انتقاد یک فعال اصلاح‌طلب از ناکارآمدی لیست شورای‌شهر اصلاح‌طلبان

کدخبر: 2098707

علی اکبر محمودی فعال سیاسی با بیان اینکه لیست به اصطلاح امید برای شورای شهر تهران توهینی آشکار به مردم است گفت: آقایان صدها جلسه برگزار کردند و از بین هزاران کاندیدا به ٢١ نفری رسیدند که اغلب آنها در حوزه شهری و پیرامون آن تجربه عملی و علمی نداشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ علی اکبر محمودی فعال سیاسی با بیان اینکه لیست به اصطلاح امید برای شورای شهر تهران توهینی آشکار به مردم است گفت: آقایان صدها جلسه برگزار کردند و از بین هزاران کاندیدا به ٢١ نفری رسیدند که اغلب آنها در حوزه شهری و پیرامون آن تجربه عملی و علمی نداشتند.

وی با بیان اینکه شورایی که سه چهارم اعضایش چیزی از شهر نمی دانند نه جای تاسف بلکه جای نگرانی دارد افزود: دوستان به اصطلاح اطلاح طلب با نگاهی غیر علمی و فقط و فقط نگاهی سیاسی و بعضا کاسبکارانه لیستی را بستند که باعث اعتراضات بسیاری حتی در بین اصلاح طلبان اصیل شد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امتیاز بندی‎ها شفاف نبوده و گویی روابط بر ضوابط چربیده و همانند لیست مجلس امید باز عده‎ای با رانت وارد لیست شده‎اند تصریح کرد: واقعا از شورای عالی اصلاح طلبان بعید بود که تحت تاثیر روابط فامیلی اقای رئیس تشکیلات لیستی را نهایی کند که اغلب نامزدهای آن فاقد تخصص و تجربه لتزم در امور شهری هستند.

محمودی با بیان اینکه در چند وقت اخیر شورای عالی اصلاح طلبان مکرر در تصمیماتش دچار خطا شده و از عدالت و عقلانیت عدول کرده است گفت: این موضوع که بعضا از گوشه و کنار شنیده میشود که افراد برای قرار گرفتن در لیست میلیارد میلیارد پرداخت کرده اند جای بسی تاسف و البته تامل است. چرا که با توجه به وجود برخی افراد و خویشاوندان نزدیک رئیس تشکیلات شورای عالی که نگاهی کاسبکارانه به همه امور دارند این موضوع بعید به نظر نمی رسد.

وی با بیان اینکه این خطای شورا نابخشودنی و شایسته هر استنطاقی از سوی اصلاح طلبان و دوستداران اصلاح طلبی است افزود: اگر سایه رئیس دولت اصلاحات و اصلاح طلبان اصیل نبودند، معلوم نبود این شورا و رئیس و اعوان و انصار و خویشان او چه بر سر اصلاح طلبی می آورد.

وی با بیان اینکه در لیست منتشر شده از اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران برخی چهره های اصیل و دلسوز همچون آقا مهدی تندگویان حذف شد افزود: با اینکار چهره واقعی اعضای شورای عالی اصلاح طلبان در بی اعتقادی نسبت به تخصص و تجربه افراد مشخص شد.

محمودی با بیان اینکه در این انتخابات دست اصلاح طلبان برای انتخاب افراد کاملا باز بود اظهار داشت: بنده به عنوان یک شخص اصلاح‌طلب شخصا ٥٠ درصد این لیست را نسبت به افرادی که خارج از این لیست مانده‌اند حائز مدیریت نمی‌دانم. افراد بهتر و موجه‌تری می‌توانستند در لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرند، البته شورای عالی اصلاح طلبان و شخص آقای عارف باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمات غلط فراکسیون امید در مجلس نیز افزود: پس از گذشت یکسال از ورود آقایان نماینده به نام اصلاح طلبی به مجلس لازم است آقای عارف گزارشی کامل و جامع از فعالیت های صورت گرفته این فراکسیون به مردم شریف ارائه کند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه متاسفانه کارنامه یکساله فراکسیون امید به هیچ عنوان قابل دفاع نیست تصریح کرد: سو مدیریت آقای عارف در این یکسال کاملا مشهود است ایشان یک قدم موثر و عملی در پیگیری مطالبات مردم بر نداشته است.

وی با بیان اینکه با مطالعه مشروح مذاکرات صحن متوجه منفعل بودن اعضای لیست امید در یکسال ابتدایی مجلس دهم خواهید شد اظهار داشت: جالب اینکه آقای عارف که همگان ایشان را چهره ای علمی و دانشگاهی قلمداد می کنند و سال ها بر کرسی سازمان مدیریت نیز تکیه زده بودند در یکسال گذشته و در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و بودجه ٩٦ حتی یک پیشنهاد و تذکر در صحن علنی در این خصوص مطرح نکردند.

این فعال سیاسی گفت: در جریان انتخابات اخیر هیات رئیسه و اخباری که در این خصوص مطرح است حتی ایشان توان مدیریت جریان طیف امید را در مجلس ندارند و تحت تاثیر اطرافیان و خویشاوندان خود بعضا تصمیمات غیرعقلانی را اتحاذ می کنند که این موضوع به نفع جریان اصیل اصلاح طلبی نیست.

علی اکبر محمودی با بیان اینکه متاسفانه آقای عارف با سو مدیریت خود بارقه های امید را که با پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری دوازدهم بدست آمده در حال نابود کردن است افزود: بزرگان اصطلاحات باید برای حفظ آبروی جریان اصیل اطلاح طلبی سریعتر فکری به حال ادامه روند این جریان اثر گذار در کشور کنند.

منبع: اطلاعات روز

ارسال نظر: