رئیسی در جمع ۳۰ هزار نفری مردم خراسان شمالی:

ای کاش دولت در چهار سال هم مثل سه ماه آخر کار می‌کرد/ ما دیواری بلند بین مفسدان و مردم می‌کشیم

کدخبر: 2097638

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ای کاش دولت در چهار سال هم مثل سه ماه آخر کار می‌کرد و مردم را با عقل فرض می‌کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع پرشور مردم بجنورد در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: هم‌اکنون 50 درصد از ظرفیت صنعتی کشور بلااستفاده و تعطیل شده است اما با این وجود شاهد فسادهای اقتصادی زیادی در کشور هستیم. ما به مفسدان کشور می‌گوییم دیوار بلندی خواهیم کشید اما این دیوار بین مفسدان اقتصادی و مردم کشور است.

وی تصریح کرد: حضور مردم رمز امنیت ملی ماست و آنچه که سایه جنگ را از کشور دور کرده نه سیاست‌های شما بلکه حضور مردم در صحنه است. شما می‌گوید آزادی به زن‌ها می‌دهید مگر شما به زن‌ها آزادی داده‌اید که می‌خواهید آزادی آنها را تأمین کنید؟ باید بدانید که خداوند زنان را آزاد کرده است نه شما.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حقوق شهروندی یک نوشته نیست که می‌خواهید از آن رونمایی کنید؛ حقوق شهروندی با الفاظ توهین‌آمیز به دست نمی‌آید و ما می‌گوییم حقوق شهروندی آن است که زنان ما شغلی در شأن خود داشته باشند.

رئیسی افزود: چرا جوانان فرهیخته ما به دلیل نبود کسب و کار به کشورهای دیگر می‌روند؟ در صورتی که می‌توان با صنایع تبدیلی و تکمیلی برای جوانان کشور شغل ایجاد کرد و مانع از بیکاری جوانان و مردم روستایی شد.

وی بیان کرد: اکنون بیش از 500 هزار نفر در صف تسهیلات ازدواج هستند در صورتی که می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست و منسجم مشکل جوانان و ازدواج آنها را برطرف کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت بارها از نبود نقدینگی و اختصاص یارانه‌ها گلایه کرده است؛ من می‌خواهم به آنها بگویم اگر دولت پول نداشت از کجا یک شبه یارانه افرادی را که سالها یا ماه‌ها قطع کرده بودید را یک شبه به حساب آنها واریز کردید؟

رئیسی گفت: اگر شما پول ندارید و کشور با مشکل روبه‌رو است از کجا آوردید که هر دهیار 10 میلیون تومان می‌خواهید پول دهید؟

وی در بحث برادران اهل تسنن نیز افزود: تمامی برادران اهل تسنن شهروندان ایران اسلامی هستند و ما می‌خواهیم کارت شناسایی تمامی قومیتها و قبیله‌ها برداشته شده و 80 میلیون جمعیت عضو میهن اسلامی ما باشند و به یک شکل شناسایی شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: این نمی‌شود که هر زمان ما به آراء اهل تسنن نیاز داشته باشیم خبر آنها را بگیریم، نام آنها را در مجامع مختلف بیاوریم و بعد از آنکه رأی‌مان را گرفتیم آنها را فراموش کنیم.

رئیسی افزود: شما بارها در مجامع مختلف گفته‌اید که اهل تسنن کردستان اجازه داده‌اید از لباس و گویش خود استفاده کنند، من می‌خواهم به شما بگویم مگر این حق را شما داده‌اید به آنها که الان نام می‌برید؟ این حق را خداوند به اهل تسنن داده است.

وی خطاب به مردم بجنورد گفت: آیا شما تاکنون وام صفر درصد گرفته‌اید؟ من می‌شناسم افرادی را که به خاطر رفاقت با آقایان 300 میلیارد تومان وام صفر درصد گرفته‌اند و این اصلاً مطابق با روحیه ضد فساد نیست. باید دولتی تشکیل شود که رئیس‌جمهور، استانداران و فرمانداران این دولت روحیه ضد فساد داشته باشند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: آقایان به ما گفته‌اند مگر می‌توان یک میلیون شغل ایجاد کرد ما در پاسخ به آنها می‌گوییم بله؛ می‌توان این تعداد شغل ایجاد کرد به شرط آنکه مردم و جوانان را درک کنیم و به نیازهای آنها احترام بگذاریم. من از برادر عزیزم محمدباقر قالیباف که در اقدامی شجاعانه با شناسایی زمان و تشخیص درست از موقعیت به نفع بنده کنار رفت تشکر می‌کنم. همچنین از دوست عزیزم مهندس میرسلیم نیز به خاطر روحیه فداکاری‌اش قدردانی می‌کنم.

رئیسی درباره اینکه چرا به عرصه رقابت ریاست جمهوری آمده است، خاطرنشان کرد: من هیچ خدمتی را بالاتر به خدمت به علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) نمی‌دانم اما آنگاه که مادران و پدران نیازمند برای کمک نزد من آمدند و از من به خاطر فقر و تنگدستی کمک خواستند تصمیم گرفتم تا به میدان بیایم تا ریشه ظلم و فساد را در کشور بخشکانم.

وی افزود: شما می‌گویید طرفدار هنرمندان هستید و از هنرمندان حمایت می‌کنید؛ آیا با شعار نیز می‌شود که ما طرفدار هنر و هنرمندان این کشور هستیم؟ چرا که آن‌گاه هنرمندی از کاندیدای رقیب شما حمایت کرد اینگونه داعیه حمایت از هنر را نداشتید و اینگونه رفتار نکردید؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به زلزله اخیر بجنورد نیز اشاره‌ای کرد و گفت: ما بی‌منت لوازم و اقلامی را در اختیار زلزله‌زدگان گذاشتیم اما برخی گونه دیگری برداشت کردند ما می‌خواهیم به آنها بگوییم مگر شما مکلف نبودید که سالانه 200 هزار مسکن روستایی بسازید پس چرا در این مورد کوتاهی کردید؟

رئیسی درباره دیپلماسی کشور نیز بیان کرد: دیپلماسی ملتمسانه مورد پسند هیچ ملت و کشوری نیست؛ ما می‌خواهیم دیپلماسی را بنا کنیم که پایه آن بر مبنای قدرت ملت است؟

وی به همچنین به بحث تولیدات داخلی کشور اشاره داشت و گفت: اکنون بازار کشور مملو از پوشاک ترکیه‌ای شده است در صورتی که تولیدکنندگان ما با وجود توانایی بالا در حال ورشکستگی هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین به افزایش قیمتها در دولت اشاره داشت و بیان کرد: آقای روحانی به سفره مردم نگاه کنید، سفره مردم کوچکتر شده است؛ اگر شما قیمتها را نمی‌دانید سری به بازار بزنید و ببینید که برخی از کالاها بیش از 130 درصد افزایش قیمت داشته است.

رئیسی خاطرنشان کرد: من می‌خواهم بگویم مشکل کشور ما مشکل نقدینگی نیست؛ هنوز پروژه‌های بزرگی در کشور و در استان خراسان شمالی است که به سرانجام نرسیده است اما با یک‌هفتم نقدینگی دولت که می‌شد آن را به تولید اختصاص داد مشکلات اقتصادی و تولید کشور برطرف می‌شد.

وی گفت: من می‌خواهم به آقای روحانی بگویم مگر کشور ما مشکل آب، خاک و سرمایه دارد که ما می‌گوییم نمی‌شود، نمی‌توانیم و نخواهد شد؟ من امروز می‌گویم هم می‌توانیم و هم می‌شود به شرط آنکه مشکل مدیریت نداشته باشیم. من از تمام کشاورزان، جوانان، دانشجویان و مردم خوب کشورمان می‌خواهم تا در انتخابات روز 29 اردیبهشت‌ماه شرکت کنند تا وضعیت کشور از این رکود خارج شود. اگر در بحث مسکن سرمایه‌گذاری شود می‌توان سالانه صدها هزار شغل ایجاد کرد و من باز تأکید می‌کنم ما هم می‌دانیم، هم می‌توانیم و هم می‌گوییم می‌شود که شغل ایجاد کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من خطاب به مردم عزیز کشورمان می‌گویم با توان و تلاش جوانان کشورمان رونق اقتصادی را به کشور بر می‌گردانم و در زمینه رفاه اجتماعی، فرهنگ و اشتغال به طور جدی ورود پیدا کرده و ریشه بیکاری را در کشور می‌خشکانم. من خطاب به آنهایی که می‌گویند در ارتباط برقرار کردن با کشورهای مختلف جهان مشکل داریم می‌گویم من برای ارتباط برقرار کردن با تمام کشورهای دنیا آمده‌ام و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم کرد.

ارسال نظر: