عضو هیات مدیره شرکت بیمه ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مطالبات معوق بیمه ایران از بنیاد شهید به ۲ هزار میلیارد تومان رسید

کدخبر: 2098442

محمد حیدری درباره دریافت مطالبات معوق شرکت بیمه ایران از بنیاد شهید و امور ایثارگران هم گفت که این شرکت بیمه ای همواره پیگیر دریافت مطالبات معوق خود بوده اما باقی مانده مطالبات از بنیاد برای بیمه ایران کار را بسیار سخت کرده است.

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه ایران اعلام داشته که این شرکت به عنوان لیدر سایر بیمه گران، نسبت به صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر اقدام میکند اما با توجه به نسبت سهم شرکت‌های بیمه ای، سهم آنها به ترتیب معین و توزیع خواهد شد.

محمد حیدری در گفتگو با « نسیم آنلاین» تصریح کرده که طراحی نرم افزار صدور بیمه نامه شخص ثالث خودورهای صفر کیلومتر در حال نهایی شدن بوده که در صورت اجرایی شدن آن، سهم سایر شرکت‌های بیمه ای از بیمه ایران کسر و به آنها پرداخت می‌شود.

از قرار معلوم، شرکت‌های بیمه‌ای منهای بیمه دولتی ایران، از 21 اسفند ماه سال 95 از صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر ایران خودرو منع شده اند که هدف از اجرایی شدن آن، ساماندهی صدور این نوع بیمه نامه بوده است.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی، همین چندی پیش، با مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خود نشستی جدی داشت که محوریت آن تعیین تکلیف بدهی این شرکت خودروساز به صنعت بیمه و همچنین صدور مجدد بیمه نامه شخص ثالث بوده است.

وی اظهارداشت که در حال حاضر، بیمه ایران مسئول صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر ایران خودرو و سایپا است. وی، در توضیح کنارگذاشتن دیگر شرکت‌های بیمه‌ای در جریان صدور بیمه نامه شخص ثالث گفت که هدف از این اقدام شفافیت در رفتار مالی شرکت های بیمه ای وخودروسازان بوده است.

به گفته معاون فنی شرکت بیمه ایران، پیشترهاخودروسازان در جریان صدور بیمه نامه های خودروهای صفر کیلومتر درصدی ازحق بیمه را برمی داشتند که رئیس کل قبلی، یعنی"محمد ابراهیم امین" این امر را خلاف قانون دانست اما در روش جایگزین هم پول شرکت های بیمه ای نزد خودروسازان خواب می خورد،یعنی خودروسازان حق بیمه را نزد خود نگه می داشتند و سپس به شرکت های بیمه ای می پرداختند.

وی تصریح کرد: طبق تصمیم جدید بیمه مرکزی نباید این پول ها نزد خودوروسازان می ماند و باید وصول شود. حیدری اضافه کرد که طبق توافق بین بیمه مرکزی و خودورسازان، قرار شده 40 درصد از وجوه صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر که از ناحیه بیمه ایران صادر می شود به صورت نقدی و 60 درصد مابقی هم به صورت اقساط پرداخت شود که رقم 24 میلیاردتومان نقدی پرداخت شده و رقم اقساطی هم دارای تضامین کافی است.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه ایران تاکید کرد که این شرکت بیمه ای بابت صدوربیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر طلب معوقی از ایران خودرو ندارد.

وی، با اشاره به کش و قوس های فراوان در حین انجام توافق جدید بین صنعت بیمه و شرکتهای خودروساز،گفت که این توافق با فشار شدید بیمه مرکزی اجرایی شد هر چند که با مقاومت خودورسازان پیشرفت،زیرا در صورت نهایی شدن این تفاهم نامه، نفع خودوروسازان از صدور بیمه نامه شخص ثالث خودورهای صفر کیلومتر ازبین می رود.

گفته می شود که خودروسازان از محل صدور بیمه نامه شخص ثالث سالانه میلیاردها تومان درآمدکسب می‌کرده اند که با اعمال شرایط جدید این وضعیت به مراتب برای آنها سخت خواهد شد.

معاون فنی شرکت بیمه ایران، گفته که شرکت‌هایی که عمده بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را صادر می‌کرده‌اند در زمره شرکت‌های بیمه‌ای کوچک بوده از این رو قبول کرده‌اند که در ازای صدور بیمه نامه پول خود را دیرتر از شرکت‌های خودروساز بگیرند که بیمه مرکزی معتقد بود که این روش یک رقابت غیرحرفه ای است.

وی، درباره دریافت مطالبات معوق شرکت بیمه ایران از بنیاد شهید و امور ایثارگران هم گفت که این شرکت بیمه ای همواره پیگیر دریافت مطالبات معوق خود بوده اما باقی مانده مطالبات از بنیاد برای بیمه ایران کار را بسیار سخت کرده است.

وی، رقم مطالبات معوق بیمه ایران از بنیاد شهید و امور ایثار گران بابت مطالبات سررسید شده و سررسید نشده را 2 هزار میلیارد تومان دانست.

ارسال نظر: