امیر‌آبادی‌:

نرخ بیکاری قم در سال گذشته رکورد زد

کدخبر: 2097695

نماینده مردم قم در مجلس ‌گفت: متاسفانه در سالی که گذشت‌ نرخ بیکاری در قم رکورد زد ‌و به عدد ۱۴ درصد رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ‌حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور‌ و احمد امیر‌آبادی ‌میهمان این هفته سروستان بودند‌ که بیان دیدگاه‌های خود در مورد استان قم، ظرفیت‌ها و مشکلات آن پرداختند‌.

‌احمد امیر‌آبادی‌فراهانی ‌نماینده مردم قم در مجلس در این برنامه ‌سخنان خود را با مبحث اشتغال آغاز کرد و گفت: متاسفانه در سالی که گذشت‌ نرخ بیکاری در قم رکورد زد ‌و به عدد 14 در صد رسید. امیر‌آبادی با انتقاد از دولت ‌تاکید کرد: با توجه به اینکه قم حریم اهل بیت(ع) و قطب فرهنگی در کشور است‌ و در بودجه کشور اعتبار خاصی برایش در نظر گرفته شده اما دولت این اعتبارات را پرداخت نکرده ‌و در خدمت به زائرین نیز ما را کمکی نمی‌کنند ‌درحالی که گاهی در نیمه شعبان جمعیتی که به قم می‌آید تا 5 میلیون نفر نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه قم شانزدهمین استان در پرداخت مالیات است‌، ادامه داد: ‌قم بیست و هشتمین استان در دریافت بودجه است و این نشان از بی‌توجهی دولت‌ها به قم است.

قم میزبان گردشگران مذهبی و علمی از 100 کشور دنیا است حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نیز ‌قم را محل خیزش انقلاب اسلامی خواند و گفت: افرادی برای تحصیل ‌‌از 100 کشور دنیا در این استان حضور دارند.

وی بر گسترش گردشگری مذهبی در قم تاکید کرد‌ و گفت:از لحاظ زیرساختی باتوجه به حضور سالانه 25 میلیون گردشگر داخلی و 5 میلیون توریسم خارجی کار خاصی برای توسعه گردشگری استان صورت نگرفته است.

‌عضو کمیسیون امنیت ملی افزود‌: بخش خصوصی می‌تواند در مسایل فرهنگی و بحث صنعت چاپ که در قم بسیار پیشرفته است، حضور بیشتری داشته باشد و دولت نیز باید مشوق این موضوع باشد‌.

نماینده مردم قم در مجلس ‌ضمن تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات جمعه 29 اردیبهشت‌ماه تاکید کرد: مردم قم همیشه در انتخابات‌های کشور بیش از حد میانگین کشوری ‌شرکت می‌کنند.

ارسال نظر: