رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد

۱۱ میلیون مجرد آماده ازدواج داریم

کدخبر: 2098903

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون مجرد داریم که اگر برایشان اشتغال ایجاد شود و ازدواج کرده و فرزند بیاورند جمعیت افزایش خواهد یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: در مجلس طرحی به نام تعالی خانواده داشتیم که حدود سه سال قبل متوقف شد و در سال 95 دوباره به جریان افتاد. در این طرح که احتمال می رود ماههای آینده به صحن علنی مجلس راه یابد حدود 10 هزار میلیارد و به تعبیر برخی 5 هزار میلیارد و برخی دیگر 26 هزار میلیارد تومان بار مالی به همراه خواهد داشت.

او سیاست های تشویقی مندرج در ماده 76 برنامه 5 ساله ششم توسعه را دیگر اقدام دولت در راستای تعالی خانواده بیان کرد و ادامه داد: برخی از این سیاست ها پیشتر هم اعمال شده بود مانند بیمه ناباروری که هزینه 6 تا 30 میلیون تومان به ازای هر خانواده را رقم می زد.

جلالی علت اصلی کاهش جمعیت را به فرهنگ سازی های گذشته گره زد و از شعار فرزند کمتر زندگی بهتر به عنوان یک سیاست اشتباه یاد کرد.

او مهمترین علل موثر بر کاهش جمعیت را بخش اقتصاد جامعه عنوان کرد و گفت: مادامی که از رکود فعلی خارج نشویم این بخش دوا نخواهد شد، معتقدم در سرشماری های گذشته کمی کم شماری هم اعمال می شد البته این را باید کارشناسان قضاوت کنند.

ارسال نظر: