معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دستگاه های نظارتی قدرت ریسک پذیری را از مدیران گرفته‌اند

کدخبر: 2098323

منصور معظمی تاکید کرد: مشکل اصلی کار بیش از آنکه مسائل مالی و فاینانس باشد، مدیریتی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز دستگاه های نظارتی کشور قدرت ریسک پذیری و شجاعت تصمیم گیری را از مدیران ما گرفته اند و این مساله از تحریم ها بدتر است.

منصور معظمی درآیین تجلیل از دست اندرکاران فازهای 17 و 18 پارس جنوبی، افزود: کارهای در این وسعت و گستردگی جز با عزم ملی انجام نمی شود که نمود عینی آن را در انتخابات اخیر شاهد بودیم.

به گفته این مقام مسئول، هرچند با تحریم های ظالمانه روبه‌رو شدیم، اما در فازهای پارس جنوبی و ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کاری کردیم کارستان؛ باید دست همه آنانی که تلاش کردند را فشرد و از همه آنان قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: افتخار اجرای این طرح‌‌های کلان نه متعلق به دولت‌ها، بلکه از آن نظام اسلامی است و ما این توفیق را داشتیم که فازهای پارس جنوبی و طرح‌های صنعت نفت را با وجود تحریم‌ها و محدودیت ها راه اندازی کنیم.

معظمی ادامه داد: متخصصان، مهندسان، مدیران ارشد و کارگران ما این لوح زرین را با افتخار بر گردن خود خواهند آویخت و خواهند گفت 'ما توانستیم'.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مشکل اصلی کار بیش از آنکه مسائل مالی و فاینانس باشد، مدیریتی است؛ اگر قرارداد این پروژه‌ها منعقد نمی شد امروز درآمدی از این محل نداشتیم، پس نباید تخطئه کنیم که چرا این پروژه‌ها گران تمام شدند.

وی اضافه کرد: مهم این است که ساختیم و امروز با کمال افتخار می گوییم سهم تولید ما در پارس جنوبی از کشور همسایه مان بیشتر شده است.

معظمی با اشاره به اشتغال به عنوان خواسته اصلی مردم در انتخابات از کاندیداهای ریاست جمهوری، تصریح کرد: باید ترس و محافظه کاری را کنار گذاشته و با شجاعت قراردادهای جدید منعقد کنیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه دستگاه های نظارتی کشور قدرت ریسک پذیری و شجاعت تصمیم گیری را از مدیران ما گرفته اند و این مساله از تحریم‌ها بدتر است.

قرارداد فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی حدود ١١ سال قبل (٢٢ خردادماه ١٣٨٥)، میان شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت و شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) امضا شده بود.

دولت یازدهم به دلیل تاخیرهای صدرا در ساخت سکو، در ادامه راه شرکت ایزوایکو را جایگزین آن شرکت در فازهای ١٧ و ١٨ کرد.

ارسال نظر: