پیشنهاد پرویز امینی در خصوص لزوم شوک جدید اجتماعی در مشهد

میرسلیم انصراف دهد/ قالیباف به عنوان معاون اول معرفی شود

کدخبر: 2097576

برای حداکثری کردن انتقال آراء قالیباف به رئیسی و حداقلی کردن انتقال آراء او به روحانی و نیز ایجاد مزیت برای رأی دادن به رئیسی در تصمیم نگرفته‌ها، باید فضای جدید و مثبت در انتخابات ایجاد کرد. انصراف میرسلیم و معاون اولی قالیباف و اعلام آن در اجتماع مشهد می‌تواند تا حدود قابل توجهی این تأثیر را داشته باشد و فضای اجتماعی مثبت برای رئیسی را نیز تقویت کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز امینی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

شوک جدید و مثبت

با کنار رفتن قالیباف و از اولویت خارج شدن انتخابات دو مرحله‌ای، هدف‌گذاری انتخابات تغییر کرده است. در فضای دو مرحله‌ای، هدف سلبی و کاهش آراء روحانی به زیر ۵۰ درصد بود و هرکس ولو هاشمی طبا که می‌توانست آرایی از او کم کند، حضورش در اتتخابات مفید بود. قالیباف، ولو ۱۰ درصد آراء را هم می‌گرفت با توجه به پر شدن سقف رأی روحانی، سهم مهمی در تحقق دو مرحله‌ای کردن انتخابات داشت.

اینک که اولویت با انتخابات یک مرحله‌ای است، هدف‌گذاری ایجابی و کسب بالای ۵۰ درصد آراست. دو دسته رأی در این باره مهم‌اند. آرایی که قالیباف می‌توانست جذب کند و آرایی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

برای حداکثری کردن انتقال آراء قالیباف به رئیسی و حداقلی کردن انتقال آراء او به روحانی و نیز ایجاد مزیت برای رأی دادن به رئیسی در تصمیم نگرفته‌ها، باید فضای جدید و مثبت در انتخابات ایجاد کرد. انصراف میرسلیم و معاون اولی قالیباف و اعلام آن در اجتماع مشهد می‌تواند تا حدود قابل توجهی این تأثیر را داشته باشد و فضای اجتماعی مثبت برای رئیسی را نیز تقویت کند. خصوصا اینکه حتی جذب یک درصد بیشتر آراء که چیزی معادل ۳۵۰ هزار رأی است، در روز جمعه با باقی ماندن تنها دو کاندیدا تعیین‌کننده است. روحانی با کمتر از یک درصد آراء بالای ۵۰ درصد رئیس‌جمهور شد!

ارسال نظر: