در جلسه شورای شهر تهران

انتقاد چمران به نحوه تجمیع آرای شورا و انتقال آن به وزارت کشور

کدخبر: 2098129

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما نسبت به روند شمارش آرا و تجمیع آن در انتخابات شورای شهر تهران اعتراض داریم و امیدواریم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی چمران در آغاز سیصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در آستانه شهادت یکی از سرداران پرتلاش دفاع مقدس و قبل از آن (شهید محمد بروجردی) که به مسیح کردستان معروف بود، هستیم که سالروز شهادت وی را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: همچنین در آستانه سوم خرداد ماه روز بزرگ و سرنوشت ساز دفاع مقدس و همچنین سرکوب دشمنان هستیم که این روز را نیز گرامی می‌داریم که در چنین روزی شاهد یک اتحاد، همبستگی و هماهنگی بین سپاه، ارتش و بسیج بودیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه جلسه به چهارم خرداد ماه روز نامگذاری دزفول اشاره کرد و گفت: در دزفول نزدیک به ۶۵۰ موشک اصابت کرد که علاوه بر آن نیز بمباران‌های شدیدی در آن زمان اتفاق افتاد و این در حالی بود که علیرغم تمام شرایط مردم دزفول شهر را ترک نکردند.

چمران در ادامه با اشاره به نتایج پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران اظهار کرد: ما نسبت به این موضوع معترض بوده و اعتراض خود را نیز به صورت کتبی و شفاهی به مسئولان مربوطه اعلام کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: موضوع بودن یا نبودن ما در شورا نیست چرا که دیگر شورا از وجود ما اشباع شده است اما تأکید ما اجرای مر قانون است؛ چون مردم به انتخابات اعتماد دارند و نباید اعتماد آنها سلب شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود، افزود: متأسفانه در انتخابات اخیر در شورای شهر تهران شاهد برخی از تخلفات بوده‌ایم که امیدواریم مسئولان مربوطه در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: در ادوار گذشته انتخابات نیز کار به این شکل بوده است که آرا تجمیع و به فرمانداری ارسال می‌شده اما در انتخابات اخیر آرای تجمیع شده مستقیم به وزارت کشور ارجاع شده و فرمانداری و مجلس هیچ نظارتی بر آرای تجمیع شده نداشتند.

چمران ادامه داد: در دوره‌های قبل آرای تجمیع شده در مجلس صورت جلسه شده و بعد از آن با آرای تجمیع شده با فرمانداری مورد مقایسه قرار می‌گرفت و چنانچه نیاز به اصلاحات داشت موارد مورد نظر اصلاح می‌شد ولی در این دوره این اتفاقات نیفتاده است.

رئیس شورای شهر تهران در پایان با اشاره به درخواست ارائه شده جهت بازنگری در صورتجلسات آرای تجمیع شده و همچنین شمارش تعدادی از صندوق‌ها نیز گفت: امیدواریم این کار هر چه سریع تر انجام بگیرد.

ارسال نظر: