وزیر اطلاعات در گرگان:

دل‎بستگی و پیوستگی به امام (ره) بیشتر شده/ افکار و عقاید امام (ره) هر سال بیشتر شناخته می‌شود

کدخبر: 2099069

وزیر اطلاعات گفت: ارتحال امام (ره) جبران نشدنی است و با گذشت زمان یاد و خاطره امام(ره) کم‎رنگ‎تر نشده و سال به سال و گذشت زمان به علت شناخت‎ بیشتر دل‎بستگی و پیوستگی به امام خمینی(ره) بیشتر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام سید‌محمود علوی عصر امروز در آئین گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، اظهار داشت: نقشی که یک عالم در حیات یک جامعه ایفا می‎کند یک قبیله بدون عالم نمی‎تواند آن نقش را داشته باشد.

وی تصریح کرد: ارتحال امام خمینی(ره) جبران‌ نشدنی است و با ارتحالش جای خالیش پرشدنی نیست و ستاره‎ای بود که در ذهن‎های ما جاودان باقی مانده است.

وزیر اطلاعات گفت: درود بر ملت ایران که با گذشت زمان یاد و خاطره امام خمینی(ره) کم‎رنگ‎تر نشده و سال به سال و گذشت زمان به‌علت شناخت‎ بیشتر، دل‎بستگی و پیوستگی به امام خمینی(ره) بیشتر شده و گرامیداشت ارتحال امام (ره) همواره پرشکوه‎تر برگزار می‎شود.

علوی با بیان اینکه تجلی حیات، حرکت، زندگی و حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات تپشی است که امام(ره) در بین مردم ما ایجاد کرد و نشانه قدرشناسی ملت ما نسبت به ایشان است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) یک فقیه بود با اصول ژرف‎اندیش و در فقه و اصول همیشه نواندیش بود و حرف‎های تازه، مستند و با ادله فقه و فقیه‎پسند می‎زد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: امام خمینی(ره) نوپردازی‌اش در مسائل فقه و اصول غوغا می‎کرد، امام(ره) یک فیلسوف بود و از یک مرز و اندیشه عقلانی و استدلالی با پیچیدگی‎های فلسفی برخوردار بود و در حوزه فلسفه حرف نو داشت. ایشان در عین حال که فیلسوف بود، یک عارف بود و قلبی منطعف و نورانی داشت و از ویژگی‎های یک عالم برخوردار بود.

وی امام خمینی (ره) را مدیر، سیاست‎مدار سترگ و دوراندیش عنوان کرد و گفت: امام(ره) سال‎ها قبل پیش‌بینی و تحلیل از بین رفتن مارکسیسم را داشت. ایشان به مردم اعتقاد داشت و همواره می‎فرمود اگر مردم در صحنه باشند دشمن هیچ غلطی نمی‎تواند کند. امام(ره) اراده فولادین داشت که هیچ چیزی نمی‎توانست مانع آن شود، هزینه می‎داد اما از اصول و اعتقادات عدول نمی‎کرد.

علوی افزود: در فاجعه جانسوز هفت‎تیر ما شهید بهشتی را از دست دادیم و صبح هفت تیر مسئولان به دیدار امام خمینی(ره) رفتند و همه انتظار داشتند امام(ره) تأثر خود را از این ماجرا نشان دهند، اما امام راحل همانند کوهی این حادثه مترقبه را تسلیت گفته و گفتند وقتی شما سیلی به صورت آمریکا می‎زنید، آمریکا ساکت نمی‎نشیند و عکس‎العمل نشان می‎دهد.

وی رهبری امام(ره) در انقلاب اسلامی را منحصربه فرد بیان کرد و ادامه داد: در سال 1342 و سال پایانی 1357 امام(ره) دست به قیام زد و همه تحلیلگرها می‎گفتند که مبارزه سیاسی پاسخ نمی‎دهد و مردم به ندای قیام پاسخ مثبت نمی‎دهند و امام خمینی(ره) در این شرایط که نه فضای داخلی و نه خارجی مساعد نبود، قیام کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در قیام انقلاب اسلامی خواستگاه نخست مبارزه دانشگاه بود و در این محیط اسلام در اقلیت بود، تاکید کرد: خواستگاه دوم بازار بود و پس از ماجرای سال 1342 بازاریان دل‎زده بودند و انگیزه‎ای برای مبارزه سیاسی نداشتند.

علوی با اشاره به اینکه سومین خواستگاه حوزه علمیه و روحانیون بودند، خاطرنشان کرد: امام(ره) متوجه شد که شاه برنامه‎های اسلام‌زدایی را دنبال می‎کند و اگر جلویش گرفته نشود دیگر ‌نمی‎توان کاری کرد و این مبارزه را با شورای 9 نفره آغاز و بیانیه‎هایی را امضاء می‎کردند و خلاء رهبری واحد را این‌گونه امام(ره) پر کردند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سخنرانی‎های خود در قم، روحانیون را مورد خطاب قرار دادند و روحانیون را به حرکت مبارزاتی متصل کردند. امام(ره) فرهنگ شهادت را در جامعه بار دیگر احیاء کردند و با مداحی‎سرایی و اشعار در جامعه روح شهادت‌طلبی را در جامعه زنده کردند تا در نهایت به 15 خرداد ختم شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با سخنرانی خود هیمنه آمریکا و پشتیبانی خارجی شاه را در کشور درهم شکست، افزود: امام(ره) رئیس جمهور آمریکا را در آن زمان فاسد‎ترین رئیس جمهور در جهان معرفی می‎کرد. از سوئی بیانات امام(ره) ابهت شاه را در داخل کشور شکست و مردم ایران را آماده مبارزه کرد، در سال 1356 هیچ فردی تصور حرکت و مبارزه را نداشت چراکه شاه سران بازار و بزرگان دانشگاه و حوزه علمیه را دستگیر و به شهرهای مختلف تبعید کرده بودند و افرادی که مشی مبارزه مسلحانه در پیش گرفته بودند را نابود کرده بود و به آمریکا اطمینان خاطر داده بودند که تا 25 سال هیچ تهدیدی در کشور وجود ندارد و با این شرایط داخلی فردی نمی‎توانست در داخل کشور نفس بکشد.

علوی گفت: آن چیزی که در حرکت امام خمینی(ره) بی‌سابقه بود این است که در قیام، نیروهای مسلح را از انقلاب می‌دانست؛ امام خمینی(ره) ارتش را برای مملکت و ملت می‌دانستند و می‌گفتند که ارتش را باید به ملت برگردانیم.

وی با بیان اینکه امام(ره) مسیر انقلاب را در زمانی آغاز کرد که امید به پیروزی نبود اما توانست انقلاب را به پیروزی برساند، تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز با هدایت پیامبرگونه خود توانستند کشور را در برابر توطئه‌ها، تحریم و جنگ نظامی پیش ببرند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه پس از ارتحال امام خمینی(ره) مجلس خبرگان رهبری بار مسئولیت را به دوش مقام معظم رهبری نهاد، افزود: امروز چشم کشورهای یمن، سوریه و فلسطین به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است. ملت ایران هوشمند در صحنه انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا می‌کنند و از مسیر امام خمینی(ره) و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامس صیانت می‌کنند.

ارسال نظر: