اختصاصی// یک منبع آگاه به «نسیم آنلاین» خبر داد:

کشف کارگاه‌های ساخت سلاح و خودروهای انتحاری در "شهرک الوعر" شهر حمص+عکس

کدخبر: 2098315

خبرنگار «نسیم آنلاین» در گفتگو با یک منبع آگاه در استان حمص سوریه کسب اطلاع کرد؛ نیروهای امنیتی مستقر در استان حمص و رزمندگان مقاومت در ادامه پاکسازی "شهرک الوعر"  توانستند تعداد قابل توجهی انبارهای سلاح، مهمات، کارگاه‌های ساخت بمب و تولید خودروهای انتحاری را کشف و پاکسازی کنند.

خبرنگار « نسیم آنلاین » در گفتگو با یک منبع آگاه در استان حمص سوریه کسب اطلاع کرد؛ نیروهای امنیتی مستقر در استان حمص و رزمندگان مقاومت در ادامه پاکسازی "شهرک الوعر" توانستند تعداد قابل توجهی انبارهای سلاح، مهمات، کارگاه های ساخت بمب و تولید خودروهای انتحاری را کشف و پاکسازی کنند.

به گفته این منبع آگاه کلیه ماشین آلات و تجهیزات موجود در انبارهای ساخت سلاح و بمب، توسط گروه های تروریستی داعش، القاعده و ارتش آزاد در اولین روزهای آغاز بحران تروریستی در سوریه از مراکز صنعتی اطراف شهر حمص به سرقت رفته و به این انبارها منتقل شده است.

این منبع آگاه با اشاره به محل کشف کارگاه های ساخت سلاح و بمب اظهار داشت: گروه های تروریستی و به خصوص تشکیلات تروریستی القاعده که بیش از سایر گروه‌های مسلح در این منطقه فعالیت داشته است برای جلوگیری از مورد هدف قرار گرفتن این مراکز محل فعالیت و ایجاد این کارگاه ها را در میان مناطق مسکونی انتخاب کرده تا با استفاده از چنین امتیازی بتوانند مراکز و عناصر خود را از تهدید هدف گیری و انهدام حفظ کنند.

لازم به ذکر است که پاکسازی منطقه "حی الوعر" در ادامه عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در استان حمص و اخراج گروه های مسلح و تروریستی از ریف این استان به شمال سوریه آغاز شده و تا پاکسازی کامل استان حمص سوریه نیز ادامه خواهد داشت. منطقه "حی الوعر" به عنوان کانون توجه گروه های تروریستی فعال در استان حمص به شمار می‌رود که دلیل این توجه ریشه در موقعیت این منطقه دارد.

به اعتقاد کارشناسان مسائل نظامی تسلط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر منطقه "حی الوعر" موجب گسترش کمربند امنیتی حمص و تامین امنیت صدها هزار تن از ساکنین این شهر و همچنین گامی بلند در راستای طرح پاکسازی کامل استان حمص به شمار می‌رود.

ارسال نظر: