مدیرعامل شرکت بیمه سینا در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

بیمه سینا سال ۹۵ را با زیان انباشته به پایان می‌برد

کدخبر: 2097979

مدیرعامل شرکت بیمه سینا، جبران کامل زیان انباشته شرکت متبوع خود در سال مالی ۹۵ را امری بعید دانست و پیش بینی کرد که زیان انباشته این شرکت در سال مالی ۹۶ به نقطه سربه سر برسد.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- مدیرعامل شرکت بیمه سینا، جبران کامل زیان انباشته شرکت متبوع خود در سال مالی 95 را امری بعید دانست و پیش بینی کرد که زیان انباشته این شرکت در سال مالی 96 به نقطه سربه سر برسد.

گفته می‌شود که زیان انباشته شرکت بیمه سینا در سال مالی 95 دستکم (222159) میلیون ریال خواهد بود. "امین شیرکانی" در گفتگو با « نسیم آنلاین» در عین حال تاکید کرد که زیان انباشته شرکت بیمه سینا مربوط به دوره‌های مدیریت قبلی است، اما اشاره نکرد که به صورت مشخص مربوط به کدام دوره بوده است.

وی، درباره جذب پرتفوی بیمه سینا از شرکت‌های بنیاد مستضعفان هم گفت که کل سهم بازار بنیاد در پرتفوی شرکت بیمه سینا بیشتر از 12 درصد نیست و افزود که شرکت بیمه سینا کارهای بنیاد را بر اساس رقابت با شرکت‌های دیگر جذب می‌کند.

مدیرعامل شرکت بیمه سینا، به توافق و رفع اختلاف صنعت بیمه و شرکت ایران خودرو برای صدور بیمه نامه شخص ثالث اشاره کرد و گفت که در حال حاضر، بیمه ایران به نمایندگی از سایر شرکت‌ها بیمه نامه صادر کرده و به هر شرکت به اندازه پرتفوی خودرویی آن سهم خواهد داد.

وی، از ابراز تمایل شرکت بیمه سینا برای دریافت سهم از صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر ایران خودرو خبر داد و اذعان داشت که بیمه سینا هم به کنسرسیوم بیمه نامه شخص ثالث به راهبری بیمه ایران می‌پیوندد.

به گفته شیرکانی، سهم بیمه نامه عمر و زندگی درسبد پرتفوی این شرکت 12 درصد بوده که درسال جاری بخش عمده ای از رشد بازار شرکت از همین محل خواهد بود. وی درعین حال اضافه کرد که سهم بیمه نامه شخص ثالث شرکت بیمه سینا کم بوده واین شرکت اصراری بر افزایش بیمه نامه های خودرو در سبد پرتفوی خویش ندارد.

مدیرعامل شرکت بیمه سینا از رشد 24 درصدی حق بیمه تولیدی شرکت متبوع خود در سال 95 خبر داد و گفت که حق بیمه تولیدی این شرکت در سال گذشته به 520 میلیارد تومان رسیده است.

ارسال نظر: