رکورد سفر روزانه با مترو تهران از مرز ۷ میلیارد گذشت

کدخبر: 2097469

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در پی استقبال روزافزون از سامانه حمل و نقل ریلی درون شهری تهران، رکورد تعداد سفر انجام شده با متروی پایتخت به بیش از ۷ میلیارد رسیده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد احمدی بافنده افزود: در پایان سال 95 تعداد سفرهای انجام شده با متروی تهران به رقم هفت میلیارد و هفتاد میلیون سفر رسید.

وی با بیان اینکه این رقم از ابتدای بهره برداری از مترو تهران تا پایان سال گذشته محاسبه شده است گفت: بیشترین تعداد سفر روزانه انجام شده در متروی تهران در روز یازدهم اسفندماه سال 95 به ثبت رسیده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص ایستگاه‌های پرتردد مترو پایتخت اعلام کرد: ایستگاه‌های متروی صادقیه، میدان آزادی و تئاتر شهر به ترتیب سه ایستگاهی هستند که بیشترین مسافر را بین 107 ایستگاه متروی تهران دارا هستند. پس از این سه ایستگاه، ایستگاه‌های امام خمینی و گلشهرجایگاه های بعدی پذیرش بیشترین مسافر را دارند.

دکتر احمدی بافنده با اشاره به افزایش میزان حرکت ناوگان مترو پایتخت نسبت به سال گذشته تصریح کرد: تعداد حرکت قطارهای مترو تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است که با اضافه شدن ناوگان جدید این رقم تا پایان سال رشد بیشتری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطر نشان کرد: مترو تهران در یک دهه اخیر توسعه چشمگیر و همه جانبه ای در تعداد ایستگاه‌ها، خطوط مترو، جابه جایی مسافر و...داشته است و مسلماً در سال جاری با اضافه شدن بخشی از خطوط 6 و 7 به مجموعه خطوط فعال، این ناوگان حمل و نقل ریلی می‌تواند سهم بیشتری از تردد روزانه مردم را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر: