بهره‌برداری از هفت ایستگاه خط ۷ مترو به زودی

کدخبر: 2098983

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: حدود ۲۲ کیلومتر از خط ۷، با هفت ایستگاه هفته آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مازیار حسینی با بیان این که حدود ۲۲ کیلومتر از خط ۷، با هفت ایستگاه در هفته آتی به بهره برداری می رسد گفت: ایستگاه میدان صنعت، ایستگاه پل نصر، ایستگاه شهید نواب صفوی، ایستگاه های کمیل و بریانک، ایستگاه میدان محمدیه و در نهایت ایستگاه شهید محلاتی یا بسیج هفت ایستگاهی است که همزمان بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: سایر ایستگاه های خط ۷ آماده است اما منتظر نصب پله برقی هستیم و صبر می کنیم تا این ایستگاه ها را به طور کامل به بهره برداری برسانیم.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: از آنجایی که خط ۷، از زیر تمامی ۵ خط دیگر متروی تهران عبور می کند، یکی از عمیق ترین خطوط مترو شهر تهران است. خط ۷ با تمامی خطوط مترو شهر تهران ایستگاه تقاطعی دارد و به صورت (L) شکل طراحی شده است.

حسینی با بیان این که خط ۷ متروی تهران از ورزشگاه تختی در شرق تهران شروع می شود و تا بزرگراه نواب ادامه دارد و از آنجا با یک حرکت شمال سویی که به خود می گیرد تا سعادت آباد امتداد می یابد گفت: ما برای ساخت خط ۷، مجبور بودیم از یکی از سخت ترین لایه های زمین شناسی و ژئومورفولوژی شهر تهران عبور کنیم و این کار را سخت می کرد.

معاون شهردار تهران بالا بودن سطح آب های زیر زمینی و فرسودگی ساختمان هایی که در قدیمی ترین مناطق شهر تهران وجود داشت، مشکلاتی را پیش روی ساخت این خط قرار می داد گفت : در یکی از حفاری هایی که در این مسیر انجام می دادیم، اسکلت فردی پیدا شد که بعدا مشخص شد مربوط به ۷ هزار سال پیش بوده و این نشان می داد که قدمت مناطقی که در طول مسیر این خط وجود داشت، چقدر زیاد است.

حسینی با بیان این که تمامی ۱۸ ایستگاه باقی مانده تا پایان سال به بهره برداری می رسند گفت: تمامی کارهای مربوط به انجام تست گرم و کنترل های مضاعفی که باید برای این خط با توجه به ویژگی هایی آن در نظر گرفته می شد، انجام شده و همکاران ما مشغول تمیزکاری این ایستگاه ها هستند.

ارسال نظر: