نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل به شورای امنیت و دبیرکل درباره اقدامات تروریستی در تهران

کدخبر: 2099434

نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل در پی حمله تروریستی چهارشنبه در تهران در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ملل از جامعه بین المللی و این شورا خواست که در مقابله با افراطی ­گری خشونت­ آمیز از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در خصوص حمله تروریستی روز چهارشنبه در تهران به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل نامه ای را بدین شرح ارسال کرد.

1- در هفدهم خرداد 1396 دو گروه تبهکار و تروریستی داعشی، مسلح به سلاح خودکار, نارنجک و جلیقه های انتحاری، به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیان­گذار جمهوری اسلامی ایران حمله کرده، با تیراندازی کور به اطراف و منفجر کردن جلیقه های انتحاری موجب شهادت 17 انسان بی گناه و زخمی شدن بیش از 50 نفر شدند.

2- این حملات تروریستی شنیع که نظایر آن در بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان اتفاق افتاده، در زمانی به وقوع پیوسته است که منطقه ما همچنان دستخوش بی ثباتی و تلاطم است. این وضعیت نتیجه سالها تلاش برای صدور ایدئولوژی رادیکال تکفیری و تامین مالی گروههای افراطی از قبیل داعش، القاعده و امثال آنهاست که از این ایدئولوژی پیروی می کنند.

3- اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف این حمله تروریستی بوده، خود گواهی مهم و آشکار بر این واقعیت است که حامیان ایدئولوژی تکفیری، بیش از هر چیزی از دموکراسی و انتخابات نفرت دارند. این حمله به فاصله دو هفته از انتخابات رقابتی و پرشور ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا اتفاق افتاد که در آن بیش از 71 درصد از مردم ایران مشارکت کردند.

4- در کمال تاسف کسانی که همواره منشا این ایدئولوژی افراطی بوده­اند، اخیرا با انعقاد قرادادهای بی سابقه تاریخی، چراغ سبز و مشوق­هایی را دریافت کرده­اند. اتفاقی نیست که درست بعد از این معامله، وضعیت در منطقه بدتر شده، یعنی اختلافات کشورها افزایش یافته، حملات تروریستی چند برابر شده و سرکوبهای داخلی شدت یافته است.

5- حملات تروریستی تهران متعاقب آن حادث شد که وزیر دفاع عربستان در تاریخ 12 اردیبهشت 1396 ضمن رد گفتگو با ایران، در تهدیدی تمام عیار تاکید کرد که «ما خواهیم کوشید که جنگ را به زمین آنها یعنی داخل ایران ببریم». همچنین تعجب­آور نبود که وزیر خارجه سعودی تنها ساعاتی قبل از حمله گفته بود که «ایران باید تنبیه شود».

6- اینجانب در نامه قبلی خود که در 14 اردیبهشت 1396 به شورای امنیت ارسال کردم، نسبت به سیاست­های غیرمسئولانه، تحریک­آمیز و بدخواهانه عربستان سعودی در حمایت و تامین مالی گروههای افراطی و ماجراجویی­های کوته­نظرانه و شکست خوردة این کشور در منطقه هشدار داده بودم. اقداماتی که در تناقض آشکار با اهداف و اصول منشور ملل متحد است.

7- در پی حملات تروریستی در روز 17 خرداد، از جامعه بین المللی و بویژه شورای امنیت می­خواهم که با جدیت، چنین رهیافت خطرناکی در قبال امنیت منطقه و نتایج هولناک آن را مورد توجه قرار دهد و در مقابله با افراطی ­گری خشونت­ آمیز از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

ارسال نظر: