پاسخ مستند به ادعاى قاضى‌زاده هاشمى

آقای وزیر! بیماران هنوز در راهرو می‌خوابند

کدخبر: 2099085

قاضى زاده هاشمى در واکنش به پرسش خبرنگار روزنامه قدس، خطاب به خبرنگار این روزنامه گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتى را که به شما مى‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگى بمیرد بهتر از این است که براى این روزنامه کار کند!

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: پس از برخوردهاى تند عباس آخوندى وزیر راه شهرسازیدر مواجهه با پرسش خبرنگار یکى از رسانه هاى کشورمان در خصوص سومین ایرباس خریدارى شــده به کشور در نخستین روزهاى کارى پس از تعطیلات نوروزى، این بار قرعه به نام وزیر بهداشــت افتاد تا او نیز با طفره رفتن از پاسخ منطقى به مطالبات مردمى، با توهین هاى سؤال برانگیز خود به یک رســانه دیگر، ادعاى اخلاق مدارى دولتمداران تدبیر و امید را به زیر سوال برد.

در نخستین نشست کارى هیئت وزیران پس از برگزارى دوازدهمین دوره ریاست جمهورى خبرنگار ما براى طرح پرسش‌هاى خود به ســراغ قاضى زاده هاشمى وزیر بهداشــت رفت تا دلیل و یا دلایل ناکافى بودن ظرفیت پذیرش بیمارستان 610 تخت خوابى امام رضا (ع) شماره 2 ،سالن خوابى بیماران و همچنین چرایى منتشر نشدن حساب ملى سلامت از سال 93 به بعد را از زبان عالى ترین مقام بهداشت و درمان کشور جویا شود.

قاضى زاده هاشمى پس از ارایه پاسخ هاى کوتاه خود، طرح این پرسش ها را هدفمند دانسته و خطاب به خبرنگار ما گفت: روزنامه قدس یک روزنامه سیاسى شده، از پول امام رضا (ع) خرج مى‌کند و سیاست هایش علیه امام رضا(ع) است. خبرنگار قدس در پاسخ به ادعاى وزیر ضمن رد هرگونه قصد سیاسى در طرح پرسش ها به وزیر مى گوید: ما هم یک رسانه‌ایم و بخش هاى مختلفى در روزنامه براى طرح تخصصى پرسش ها داریم. قاضى زاده هاشمى در واکنش به این موضوع خطاب به خبرنگار قدس گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتى را که به شما مى دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگى بمیرد بهتر از این است که براى این روزنامه کار کند!

موضع‌گیرى تند ، شتابزده و غیر منطقى قاضى زاده هاشــمى در حالى صورت گرفت که روابط عمومى دانشــگاه علوم پزشکى مشهد در واکنش به گزارشــى که دیــروز در همین خصوص در روزنامه قدس منتشر شد، تلویحاً خالى بودن شمارى از تخت هاى این واحد بیمارستانى را تأیید کرده و بر این موضوع مهر تایید زده بود.

دولتمرد دولت تدبیر و امید که از طرح پرسش دوم خبرنگار قدس در خصوص دلایل منتشر نشدن حساب ملى سلامت از سال 93 به بعد سخت برآشفته شده بود شــاید نمى دانست و یا از خاطر برده بود که نخستین بار در دی ماه سال94 ،ایرج حریرچی سخنگوى وزارتخانه اى که او متولى آن است وعده داده بود که «به زودی حساب های ملی سلامت اعلام می‌شود».

اما 6 ماه پس از آن و در خرداد 95 ،خود او ( وزیر بهداشت ) در یک برنامه تلویزیونی از مزایای آمار لحظه به لحظه سخن به میان آورد و اعلام کرد که: «آمار وزارت بهداشت از حساب ملی سلامت به روزتر است ولی برای اعلام دقیق تر آمار، منتظر انتشار حساب ملی سلامت از سوی مرکز آمار می مانیم.» جالب آنکه سومین بار نیز سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود در حاشیه نمایشــگاه مطبوعات، وعده پایان آبان ماه 95را برای شفاف سازی حساب ها داد؛ وعده اى که محقق نشد.

به نقل از روزنامه قدس، دولتمردان تدبیر و امید! برغم ادعاى تلاش براى فراهم آوردن فضاى آزادانه نقد در رقابت هاى انتخاباتى اخیر با تکرار رفتارهاى توهین آمیز اینچنینى خویش از هم اینک عرصه را براى نقد منصفانه بویژه از سوى رسانه هاى منتقد تنگ و تنگ تر مى‌کنند.

ارسال نظر: