میرسلیم در گفتگوی ویژه خبری:

قوه مجریه سرچشمه فساد است/ وزیر کاسب باشد فساد در جامعه گسترش می‌یابد

کدخبر: 2097626

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سرچشمه فساد قوه مجریه است و باید برای کنترل فساد به سراغ آن برویم، گفت: متأسفانه بدعت جدیدی در دولت کنونی در حوزه فساد شکل گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدمصطفی میرسلیم در آخرین گفت‌وگوی ویژه خبری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که امشب از شبکه 2 سیما پخش شد در پاسخ به سؤال مجری برنامه که چه توانمندی‌ای در خود برای حضور در انتخابات حس کردید و اساساً دنبال چه تغییراتی هستید، اظهار داشت: علت اصلی حضور من در صحنه انتخابات این بود که متأسفانه بسیاری از حقوق اساسی مردم ایران بر زمین مانده است و تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته نتوانسته این حقوق را ایفا کند پس باید دست به کار شویم و نمی‌شد که صبر کرد.

وی افزود: به ویژه اینکه دولت یازدهم به حقوق اساسی مردم کمتر اهتمام ورزید و اگر هم گاه نکته‌ای را مطرح کرد فقط در حد شعار باقی ماند و اقدام عملی صورت نگرفت.

میرسلیم با بیان اینکه ما مسئله شغل را داریم و بیکاری جوانان را بیچاره کرده است، گفت: ما مسئله رکود را داریم و فضای کسب و کار بی‌رونق است و به دنبال آن سایر مشکلات دیگری در جامعه شکل گرفته است که به مشکلات اقتصادی برمی‌گردد. انواع و اقسام اختلاس‌ها، فسادها و تبعیض‌هایی که در جامعه مشاهده کردید ناشی از این مشکلات است و همه اینها باعث شد که دست به کار شده و وارد صحنه انتخابات شوم.

وی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که مبارزه با مفاسد اقتصادی را چقدر مهم می‌دانید و چه برنامه‌ای برای آن دارید، تصریح کرد: فساد اقتصادی خیلی در جامعه جدی شده است و حیف است که این اتفاق افتاده چون برازنده جمهوری اسلامی این نبود که گرفتار این گونه مصیبت‌ها شویم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید سراغ سرچشمه فساد رفت، گفت: اگر در سطح قوه مجریه ریشه اصلی مفاسد مهار شود دیگر شاهد این نخواهیم بود که جریان رشوه از سمت قوه مجریه به قوه قضاییه و یا جریان زدوبند از سمت قوه مجریه به سمت قوه مقننه سرازیر شود.

سلیمی ادامه داد: اگر در انتخابات موفق شوم یکی از برنامه‌هایم این خواهد بود که با دوستانم در قوه قضاییه همکاری کنم و هرگونه پیشنهاد رشوه به طرف قوه قضاییه برود به طور قاطع با آن برخورد کند. همچنین در مورد قوه مقننه نیز اینگونه خواهد بود و جلوی زدوبندهایی که موجبات فساد را فراهم می‌‌کند گرفته شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه بدعت‌هایی در دولت کنونی شکل گرفته که خیلی وخیم است، تصریح کرد: ای کاش این بدعت‌ها صورت نمی‌گرفت و آن استفاده ابزاری از بیت‌المال است که خودش یک راهی برای فساد است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همین راستا افزود: استفاده ابزاری به این مفهوم است که مثلاً 3 سال است یارانه‌های نقدی عده زیادی را پرداخت نمی‌کنیم و چطور شده که یک دفعه در این چند روز آخر تصمیم گرفته‌اید که این 45 هزار و 500 تومان را بدهید. چگونه می‌خواهید از اینگونه مسائل خودداری کنید و اینها همه نشان‌دهنده این است که دولت راه نادرستی را انتخاب کرده و با دست‌درازی به بیت‌المال سعی کرده که خود را وجیه جلوه دهد.

میرسلیم در همین زمینه گفت: گزارشاتی از شهرستان‌های کوچک و روستاها رسیده که مبالغی را برای دهیارها و بخشدارها قرار داده‌اند و حتی در میان مردم این شایعه را پراکنده‌اند که اگر به رئیس جمهور کنونی رأی ندهید پرداخت یارانه‌های شما با مشکل مواجه خواهد شد. این هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ ابزار قرار دادن مردم کار نادرستی است و باعث می‌شود که با برخی از جلوه‌های بدعت‌آمیز مواجه شویم.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر در این دولت با این مواجه بودیم که وزرای ما علی‌رغم اینکه باید خود را وقف خدمت به مردم کنند درگیر کارهای شخصی‌شان شده‌اند، اظهار داشت: این وزرا شرکت‌هایی برای خودشان دارند که البته اشکالی ندارد ولی این با مسئولیت قابل جمع نیست کما اینکه فروردین‌ ماه اعلام می‌کند که من لایحه تضاد منافع را آماده کرده‌ام تا به مجلس بدهم نشانگر این است که تضاد منافع واقعاً رخ داده و ایشان احساس کردند که باید لایحه‌ای برای آن تنظیم کنند هرچند به نظر من نیازی به لایحه نبوده و اگر ایشان وجداناً می‌خواست برخورد کند باید با وزرایی که گرفتار تضاد منافع شده‌اند برخورد کنند. چون کار رئیس همین است و باید برخورد کند و بگوید چرا رعایت نمی‌کنید و هم کاسب و هم وزیر هستید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در شرایطی که وزیر کاسب باشد معاونان و کارمندان او نیز کاسب می‌شوند و فساد در جامعه گسترش می‌یابد. افرادی که در دولت هستند راهی پیدا شده که کیسه‌ای برای خود بدوزند در حالی که باید مسئولین خود را برای خدمت آماده کنند نه اینکه برای جیب مردم کیسه بدوزند.

ادامه دارد ...

ارسال نظر: