مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۷۰ درصد کره بازار ایران از نیوزلند، دانمارک و هلند وارد می‌شود

کدخبر: 2099250

گنجی گفت: برای تأمین بازار سالانه چیزی در حدود ۴۰، تا ۵۰ هزار تن کره وارد می‌شود که مورد استفاده بازار داخل قرار می‌گیرد و با توجه به این که کره از جمله محصولات لبنی است که برای استفاده در غذا از جمله در رستوران ها هم مصرف دارد بنابراین تقاضا برای این کالا در بازار زیاد است.

محمدرضا گنجی، مدیرعامل تعاونی‌های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: 70 درصد کره‌های بازار وارداتی است که بیشترین میزان این محصول از کشورهایی مانند هلند، دانمارک و نیوزلند وارد کشور می شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که میزان چربی که از 9 میلیون تن شیر تولید داخلی در سال به دست می آید در حدی نیست که بتوان برای تولید خامه، ماست خامه‌ای، پنیر خامه‌ای و کره استفاده کرد.

وی تأکید کرد: چنان چه برای تمامی شیر هم چیزی در حدود 3 درصد چربی در نظر بگیریم بازهم آن قدر مازاد چربی نداریم که بتوانیم آن را تبدیل به کره کنیم.

گنجی گفت: با این توصیف برای تأمین بازار سالانه چیزی در حدود 40، تا 50 هزار تن کره وارد می شود که مورد استفاده بازار داخل قرار می گیرد و با توجه به این که کره از جمله محصولات لبنی است که برای استفاده در غذا از جمله در رستوران ها هم مصرف دارد بنابراین تقاضا برای این کالا در بازار زیاد است.

ارسال نظر: