کوشکی:

اعلام آرای تفکیکی ریاست جمهوری در این دولت مثل قراردادهای نفتی، سرنوشت کرسنت و قرارداد خرید هواپیماهای مرجوعی محرمانه است

کدخبر: 2098192

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: عدم اعلام آراء تفکیکی ریاست جمهوری در این دولت مثل قراردادهای نفتی، سرنوشت کرسنت و قرارداد خرید هواپیماهای مرجوعی محرمانه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با فارس ، ضمن اشاره به رای 16 میلیونی رقیب رئیس‌جمهور در انتخابات گفت: تعداد کسانی که مخالف رویه دولت یازدهم بودند بسیار بیشتر از 16 میلیون است. بسیاری از کسانی که به این دولت رای دادند و یک میلیون و 800 هزار نفری که رای باطله دادند و 15 میلیونی که اصلا پای صندوق‌های رای نیامدند نشان می‌دهد که بخش زیادی از اینها جزو منتقدین دولت هستند.

وی ادامه داد:‌حتی از آن 23 میلیونی که به آقای روحانی رای دادند بخش عمده‌ای مخالف عملکرد دولت هستند اما به دلیل ناآشنایی با نامزد رقیب به آقای روحانی رای دادند و یا فکر کردند صحبت‌ها و تهدیدهایی که آقای روحانی می‌کند صحت دارد و آمدن آقای روحانی موجب می‌شود سایه جنگ از کشور برود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اگر تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری بدون جنگ روانی و صادقانه بود آنوقت معلوم می‌شد منتقدین و مخالفین حقیقی آقای روحانی چند نفر هستند، بیان داشت: محدود کردن منتقدین آقای روحانی به 16 میلیون کار خطایی است.

کوشکی تصریح کرد: از آنجایی که دولت یازدهم دستاوردی برای ارائه نداشت احتمالا اکثریت مردم ایران منتقد عملکرد آقای روحانی هستند. حامیان آقای روحانی عده‌ای محدود هستد که توانستند در دولت یازدهم از طریق رانت‌ها و فرصت‌های فاسد به حقوق‌های نجومی و ثروت برسند. این دولت فاقد پایگاه اجتماعی شناسنامه‌دار است زیرا کل تولید کنندگان، کارگران و تجار به نابودی کشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دولتی کارآمدی ندارد مجبور است مردم را تطمیع کند و رای مردم را به خود جلب کند و یا با جنگ روانی مثل بیان جملاتی چون سایه جنگ، کشیدن دیوار وسط خیابان و ممنوعیت کنسرت آنها را ترغیب به رای دادن به رئیس‌جمهور مستقر کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به علل رای آوری دولت مستقر در انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت با پرداخت طلب‌های معوق کارگران، توزیع یارانه‌ها و افزودن حقوق کارمندان و مستمری‌بگیران، بازنشستگان و افراد تحت تکلف توانست برای بار دوم خود را تثبیت کند.

کوشکی در مورد اینکه چرا تا به امروز دولت آراء استان‌ها را به صورت تفکیک‌شده ارائه نداده است، گفت: دولت یازدهم و احتمالا دولت دوازدهم دولت امنیتی‌ها و محرمانه‌ها است. اصل و نگاه امنیتی به همه چیز است. نگرش این دولت بر این است که شهروندان حقی برای دانستن ندارند. در این دولت شهروندان حق دارند فقط چیزهایی بدانند که مسئولین امنیتی دولت صلاح می‌دانند. عدم اعلام آراء تفکیکی ریاست جمهوری در این دولت مثل قراردادهای نفتی، سرنوشت کرسنت و قرارداد خرید هواپیماهای مرجوعی محرمانه است.

ارسال نظر: