«نسیم آنلاین»، گزارش می‌دهد؛

کابینه دولت، همه در نقش ضربه‌گیر روحانی!

کدخبر: 2097588

در هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که علاوه بر معاون اجرایی رئیس‌جمهور که به طور رسمی ریاست ستاد روحانی را عهده‌دار است و جناب جهانگیری که نقش یار کمکی در مناظره‌های انتخاباتی را برای روحانی بازی می‌کرد؛ بسیاری از دیگر اعضای کابینه دولت هم سعی کرده‌اند از فیض همراهی انتخاباتی و تبلیغاتی رئیس خود محروم نمانند.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »: هرچند حضور معاون اول رئیس‌جمهور در کنار وی و به عنوان یار کمکی از پدیده‌های انتخابات این دوره محسوب می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد کاندیدای پوششی جناب روحانی فقط منحصر به جناب معاون اول نمی‌شود؛ چرا که در هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که علاوه بر معاون اجرایی رئیس‌جمهور که به طور رسمی ریاست ستاد روحانی را عهده‌دار است و جناب جهانگیری که نقش یار کمکی در مناظره‌های انتخاباتی را برای روحانی بازی می‌کرد؛ بسیاری از دیگر اعضای کابینه دولت هم سعی کرده‌اند از فیض همراهی انتخاباتی و تبلیغاتی رئیس خود محروم نمانند.

در این مدت که رقبای روحانی به انتقاد از عملکرد دولت یازدهم پرداخته‌اند، وزیران کابینه دولت هم برای پاسخگویی به آن‌ها با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند. به طوری که از وزیر امور خارجه گرفته تا وزیر مسکن و شهرسازی دغدغه اصلی این روزهایشان پاسخگویی به رقبای انتخاباتی روحانی شده است. اقدامی که مثل پدیده کاندیدای پوششی، فقط مختص دولت یازدهم است و در هیچ دولتی و انتخاباتی نبوده که اعضای کابینه دولت تا این میزان درگیر مسائل انتخاباتی باشند و با این شدت و حدت وارد بگو مگو با رقبای انتخاباتی رئیس‌جمهور شوند.

معاون وزیر امور خارجه سخنران مراسم انتخاباتی روحانی می‌شود، این در حالی است که خود وزیر نیز در حمایت از رئیس‌جمهور بعد از مناظره، کاندیداهای رقیب را مورد حمله قرار می‌دهد. جناب ظریف پا را از این هم فراتر می‌گذارد و برخلاف قانون در مراسم تبلیغات انتخاباتی روحانی نیز شرکت می‌کند. وزیر راه و شهرسازی -که کارنامه‌اش در چهار سال اخیر به تنهایی حجت را برای پایان دادن به وضع موجود تمام می‌کند-، به طور جداگانه علیه هر دو کاندیدای رقیب روحانی موضع‌گیری می‌کند. وزیر ارتباطات که ماه‌ها قبل گفته بود «هر کس با هر تفکری وارد انتخابات 96 شود، هدفش تخریب روحانی است»، این روزها نیز نتوانست نسبت به ضعف رئیسش در مواجه با رقبا طاقت بیاورد و باز هم وارد میدان شد. این در حالی است که وزیر نفت و وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و وزیر بهداشت هم نتوانستند این ذوق و شوق همکارانشان در عرصه انتخابات را شاهد باشند ولی بی‌تفاوت بمانند!

حتی اگر عملکرد کلی دولت در چهار سال اخیر را هم فاکتور بگیریم، دولت یازدهم در همین چند ماه منتهی به انتخابات اقداماتی را انجام داده است که از نظر میزان تحقیرپذیری برای دولت، هر کدام از آن‌ها با یک شکست انتخاباتی برابری می‌کند. اقداماتی که فقط مختص همین دولت است. به عنوان مثال، فقط در دولت یازدهم است که رئیس آن به صراحت، جلوی میلیون‌ها بیننده تلویزیونی، وعده 100 روزه برای حل مشکلات اقتصادی می‌دهد، اما بعد از چهار سال به صراحت آن را انکار می‌کند و جالب‌تر آنکه چند روز بعد از انکار وعده قبلی، مقابل دوربین صدا و سیما از اینکه «باز هم» برنامه 100 روزه دارد، سخن می‌گوید. فقط در دولت یازدهم است که رئیس آن مدام از اخلاق می‌گوید اما خود برای ابقای در قدرت دست به هر کاری می‌زند و ناجوانمردانه هر نسبتی را به منتقدان و رقبای خود می‌دهد.

فقط در این دولت است که رئیس‌جمهور به صراحت وعده لغو بالمره همه تحریم‌ها را می‌دهد اما آنگاه که کسی همین وعده‌اش را به او یادآوری می‌کند، از وی شکایت می‌کند. فقط در دولت یازدهم است که اختلاس هزاران میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان، توسط رئیس‌جمهور -که باید در خط مقدم مبارزه با فساد باشد-، معوقه خوانده می‌‌شود. فقط در این دولت است که در هفته‌های منتهی به انتخابات یارانه بخشی از جامعه سه برابر می‌شود، اما همزمان وقتی رقبا وعده افزایش یارانه محرومین را می‌دهند، مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرند. فقط در دولت فعلی است که رقبا را تخریب می‌کنند که چرا شعار ایجاد یک میلیون شغل در سال می دهید، اما همزمان خودشان چنین شعاری می‌دهند. فقط در دولت یازدهم است که علاوه بر رئیس‌جمهور، معاون اول او هم کاندیدای انتخابات می‌شود تا به عنوان ضربه‌گیر رئیس خود عمل کند و همزمان در همایش انتخاباتی او نیز حضور می‌باید.

ارسال نظر: