"مردی در انتهای افق"؛ کتابی برای شناخت سلوک بنیانگذار انقلاب اسلامی

کدخبر: 2098974

شخصیت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برای همگان موضوعی جالب توجه بوده است و نویسندگان همیشه به دنبال این بودند تا از شخصیت این بزرگ مرد تاریخ بنویسند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرهنگ نیوز نوشت:

شخصیت رهبر کبیر انقلاب برای همگان موضوعی جالب توجه بوده است و نویسندگان همیشه به دنبال این بودند تا از شخصیت این بزرگ مرد تاریخ بنویسند.

به بهانه 14 خرداد سالروز درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی به سراغ یکی از کتاب هایی رفتیم که در خصوص سلوک و رفتار سیاسی امام خمینی(ره) نوشته شده است.

کتاب امام خمینی (قدس سره)؛ مردی در انتهای افق که گفتارهایی درباره اندیشه، سلوک و رفتار سیاسی امام خمینی (قدس سره) است توسط دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد: پدیده تاریخی و شگرف انسانی امام خمینی معما و راز ناگشوده‏ای است که بسیاری از محققان و فرزانگان را در فهم خود به تحیّر نشانده است.

سید روح‏ الله مصطفی معروف به حاج آقا روح‏ الله که در جریان رهبری نقلاب اسلامی ایران نایب ‏الامام خمینی و سپس به امام خمینی نام برده شده است، شخصیت فقهی، فلسفی و عرفانی بزرگی است که نمی‏توان برای او هماوردی در هوشمندی و فراست و تیزبینی بی‏ بدیلش در جهان اسلام یافت.

از سوی دیگر قدرت ایجاد روح معنویت و تبعید این شخصیت بزرگ که موجد و موجب ایجاد و استمرار آن شد، همانندی در میان عارفان و فقیهان و متکلمان جهان اسلام ندارد.

حاج آقا روح‏ الله علاوه بر شهامت انقلابی و جسارت تاریخی، نه تنها اَبَرمرد تخریب یک سیستم حاکم فاسد بود، بلکه شاهکار تأسیس یکی از نوین‏ترین مدل‏های حکومتی مبنی بر اجتماع اندیشه دینی و مردم‏سالای سیاسی را در کارنامه درخشان حیات خود بر جای گذاشت.

این کتاب از 11 مقاله، گفتار و گفتگوی این نویسنده و تاریخ‏ نگار تشکیل شده است: «حکومت اسلامی و اندیشه دیرین سیاسی در آراء امام خمینی»، «حجاریان، حضور و عندالاقتضایی بودن امام خمینی»، «15 خرداد؛ نقطه اوج و شکوفایی نهضت اسلامی»، «مدل حکومتی امام خمینی؛ از دیروز تا امروز»، «اسلام علیه اسلام؛ مولفه های اسلام ناب و اسلام آمریکایی از منظر امام خمینی»، «مدیریت بحران امام خمینی و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی»، «امام خمینی و تخریب فراماسونری»، «نقدی بر خاطرات آیت ‏الله منتظری درباره اعدامهای سال 67»، «سقوط و فتح خرمشهر از منظر امام خمینی»، «عصر روح‏الله؛ میزگردی با حضور دکتر یحیی فوزی»، «امام خمینی؛ فقیه یا فیلسوف: گفتگو با دکتر عماد افروغ.»

این کتاب توسط یعقوب توکلی نوشته شده است و جز کتاب های پرفروش دفتر نشر معارف است.

ارسال نظر: