عبدالملک الحوثی:

آل سعود هدایتگر گروهک‌های وهابی در منطقه است/ سرسپردگی کامل حاکمان سعودی به آمریکا

کدخبر: 2098840

رهبر جنبش انصار الله یمن گفت که رژیم سعودی حامی و هدایتگر همه رویکردهای وهابی و گروهک‌های برخوردار از این رویکرد در سراسر جهان اسلام است و سرسپرده کامل آمریکا است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن نوشت: سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنرانی خود به مناسب ماه مبارک رمضان گفت: امروز می توانیم بگوییم که این رژیم سعودی است که عملا رویکرد و گرایش وهابی و گروهک های دارای رویکرد وهابی را در مناطق مختلف جهان اسلام رهبری می کند.

وی افزود: ارتباط همه گروهک های وهابی خواه در یمن یا کشورهای مغرب عربی یا سوریه و یا عراق به رژیم سعودی ختم می شود و این مسئله واضح و روشن است.

سید عبدالملک الحوثی گفت: رژیم سعودی با مقاصد آمریکا در ارتباط است. پیروزی مطلق، واضح، صریح و روشن رژیم سعودی از آمریکا بسیار آشکار است و شکی در آن نیست. آخرین گواه این مدعا نیز نحوه استقبال آنها (حکام سعودی) از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیرش به ریاض است. خود رژیم سعودی نیز نه تنها این مسئله را انکار نمی کند بلکه به آن را عیان و به آن افتخار می کند.

وی هشدار داد: این دنباله روی و پیروزی رژیم سعودی از آمریکا عواقبی برای وضعیت امت اسلامی به همراه دارد و به عقاید و استقلال آنها خدشه وارد می کند.

سید عبدالملک الحوثی همچنین از تلاش عربستان برای سوق دادن امت اسلامی به دنباله روی از آمریکا سخن گفت.

ارسال نظر: