دو متهم پرونده بابک زنجانی، تیرماه محاکمه می‌شوند

کدخبر: 2097887

دو تن از متهمان پرونده نفتی که پیشتر حکم اعدامشان از سوی دیوان عالی کشور نقض شده بود، تیر ماه امسال در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه محاکمه می‌شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میرسجاد سعیدمهر وکیل مدافع حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی با اعلام این خبر به تسنیم گفت که شعبه 288 دادگاه انقلاب به عنوان شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد به پرونده موکل وی و مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده تعیین شده است.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: شعبه هم عرض، تیرماه را برای برگزاری دادگاه «فلاح هروی» و «شمس» تعیین کرده است.

سعید‌مهر با اشاره به مطالعه رأی دیوان عالی کشور در خصوص موکلش، درباره اینکه آیا فلاح هروی و شمس با «علیرضا زیباحالت منفرد» متهم جدید پرونده نفتی که چندی پیش در خارج از کشور بازداشت و به کشور انتقال یافت، مواجهه حضوری داشته‌اند یا خیر گفت: از این موضوع اطلاع نداریم و دلیل آن هم قرار داشتن پرونده زیباحالت در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده نفتی با بیان اینکه قطعاً دستگیری «زیباحالت منفرد» در پرونده موکلش تاثیر دارد افزود: همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم، بسیاری از کارها توسط «زیبا حالت» انجام شده اما به حساب موکل ما نوشتند.

به گزارش تسنیم، پیشتر شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، بابک زنجانی متهم اصلی، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی را پس از برگزاری 26 جلسه محاکمه، مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در ارتباط با بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تأیید و در ارتباط با دو متهم دیگر نقض شد و پرونده آنها برای رسیدگی مجدد در شعبه هم عرض، به دادگاه انقلاب بازگشت.

حکم بابک زنجانی متهم اصلی این پرونده هم به وی ابلاغ شده که او نیز با ارائه درخواستی به دیوان عالی کشور، تقاضای اعاده دادرسی کرده است.

26 دی 95 بود که رئیس پلیس بین‌الملل ناجا ساعاتی پیش از استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی به کشور خبر داد؛ این فرد که علیرضا زیبا حالت منفرد نام دارد، به گفته عباس جعفری دولت‌آبادی، جعبه سیاه پرونده نفتی است.

آن طور که دادستان تهران درباره زیبا حالت منفرد گفته است: متهم که مذکور زمینه ساز خرید یک موسسه مالی و تبدیل آن به بانک اف.آی.آی.بی در مالزی به منظور فراهم کردن بستر جرایم بود، موفق شد از طریق همین بانک که کلاً به چهار میلیون دلار خریداری شده بود، اعتبارات اسنادی را رد و بدل کند و اعتبارات اسنادی برای خرید نفت از شرکت ملی نفت ایران، واریز وجوه ادعایی مربوط به شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی و هم چنین وجوه واریز به شرکت (اچ.کی- H-K) در خارج از کشور از طریق همین بانک اقدام شده است.

ارسال نظر: