وزیر نیرو:

میزان مصرف برق ۱۰ درصد افزایش یافت/ منابع دولتی روز بروز در حال کاهش است

کدخبر: 2099564

حمید چیت چیان گفت: اگر بخواهیم ۱۰ درصد افزایش مصرف برق را از طریق نیروگاه های جدید تامین کنیم باید ۷ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه جدید احداث می کردیم در حالیکه با احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید این کمبود را جبران شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وزیر نیرو گفت: به دلیل افزایش دمای هوا در برخی شهرهای کشور میزان مصرف برق از پیک تابستان گذشته تاکنون، 10 درصد افزایش داشته است، امیدواریم مردم چونان سال های گذشته با مدیریت در مصرف برق، وزارت نیرو را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

"حمید چیت چیان " وزیر نیرو در حاشیه آئین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر پردیس با بیان اینکه اگر بخواهیم در ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مردم شاهد جهش قابل توجهی باشیم، نباید فقط به منابع دولتی که روز بروز در حال کاهش است متکی باشیم، گفت: استفاده از سرمایه بخش خصوصی داخلی و طرح های فاینانس خارجی و سرمایه گذاری های این بخش می تواند سریع تر ما را به اهدافمان برساند.

وی ادامه داد: لازمه این کار این است که خودِ آن فعالیت جوابگوی بازپرداخت اقساط این سرمایه گذاری ها باشد.

وی در خصوص گذر از پیک مصرف تابستان تصریح کرد: از پیک سال گذشته تا امسال حدود 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است، علاوه بر آن برنامه ریزی های گسترده ای برای مدیریت بار و مدیریت مصرف انجام شده تا در چند روزی که احتمال وقوع پیک بیشتر وجود دارد بتوانیم مصارف صنعتی، کشاورزی و عمومی برق را کاهش داده و خطر خاموشی را پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو با اشاره به مجموعه کارهایی که انجام شده است اظهار امیدواری کرد تابستان امسال نیز همچون سال های گذشته بدون خاموشی سپری شود.

او با اشاره به افزایش درجه حرارت در برخی شهرهای کشور و افزایش 10 درصدی مصرف برق از پیک سال گذشته تا کنون، از مردم خواست که چونان سال های گذشته با مدیریت در مصرف برق، وزارت نیرو را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

چیت چیان ادامه داد: اگر بخواهیم 10 درصد افزایش مصرف برق را از طریق نیروگاه های جدید تامین کنیم می بایست از تابستان گذشته تا تابستان امسال 7هزار و 600 مگاوات نیروگاه جدید احداث می کردیم و نیازمند منابع مالی زیادی بودیم در حالیکه ما با احداث 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید توانستیم این کمبود را جبران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به رشد روزافزون جمعیت «آیا تصفیه خانه پردیس پاسخگوی نیاز این شهر خواهد بود یا خیر؟»، اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب پردیس که امروز به بهره برداری رسید نه تنها نیاز امروز بلکه بیش از نیاز جمعیت کنونی را نیز پاسخگو خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بقیه تصفیه خانه فاضلاب به عهده پیمانکار شهر پردیس است گفت: در تماسی که با معاون وزارت راه و شهرسازی داشتم اعلام کردم در صورتیکه این کار به وزارت نیرو سپرده شود آمادگی داریم تا تصفیه خانه های جدید را نیز احداث کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو آمادگی دارد تا همزمان با بهره برداری از مسکن های مهر در تهران، در کمتر از 48 ساعت خدمات زیربنایی آنان را تامین کند.

ارسال نظر: