ابطحی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

روحانی با ادبیاتی هنجارشکنانه منتقدان را از خود نراند/ مردم منتظر ایجاد ۹۵۵ هزار شغل در سال هستند

کدخبر: 2099538

این نماینده مجلس اظهار داشت: روحانی نباید منتقدان را با ادبیاتی هنجارشکنانه و ادبیاتی که زیبنده‌ رئیس‌جمهور و یک روحانی با عنوان مبلغ دین و حقوق‌دان نیست از خود براند.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »، با پایان دوران انتخابات ریاست جمهوری و ادامه کار روحانی به عنوان رئیس دولت دوازدهم، نحوه رسیدگی به مشکلات و توقعات مردم و نحوه تعامل با جریانات سیاسی موضوعیت پیدا می‌کند که در این زمینه با سید محمدجواد ابطحیف نماینده مردم خمینی شهر در مجلس به گفتگو نشستیم و در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

نسیم آنلاین : از دید شما ارتباط دولت دوازدهم با جریانات سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باید به چه صورت باشد؟

ابطحی:‌ یکی از مباحثی که سبب شد آقای روحانی نتوانست خود را کارآمد نشان داده و مسائل اقتصادی حادی بوجود آمد، ایجاد شرکت سهامی توسط اعضای دولت یازدهم بود. چرا خاتمی در دولت خود موفق‌تر بود؟ زیرا در دوره‌ دوم، خاتمی کابینه را یک‌دست کرد آقای روحانی هم باید یک‌دست کند. اما اگر بخواهد منافع ملی را نگاه کند نباید کاری به اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی داشته باشد بلکه باید افرادی دارای دیدگاه خوب، توانمند و هدفمند را در راستای پیشرفت و تعالی کشور و حل مشکلات این کشور را بپذیرد. نباید منتقدان را با ادبیاتی هنجارشکنانه و ادبیاتی که زیبنده‌ رئیس‌جمهور و یک روحانی با عنوان مبلغ دین و حقوقدان نیست از خود براند بلکه باید از ظرفیت‌ها استفاده کند. البته در دوران تبلیغات ریاست جمهوری و شعارهای خود را عنوان کرده که از منتقدان هم استفاده می‌کنیم و باید منتظر اقدامات وی بود.

نسیم آنلاین : انتظارات عمومی پس از انتخابات از آقای روحانی چیست؟

ابطحی: انتظارات بسیار زیاد شده است. در سفر به هر استانی کوشش کرد که متناسب با آن استان وعده‌هایی دهد برای نمونه در استان اصفهان به مشکل زاینده‌رود اشاره کرد، وی قول داد که مشکل زاینده‌رود را حل کنند ما هم همین توقع را داریم، در تبریز و آبادان و دیگر استان‌ها نیز وعده های دیگری داد. رئیس جمهور باید این وعده‌ها و وعده حفظ وحدت قومی را تحقق بخشد. در مورد اشتغال باید ماهی 80 هزار نفر را شاغل کند. شرط نگذاشته بود که به شرط سرمایه‌گذار خارجی، بلکه گفت من این کار را انجام می‌دهم اما بعد این شرط را هم اضافه کرد که باید از ابتدا این را مطرح می کرد. از روز نخست به وعده 1 میلیون شغل رقبای خود اعتراض داشت بعد خود وعده ایجاد 955 هزار شغل را داد، امیدواریم همه این وعده ها را عملیاتی کند.

نسیم آنلاین : از نظر شما راهکارهای تحقق این وعده ها چیست؟

ابطحی: به همان صورت که در تبلیغات انتخاباتی از رقبای خود می پرسید چگونه؟ خود هم باید پاسخ این سوال را بدهد. اما از نظر من به عنوان نماینده مردم، در دوره‌ پیش هم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توانمندی داخل، سوق نقدینگی‌ها به تولید و کاهش نرخ بهره‌ بانکی می‌توانست کارهایی انجام دهد و با این‌ها مشکلات را حل کند. مردم ما مردمی خوب هستند در پاسخ به ندای رهبرشان و برای حفظ نظامشان 73 درصد در انتخابات شرکت کردند. بنابراین می‌شود با همکاری همه اوضاع را بهتر کرد. من از آقای روحانی می‌خواهم که با مردم در گفتار و عمل صادق باشد.

ارسال نظر: