برد زیرا شکی نیست این اقدام یک کار انتخاباتی برای افزایش شانس پیروزی در انتخابات بوده و مصداق خریدن رای است.

سیدهادی افقهی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » اظهار کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد که حسن روحانی در این دوره شانسی برای رییس جمهور شدن ندارد به همین دلیل گمان می کنم وی به خاطر اینکه ترس زیادی از عقب نشینی دارد، تصمیم گرفته اقدامات عجیبی را انجام دهد که این اقدامات دست او را برای ملت رو می کند.

وی با اشاره به پرداخت یارانه برای حدود 4 میلیون نفر از افرادی که قبلاً به خاطر درآمد بالا یارانه ایشان قطع گردیده، گفت: دولت با این سیاستی که در پیش گرفته راه به جایی نخواهد برد زیرا شکی نیست این اقدام یک کار انتخاباتی برای افزایش شانس پیروزی در انتخابات است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اکنون حسن روحانی می ترسد که در انتخابات پیش رو شکست بخورد به همین علت به ناچار باید برای تقویت خود خطوط قرمز را شکسته و با دادن وعده های متفاوت، مردم را با خود همراه سازد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم مدام بحث یارانه ها را زیرسوال برده و آن را محکوم می کرد، گفت: روزی نبود که این دولت از نداشتن منابع سخن نگوید، این همه در حالی است که حسن روحانی و کابینه وی پرداخت یارانه را گدا پروری می دانند ولی حالا برای رای بیشتر می خواهند مردم را از این طریق با خود همراه سازند.

افقهی عنوان کرد: روحانی سال 92 کلید دستش بود و می گفت، میخواهیم کاری کنیم که مردمما به یارانه نیاز داشته باشند. اکنون یارانه 45 هزار تومان است و اقلام 300 درصد افزایش پیدا کرده و از آن سو برای پرداخت مجدد آن، پیامک می دهند.

وی افزود: دولت اگر منابعی در اختیار ندارد چرا دوباره می خواهد به همه آنهایی که یارانه شان قطع شده، 45 هزار تومان را پرداخت کند، آیا این امر به معنای به راه انداختن یک بازی انتخاباتی زشت نیست؟

این کارشناس مسائل سیاسی این اقدام دولت را بزرگترین توهین به مردم دانست و افزود: این کار مصداق خرید رای است و نتیجه معکوسی خواهد داشت.

ارسال نظر: