پس از تغییر در قانون اساسی؛

اردوغان بار دیگر دبیرکل حزب عدالت و توسعه ترکیه شد

کدخبر: 2098013

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر در گنگره حزب عدالت و توسعه، با ۱۴۱۴ رأی به دبیرکلی این حزب انتخاب شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر توانست دبیرکلی حزب عدالت و توسعه را بر عهده بگیرد.

این اتفاق بر اساس تغییرات جدید قانون اساسی ترکیه رخ می‌دهد که طبق آن رئیس‌جمهور می‌تواند عضو حزب باشد؛ در حالیکه پیش از این رئیس‌جمهور نباید عضو هیچ حزبی می‌بود.

اردوغان که تنها نامزد دبیرکلی این حزب بود توانست از مجموع 1470 عضو شرکت کننده، 1414 رأی را از آن خود کند.

طبق گفته موافقان اردوغان، بازگشت او به ریاست حزب به او اجازه خواهد داد تا اختلافات داخلی را کاهش دهد و مقدمات انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سوم نوامبر 2019 را فراهم کند.

بنا بر اعلام شبکه تی آر تی ترکیه، اردوغان در جمع اعضای این حزب، نشست امروز را نقطه آغازی برای حزب عدالت و توسعه دانست و متعهد شد که در مسیر موفقیت‌ها و دستاوردهای جدیدی قدم بر دارد.

او گفت: تعهد می‌دهم که ترکیه در مسیرهای مختلفی در حیطه‌های گوناگون قدم بر دارد و بزودی تغییرات زیادی در حزب عدالت و توسعه انجام خواهیم داد.

دهها هزار نفر نیز از نقاط مختلف ترکیه در این کنگره که در یک ورزشگاه برگزار شد، شرکت کرده‌اند.

اردوغان و حامیانش 16 آوریل گذشته (2017) در همه‌پرسی تغییرات قانون اساسی و تبدیل نظام ترکیه از پارلمانی به ریاستی و با میزان رأی 51.41 % آراء، پیروز شدند که یکی از بندهای آن، این امکان را به رئیس‌جمهور می‌داد که به ریاست حزب برسد.

ارسال نظر: