رضا سراج عنوان کرد

مهندسی مشارکت در انتخابات ۹۶/ کاهش ۳۹ درصدی مشارکت روستائیان (۷‌ میلیون رای) در انتخابات

کدخبر: 2098275

در انتخابات ۹۶ به یکباره شاهد کاهش بی‌سابقه ۳۹ درصدی مشارکت در مناطق روستایی (حدود ۷‌ میلیون رای) هستیم. این اقدام علاوه بر کاهش آرای آقای رئیسی، از یک سو موجب کاهش نرخ مشارکت در کل کشور شده و از سوی دیگر موجب افزایش درصد آرای روحانی به نصاب ۵۷ درصد در انتخابات شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت:

مهندسی مشارکت در انتخابات 96

سبد آرای مناطق روستایی با 18 میلیون رای و معدل مشارکت 90% بزرگترین و موثرترین سبد رای برای تعیین رئیس جمهور بوده است. روستائیان با بیش از 17 میلیون رای در انتخابات 92 مهمترین نقش را در تعیین رئیس جمهور ایفا نمودند.

آثار مهندسی مشارکت در انتخابات 96

در انتخابات 96 به یکباره شاهد کاهش بی‌سابقه 39% مشارکت در مناطق روستایی (حدود7‌میلیون رای) هستیم. اکنون به شکل بسیار جدی این سوال مطرح است که چرا و چگونه کاهش مشارکت در مناطق روستایی صورت گرفته و چه ارتباط معناداری با عدم ارسال تعرفه به شعب اخذ رای در مناطق روستایی داشته است؟! این اقدام علاوه بر کاهش آرای آقای رئیسی، از یک سو موجب کاهش نرخ مشارکت در کل کشور شده و از سوی دیگر موجب افزایش درصد آرای روحانی به نصاب 57% در انتخابات شده است.

به نظر می‌رسد با مهندسی مشارکت، تخلف سازمان یافته‌ای در پشت پرده سلب حق رای از روستائیان بوجود آمده است. این مهم، تغییرات در عوامل اجرایی انتخابات در سال گذشته را تامل برانگیز و معنادار می‌نماید.

ارسال نظر: