رضا سراج/

آتش به اختیار در جنگ فرهنگی

کدخبر: 2099461

آتش به اختیار یعنی در شرایط تهاجم تمام عیار، هر مدافعی به تناسب مقدورات و توانمندی‌های خود، دربرابر دشمن مقاومت کند و برای دفاع منتظر قرارگاه فرماندهی نماند. با این تعریف، فرمایشات رهبر انقلاب ناظر بر اختلال و بعضا از کار افتادگی قرارگاه‌های فرهنگی کشور در مقابله با جنگ نرم و مقاومت فرهنگی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت:

آتش به اختیار در جنگ فرهنگی

رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند: "در جنگ هم اگر اخلال در قرارگاه مرکزی پیش بیاید نیروها آتش به اختیار می‌شوند." آتش به اختیار چیست و چه کارکردهایی دارد؟

آتش به اختیار یعنی در شرایط تهاجم تمام عیار، هر مدافعی به تناسب مقدورات و توانمندی‌های خود، دربرابر دشمن مقاومت کند و برای دفاع منتظر قرارگاه فرماندهی نماند. با این تعریف، فرمایشات رهبر انقلاب ناظر بر اختلال و بعضا از کار افتادگی قرارگاه‌های فرهنگی کشور در مقابله با جنگ نرم و مقاومت فرهنگی است. این از کار افتادگی را می‌توان به وضوح در عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و...مشاهده کرد.

نیروهای مؤمن به انقلاب به ویژه دانشجویان به عنوان افسران جوان مقابله با جنگ نرم در شرایط آتش به اختیار مطابق با بند "میم" وصیت نامه سیاسی-الهی حضرت امام (ره) از یک سو وظیفه دارند با همه مقدورات و توانمدی‌های خود به مقابله با جنگ نرم بشتابند و از سوی دیگر مطالبه جدی برای کارآمد سازی قرارگاه‌های فرهنگی کشور را در دستور کار قرار دهند. در اولویت اول نیز آتش به اختیار را باید برای لغو 2030 و جلوگیری از اجرای آن شروع کرد.

بخشی از بند «میم» وصیت‌نامه سیاسی - الهی حضرت امام خمینی (ره) : «… از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند…»

ارسال نظر: