رئیسی در جمع فرزندان شاهد و ایثارگر:

تحریم‌ها در حال افزایش است زیرا بجای پیام اقتصاد مقاومتی به دشمن، پیام تاثیرگزار بودن تحریم‌ها داده شد

کدخبر: 2099068

تولیت آستان حرم رضوی با بیان اینکه هر کجا به حرف امام و رهبری عمل کردیم نقطه عزت ما شده است، گفت: تحریم‌ها روزبه روز درحال افزایش است زیرا بجای پیام اقتصاد مقاومتی به دشمن، پیام تاثیرگزار بودن تحریم‌ها داده شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام رئیسی در جمع فرزندان شاهد و ایثارگر اظهار داشت:

- خیلی ها مدعی خط امام(ره) هستند و هرکسی که سخن از امام و دیدگاه های امام دارد به نظر بایستی در سالگرد رحلت ایشان یکبار دیگر شاخص های خط امام و مکتب سیاسی ایشان را بررسی کند.

- اولین شاخص مکتب سیاسی و خط امام اخلاص و دلداگی ایشان به خداست.

- مردم باوری و توجه به نجات همه ملت ها و نیروهای تحت ستم از شاخص های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) است.

- امام جوانان را باور داشت، پیروزی های ما در دوران دفاع مقدس نیز با باور همین جوانان توسط امام صورت گرفت.

- بسیاری از مسائل کشور و هم چنین مسائل دوران دفاع مقدس را جوانان حل کردند و امام جوانان را باور داشت.

- امروز مقام معظم رهبری نیز حقیقتا جوانان را باور دارند.

- غربی ها تا کنون گرهی از مشکلات هیچ کشوری نگشوده است، کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور و در دست جوانان این مرز و بوم و ظرفیت‌های داخلی است.

- پیوند معنویت و سیاست یکی از شاخصه های مکتب سیاسی امام(ره) است، در شرایطی که مغرب زمین طی ۳۰۰ سال برای کنار زدن دین از زندگی مردم تلاش می‌کرد، امام خمینی(ره) پرچم پیوند معنویت و دین با سیاست را برافراشتند.

- گفتمان قالب در همه سطوح اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید گفتمان امام و رهبری باشد.

- توجه به مستضعفان و فقرا یکی دیگر از ویژگی‌های خط امام(ره) است، امام(ره) بارها فرمودند «یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد».

- این سخن امام(ره) است که فرمودند آن روزی که مسئولان ما از خوی کوخ‏ نشینی بیرون بروند و به کاخ‏ نشینی توجه بکنند، از این کشور و نظام اثری باقی نخواهد ماند، امام مسئولان را از روحیه اشرافی‌گری پرهیز می‌دادند.

- این محرومان و مستضعفان بودند که بار انقلاب را بر دوش کشیدند، ما به همه سرمایه گذاران و کارآفرینان احترام می گذاریم؛ اما همان طور که در کلام امیر مومنان می بینم ایشان نیز تاکید بسیاری بر رسیدگی به امور محرومان دارند.

- شاخصه دیگر مکتب امام خمینی(ره) نجات همه ملت‌های مسلمان جهان از ظلم و جور بود و از همان ابتدا مسئله فلسطین و قدس را مطرح کردند و فرمودند: «قدس پاره تن اسلام است».

- باید اخلاق را به سیاست برگردانیم، تا اخلاق برنگردد شاهد فجایع خواهیم بود. هیچگاه از منظر اسلام هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

- امام در عین سیاست ورزی به اخلاق پایبند بودند و امروز مواضع مقام معظم رهبری نیز همین گونه است.

- امام(ره) در عین سیاست ورزی، اخلاق و دیانت را حفظ می‌کردند، ایشان حتی در اوج جنگ اخلاق جهاد را کنار نگذاشتند و اجازه بمباران شهرهای عراق را ندادند.

ارسال نظر: