مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا

العین امارات- استقلال تهران؛ آبی‌‌پوشان در یک قدمی صعود/ منصوریان: بازی سختی مقابل العین داریم

کدخبر: 2098570

تیم فوتبال استقلال ایران ساعت ۲۳:۱۵ امشب در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات می‌‌رود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تیم فوتبال استقلال دوشنبه شب ساعت 23 و 15 دقیقه در امارات به مصاف تیم العین می‌روند. آبی پوشان در بازی رفت یک بر صفر پیروز شدند تا با اندوخته‌ای مناسب وارد بازی برگشت شوند. هرچند اماراتی‌ها بعد از باخت شروع به جرزنی کردند و از زمین و زمان ایراد گرفتند و حتی از ورود سمور به ورزشگاه آزادی هم شکایت کردند!

به هر حال استقلال در بازی برگشت قطعا با استراتژی دفاعی به مصاف حریف خواهد رفت و هدف اولش گل نخوردن است تا با یک تساوی بدون گل به جمع 8 تیم برتر آسیا برسد و منتظر بماند و ببیند پرسپولیس می‌تواند از سد لخویا قطر بگذرد تا یک بازی تاریخی را احتمالا در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا شاهد باشیم یا هواداران فوتبال ایران در حسرت دربی آسیایی باقی می‌مانند.

آبی‌پوشان در این بازی امید نورافکن را به دلیل حضور در تیم ملی جوانان در اختیار ندارد و احتمال حضور امید ابراهیمی هم در این بازی 50 درصد است. بنابراین احتمال دارد استقلال با کمترین تغییر نسبت به بازی رفت به مصاف العین برود.

العین هم تیمی متمول و با امکانات عالی است که عمر عبدالرحمان را در اختیار دارد. بهترین بازیکن آسیا که در بازی رفت، پسران آبی اجازه خودنمایی به او و هم‌تیمی‌هایش ندادند.

شاگردان منصوریان تا صعود 90 دقیقه فاصله دارند و اگر استقلال از سد العین بگذرد روزهای تاریخی را پیش‌رو دارد.

داوران کره‌ای این بازی حساس در لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت می‌کنند و اسامی داوران به شرح زیر است:

داور وسط: کو هیونگ جینی

کمک اول: پارک سانگجون

کمک دوم: پارک اینسون

داورچهارم : کیم هی گون

ناظر مسابقه: تو جیانگ از چین

ناظر داوری: یعقوب محمد رودزالی از مالزی

منصوریان: فردا بازی سختی مقابل العین داریم/پنالتی دقیقه 90 برای ما هدیه الهی بود

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار با العین امارات اظهار داشت: در ابتدا جا دارد ماه رمضان را به تمام مسلمانان جهان و امارات تبریک بگویم. ما فردا بازی بسیار سخت و محکمی خواهیم داشت و 50 درصد راه را رفته‌ایم و 50 درصد بازی در اینجا مقابل العین خواهد بود. من با نفت مقابل این تیم به میدان رفته ام و آن زمان با یک بازی منسجم، موفق شدیم بازی را ببریم. داوری بازی باید خیلی دقت و تمرکز بالایی داشته باشد چون در بازی فردا خیلی اثر گذار خواهد بود.

وی افزود: داوری در این مرحله از رقابت‌ها می توانند اثر گذار باشند. امیدوارم داوران با تمرکز و توجه کافی سوت بزنند.

منصوریان افزود: به هرحال یک انسان بازی را سوت می‌زند و ممکن است داور که انسان است اشتباه بکند. مسئله ویدیو چک هم که اخیرا درحال انجام است. همانطور که گفتم داور به عنوان یک انسان احتمال اشتباه دارد. من اعتقاد دارم که فرشید اسماعیلی نباید در بازی قبل اخراج می‌شد. بازیکن حریف با یک هوش بالا باعث اخراج بازیکن من شد و داور در آن صحنه اشتباه کرد. در جریان بازی هم چندین صحنه رخ داد. من در این سال ها نگاه می‌کنم و می بینم که بخشی از روند نتایج روی اشتباه غیرعمد داور رخ می دهد. هر دو تیم می جنگیم و اگر داوری روی نتیجه اثر بگذارد، یکی از دو تیم یعنی ما و العین لطمه می‌خوریم. من فکر می کنم شاید تا چند سال آینده با ورود تکنولوژی به فوتبال، این اشتباهات مثل بسکتبال و والیبال به کمترین حد ممکن برسد و یا اصلا از بین برود ولی تا زمانی که یک انسان داور بازی است، ممکن است اشتباه غیر عمد رخ دهد. این خیلی مهم است که داور به لحاظ روحی روانی و فیزیکی آمادگی لازم را داشته باشد. ما همیشه به داوری احترام می‌گذاریم. هرچقدر داوری فردا با دقت تر باشد، به هردو تیم کمک خواهد کرد.

منصوریان درباره پنالتی که در دیدار رفت و در دقیقه 90 به سود استقلال گرفته شد، گفت: من فکر می کنم که پنالتی دقیقه 90 با توجه به اشتباه بازیکن العین یک هدیه الهی بود. جریان بازی مساوی بود ولی ما با امیدواری به گلزنی کار می‌کردیم. العین با وجود برادران عبدالرحمان خیلی خطرناک بود. ما در دقیقه 90 توانستیم سه امتیاز را بگیریم. همین پنالتی دقیقه 90 می‌تواند این امیدواری را به ما بدهد که در طول 90 دقیقه به ساختار دفاعی العین آسیب بزنیم.

وی افزود: ما در استادیوم آزادی تجربه بازی برابر 100 هزار نفر را داشتیم و می دانیم که العین فردا تماشاگران زیادی خواهد داشت. می دانیم که بخش اعظمی از هواداران فوتبال امارات، حمایت کنندگان العین در بازی روز دوشنبه خواهند بود اما ما جوانان خود را از فیلترهای زیادی رد کردیم. بازی با السد و یاران ژاوی، دربی‌های سنتی تهران و غیره از جمله این فیلترها است و ما مشکلی بابت حضور هواداران العین در ورزشگاه نداریم.

منصوریان خاطرنشان کرد: بازیکنی که در کنار من نشسته(مهدی رحمتی) نزدیک به 10 سال دروازه بان تیم ملی بوده و 80 بازی ملی دارد. قسمت اطمینان کادرفنی ما از دروازه شروع می‌شود. رحمتی فردا یکی از بهترین بازی های خود را انجام می‌دهد. از هواداران می خواهم 10 درصد مربوط به ما را پر کنند. العین و الاهلی امارات تبدیل به قطب های فوتبال آسیا شدند و این موضوع را فارغ از هر نتیجه ای می گویم.

استقلال با پیراهن سفید مقابل بنفش‌پوشان العین به میدان می‌رود+عکس

رحمتی: بازی سنگینی پیش‌رو داریم/امیدوارم با شکست العین راهی مرحله بعد شویم

سید مهدی رحمتی در نشست خبری پیش از دیدار با العین امارات اظهار داشت: بازی العین مسلما دو بخش داشت. یک بخش آن را خوشبختانه با حمایت هواداران پشت سر گذاشتیم و در تهران بازی را بردیم. بخش دومش به اینجا بر می‌گردد. پیش بینی ما این است که بازی سخت و سنگینی خواهیم داشت.

وی افزود: با شناخت کافی که کادرفنی در اختیارمان گذاشته است، همه جوره آمادگی بازی مقابل العین را خواهیم داشت. فردا هواداران قطعا به ما کمک می کنند و امیدوارم که بتوانیم حریف را شکست دهیم و راهی مرحله بعدی شویم.

رحمتی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که در بازی قبلی شما عصبی بودید؟ گفت: من این احساس را نداشتم که عصبی هستم. (درهمین زمان منصوریان در واکنش به خبرنگاری که سوال را پرسیده بود گفت: که رحمتی بازیکن با تجربه ای است و اصلا عصبی نبوده است)

ارسال نظر: