شاید عدم شناخت از ملی‌پوشان یکی از عوامل پیروزی بر لهستان بود

قوچان‌نژاد: از هیچ حریفی نباید غول ساخت/ در توانایی جوانان ایرانی شکی نیست

کدخبر: 2099351

کارشناس والیبال ایران گفت: به نظر من برای موفقیت در رقابت‌های لیگ جهانی از هیچ حریفی نباید غول ساخت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جبار قوچان‌نژاد در گفتگو با فارس ، درخصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ جهانی 2017 اظهار داشت: غیبت ستاره‌هایی مانند موسوی و محمودی موضوعی نیست که بخواهیم به راحتی از آن عبور کنیم. به هر حال نبودن آنها کار را برای تیم ملی سخت می‌کند، اما باید جوانان را هم باور کنیم که این اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم از حالا به بعد و با توجه به شرایط ملی‌پوشان بیشتر باید به جوانان فرصت داد. بازیکنان جوان ایران نشان دادند که قابلیت و شخصیت بالایی دارند، اما از طرفی نباید ستاره‌ها از نظر روانی از دست داد. آنها همیشه باید با آمادگی کامل در خدمت تیم ملی باشند و گاهی هم در مواقع نیاز از جوانان استفاده شود.

کارشناس والیبال ایران با بیان اینکه باید ترس از باخت را کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: در توانایی جوانان ایرانی شکی نیست، اما فکر می‌کنم یکی از عواملی که موجب شد تا ترکیب متحول شده ایران برابر لهستان به پیروزی برسد عدم شناخت کافی حریف از بازیکنان ایران بود. شاید این روند تا چند بازی بعدی هم ادامه پیدا کند، اما باید رفته‌رفته ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها داشت. اگر بازیکنی حتی یک درصد هم آماده نبود یا احساس کرد در شرایط آرمانی نیست باید بیرون بماند و به عنوان بازیکن ذخیره به تیم ملی کمک کند.

قوچان‌نژاد عنوان کرد: فکر می‌کنم تیم ملی و ملی‌پوشان باید سرویس‌های موجی خطرناک‌تری بزنند. اگر این کار را نمی‌کنند باید از سرویس‌های پرشی و ریسکی استفاده شود. زدن سرویس‌های موجی هدف‌دار توسط بازیکنانی مانند معروف می‌تواند هر تیمی را دچار دردسر کند. موضوع دریافت اول هم بسیار مهم است که باید تقویت شود. اگر سرویس‌های خوبی بزنیم می‌توانیم در دفاع هم خوب باشیم، همچنین اگر در دریافت خوب باشیم در حمله هم می‌توانیم قدرتمند عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نباید تیمی را دست‌کم بگیریم، افزود: به عقیده من نباید حریفی را هم بیش از حد بزرگ کرد و از آنها غول ساخت. ضمن اینکه برای دیدار با آرژانتین هم نباید بازیکنان را نسبت به ولاسکو حساس کرد و از آنها خواست تا به هر قیمتی برنده شوند. باید از بازیکنان درخواست کرد تا در هر مسابقه بجنگند تا در پایان مزد زحمات خود را بگیرند. اگر تیم ملی بتواند مانند بازی‌های هفته اول با ثبات باشد می‌تواند نتایج خوبی بگیرد. ملی‌پوشان باید اشتباهات خود را کم کنند و درمورد تماشاگران هم باید بگویم که حضور آنها فشار‌های مثبت و منفی دارد که باید مدیریت شود.

ارسال نظر: