پخش مستند "از بلندای عزت" از شبکه افق

کدخبر: 2099007

مستند "از بلندای عزت" درباره ظلم ناپذیری و مبارزه امام راحل با فرهنگ وابستگی، در دو قسمت طی روزهای ۱۳ و ۱۴ خردادماه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مستند «از بلندای عزت» درباره ظلم ناپذیری و مبارزه امام راحل با فرهنگ وابستگی، در دو قسمت طی روزهای 13 و 14 خردادماه از شبکه افق پخش می‌شود.

امام خمینی(ره) بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران و رهبر انقلاب اسلامی همواره در سخنرانی‌ها و پیام‌هایشان بر استقلال مسلمانان و ملت ایران در مقابل دشمنان و بیگانگان تأکید داشتند، ایشان در یکی از این موارد می‌فرمایند «و من مطمئن هستم که ملت ایران یک لحظه استقلال و عزت خود را با هزار سال زندگی در ناز و نعمت اما وابسته به اجانب و بیگانگان عوض نمی‌کند».

مستند «از بلندای عزت» روایت گر روح استقلال خواهی دینی و سربلندی امام راحل در دوران های مختلف زندگی ایشان است؛ از شروع نهضت اسلامی در سال 42 تا پیروزی انقلاب 57 و 11 سال رهبری های مجاهدانه ایشان در دوران دفاع مقدس و پس از آن که هر لحظه اش درسی بزرگ برای ملت ایران به شمار می‌رود.

در این فیلم مستند که در دو قسمت طی روزهای 13 و 14 خردادماه همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) روی آنتن شبکه افق می‌رود، شاهد تصاویر و سخنرانی های آرشیوی از ایشان در دوره های مختلف و نیز گفت‌وگو با شخصیت‌ها و چهره‌های برگزیده دوران نهضت اسلامی خواهیم بود.

همچنین به سخنرانی تاریخی امام راحل در روز عاشورا در مدرسه فیضیه علیه قانون کاپیتولاسیون نیز اشاره می شود که سرآغاز نهضت اسلامی و نشان دهنده فرهنگ استقلال خواهی ایشان است.

محسن رفیق دوست، سید محمود دعایی، حسن رحیمیان و جواد منصوری از جمله افرادی هستند که در این مستند با آنها مصاحبه شده است، علاوه بر این بخش هایی از سخنرانی های رهبر معظم انقلاب پیرامون امام خمینی(ره) و مسئله عزت نیز به تصویر کشیده شده است.

محسن ناجی تهیه کننده و کارگردان «از بلندای عزت» است که طی روزهای شنبه و یکشنبه این هفته، ساعت 23:00 از شبکه افق پخش می‌شود. بازپخش این مستند هم روز بعد ساعت 16:30 روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر: