رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مطرح کرد:

اجرای طرح ویژه تابستانه از اول تیرماه/ آمادگی پلیس برای تسهیل عبور و مرور زائران مراسم ارتحال

کدخبر: 2098673

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای طرح ویژه تابستانه از اول تیرماه سال ۹۶ و آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پنجاه و هشتمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی به ارزیابی عملکرد پلیس و دستگاه‌ها در نوروز 96 پرداخت و گفت: خوشبختانه در نوروز 96 شرایط بهتری را در موضوع تصادفات نسبت به سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: قریب به 10 درصد کاهش جانباختگان در طرح نوروزی امسال داشته‌ایم؛ علی‌رغم آنکه بیش از 2 میلیون خودرو و موتور سیکلت به چرخه حمل و نقل کشور افزوده شد.

سردار مهری به برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) پرداخت و گفت: مراسم امسال با سال‌های گذشته یک فرق اساسی دارد و آن تقارن این مراسم با ماه مبارک رمضان است.

وی گفت: تعداد زائران نسبت به سال گذشته کمتر است چرا که فقط از شهرها و استان‌های همجوار که نزدیک مرقد امام(ره) هستند برای شرکت در مراسم سالگرد، شرکت خواهند کرد که طرح‌های ویژه ترافیکی نیز برای این مراسم مهم پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: طرح ویژه مرقد حضرت امام(ره) با هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی انجام خواهد شد و با توجه به آنکه شروع مراسم سالگرد ارتحال در بعد از ظهر 14 خردادماه است به زائران توصیه می‌کنیم که در موقع خروج از مراسم با توجه به تاریک شدن هوا، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با صبر و تحمل رانندگی کنند.

سردار مهری ادامه داد: برای اتوبوس‌های زائران نیروهای اسکورت پیش‌بینی شده همچنین عوارضی تهران-قم و مبادی منتهی به حرم مطهر در روز سالگرد ارتحال امام(ره) رایگان خواهد بود.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به اجرای طرح ویژه تابستانه پرداخت و اعلام کرد: این طرح از روز اول تیرماه با آماده‌باش و هماهنگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: طرح ویژه عید فطر نیز با توجه به شرایط تعطیلات متفاوت است و با سفرهای تابستانی همزمان می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این مطلب که پیش‌بینی می‌شود بیشترین تردد در محورهای هراز و کندوان باشد از اجرای طرح‌های ویژه و اعمال محدودیت‌های مقطعی در آن مسیر خبر داد.

سردار مهری اظهار امیدواری کرد که در تابستان امسال با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، تصادفات و جانباختگان کمتری را شاهد باشیم.

ارسال نظر: