لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

ایران مقابل برزیل شکست خورد/ کولاکوویچ: برابر قهرمان المپیک خوب بازی کردیم/ زوتو: ایران خیلی خوب دفاع می‌کند

کدخبر: 2099022

تیم ملی ایران در دومین بازی خود در هفته نخست لیگ جهانی والیبال مغلوب برزیل شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در هفته نخست لیگ جهانی والیبال با وجود ارائه یک بازی به مراتب بهتر از بازی گذشته مقابل ایتالیا با نتیجه 3 بر یک مغلوب برزیل شد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در لیگ جهانی 2017 مثل بازی روز گذشته، متشکل از سعید معروف، عادل غلامی، مسعود غلامی، امیر غفور، فرهاد قائمی و میلاد عبادی پور، مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری برای توپ گیری بود.

تیم ایران بر خلاف دیدار قبلی مقابل ایتالیا، بازی بسیار خوب و منسجمی از خود ارائه داد و در دفاع روز تور، تیم برتر میدان مقابل برزیل،‌ پرافتخارترین تیم جهان بود. دریافت‌های مناسب از سوی بازیکنان ایران باعث شد تا دست سعید معروف برای استفاده از بازیکنان سرعتی تیم باز باشد و برزیلی‌ها تحت فشار قرار بگیرند. تیم ایران در ست نخست با استفاده از دفاع‌های خود و اشتباهات حریف با نتیجه 25 بر 21 برنده شد.

تیم برزیل در ست دوم با تکیه بر دفاع بلند قامت خود و توپگیری داخل میدان، توانست حملات بازیکنان ایران را مهار کند. ضمن اینکه بازیکنان برزیل، سرویس‌های بهتری به زمین ایران زدند و در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود برزیل تمام شد.

در ست سوم، دو تیم پا به پای هم امتیاز گرفتند. بازیکنان برزیل به دنبال سرویس‌های خوبی که می‌زدند، دفاع‌‌های موثری انجام دادند و توانستند امتیازات حساس این ست را به خود اختصاص دهند. بازیکنان ایران که تا امتیاز 20 همگام با برزیل پیش آمدند ولی عدم تمرکز در پوئن‌های پایانی، نتیجه این ست را 25 بر 22 به سود قهرمان المپیک رقم زد.

توپ گیری بازیکنان برزیل و اسپک‌های قدرتمند «اواندرو گرو» در ست چهارم نیز ادامه داشت. 4 امتیاز ابتدایی این ست به برزیل رسید و کولاکوویچ مجبور شد از وقت استراحت خود استفاده کند. او به بازیکنانش می‌گفت که هموز چیزی تمام نشده و باید برای امتیاز بعدی تلاش کنند. صحبت‌‌های کولاکوویچ تاثیر خود را گذشت و بازیکنان ایران نتیجه بازی را 20 بر 20 و سپس 21 بر 21 مساوی کردند. نتیجه این ست نیز 25 بر 22 به سود برزیل تمام شد و تیم ملی ایران بازی دوم خود را 3 بر یک به قهرمان المپیک 2016 ریو واگذار کرد.

در دیگر دیدارهای امروز و از گروه B1 تیم کانادا با نتیجه 3 بر 2 آمریکا را شکست داد و از گروه C1 آرژانتین با همین نتیجه از سد بلغارستان گذشت.

تیم ملی ایران در سومین و آخرین بازی خود در ایتالیا از ساعت 19:30 فردا یکشنبه به مصاف لهستان می‌رود. لهستان پیش از این، برزیل و ایتالیا را شکست داده بود.

کولاکوویچ: برابر قهرمان المپیک خوب بازی کردیم/ سعید معروف بسیار هوشمندانه عمل کرد

ایگور کولاکوویچ پس از شکست 3 بر یک ایران مقابل برزیل در روز دوم هفته نخست لیگ جهانی، اظهار داشت: مثل همه بازی‌های دیگر، این بازی هم سخت بود. فکر می‌کنم از اول تا آخر این بازی، برای هر دو تیم مثل بازی آغازین بود.

وی با بیان اینکه تیم ایران شروع خوبی داشت، گفت: در ست اول، دفاع روی تور ایران خیلی خوب کار کرد. بعد از آن، برزیل سرویس‌هایش قدرت گرفت. در ست سوم اما فرصت برای پیروزی برایمان فراهم شد ولی از امتیاز 19 به بعد دیگر این امکان از دست رفت.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: برزیل در ست سوم با سرویس‌هایش تیم ایران را تحت فشار گذاشت. در ست آخر هم تسلیم نشدیم اما در امتیاز 21 بود که برزیلی‌ها امتیاز سرنوشت سازی را به دست آوردند و با سرویس‌های قدرتی خود شانس پیروزی را از ایران گرفتند.

کولاکوویچ تصریح کرد: امروز بهتر از دیروز بازی کردیم. البته دیروز هم بازی خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم. امروز بازیکنانم جنگنده‌تر عمل کردند و این باعث شد، در یک ست پیروز شوند. بعد از این بازی هم رضایت خود را از شاگردانم اعلام می‌کنم چون برابر قهرمان المپیک خوب بازی کردند.

وی درباره عملکرد بازیکنان جوان ایران گفت: فکر می‌کنم میلاد عبادی پور خوب بازی کرد. او به تمرکز و قدرت بیشتری در ست‌های پایانی نیاز داشت. مسعود غلامی نسبت به دیروز خوب بازی کرد. شش دفاع روی تور و حملات خوبی داشت که نشان می‌دهد خوب کار کرده اما نیاز به تجربه بیشتری دارد. این بازی‌ها برای او می‌تواند بسیار مفید و حائز اهمیت باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با یادآوری اینکه بازیکنان تعویضی ایران هم با انرژی خوبی وارد زمین شدند، گفت: امیر غفور هم با همه مصدومیت‌هایی که پشت سر گذاشت، خوب بازی کرد. این بازیکن با اینکه به طور جدی با درد معده دست و پنجه نرم می‌کند، خیلی بهتر از دیروز بازی کرد. سعید معروف هم طبق معمول بسیار هوشمندانه عمل کرد. همه تیم در کل بهتر از دیروز بازی کردند.

اویران درباره مسابقه با لهستان در آخرین بازی هفته نخست لیگ جهانی گفت: فردا هم بازی سختی برابر لهستان داریم. امیدوارم که با همین انرژی و با همین تمرکز با آنها روبرو شویم و برابر لهستان هم همانند مسابقه با ایتالیا و برزیل خوب عمل کنیم.

زوتو: ایران تیمی است که خیلی خوب دفاع می‌کند/ مسابقه فوق‌العاده سنگین و سختی بود

رنان دال زوتو سرمربی تیم ملی والیبال برزیل پس از پیروزی 3 بر یک تیمش مقابل ایران اظهار داشت: از قبل می‌دانستیم که امروز بازی سختی در پیش داریم٬ چون ایران تیمی است که خیلی خوب دفاع می‌کند و در عین حال به خوبی به توپ ضربه می‌زند.

رینان دال زوتو ادامه داد: آنالیزی که از ایران داشتیم نشان می‌داد که امروز بازی سختی را در پیش داریم.

وی تصریح کرد: درباره نتیجه بازی هم باید تاکید کنم که از پیروزی تیم برزیل خوشحالم. تیم ما بعد از دو ست بسیار عالی کار کرد و بر روند بازی مسلط شد.

سرمربی تیم برزیل افزود: برای غلبه بر ایران نباید توپ نزدیک زمین می‌شد و همین موضوع کار را برای ما سخت می‌کرد. به همین علت است که می‌گویم مسابقه فوق العاده سنگین و سختی بود.

لهستان از سد ایتالیا گذشت

تیم ملی والیبال لهستان در دومین بازی خود در لیگ جهانی والیبال با نتیجه 3 بر یک ایتالیا را شکست داد. در این دیدار که از گروه A1 برگزار شد، لهستان ست نخست را 25 بر 21 به حریف واگذار کرد ولی در 3 ست متوالی بعدی با نتایج 25 بر 17، 25 بر 18 و 25 بر 23 ایتالیا را از پیش رو برداشت.

تیم ملی والیبال لهستان در روز گذشته و در نخستین بازی خود از سد برزیل گذشته بود. تیم ایران در دومین دیدار خود در لیگ جهانی از ساعت 19:30 امروز به مصاف برزیل می‌رود.

ارسال نظر: