۳۰ تا ۵۰ هزار تومان جریمه برای صاحبان خودروهای شیشه دودی

کدخبر: 2099650

معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: اگر از فاصله ۳ متری به تشخیص ماموران پلیس راهور، داخل خودرو (راننده و سرنشین آن) قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.

علی اصغر مهری در گفتگو با « نسیم آنلاین » ضمن اعلام شرایط استفاده از شیشه های دودی در خودروها، اظهارداشت: طبق کد تخلفاتی 2114 جدول تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برای آنها در جاده ها و مراکز استان ها مبلغ 50 هزار تومان و در سایر شهرها مبلغ 30 هزار تومان جریمه منظور شده است.

وی درباره شیشه خودروهای تولید داخل، گفت: هیچکدام از خودروهای داخل، با شیشه دودی تولید نمی شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه ها فتوکرومیک هستند که همانند عینک های فتوکروم عمل می کنند از این رو مغابرتی با ضوابط ندارند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: برخی رانندگان اقدام به نصب برچسب های دودی بر روی شیشه های خودرو می کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب؛ مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می شود.

سرهنگ مهری گفت: به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه ها و اطلاعیه های خود اعلام کرده است؛ اگر از فاصله سه متری به تشخیص ماموران پلیس راهور، داخل خودرو (راننده و سرنشین آن) قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.

وی ادامه داد: در این رابطه علاوه بر راننده با نصابان برچسب غیرمجاز نیز از طریق ادارات نظارت بر اماکن برخورد خواهد شد؛ همچنین در مراکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا درباره شرایط استفاده از شیشه های دودی در خودروها، گفت: اشخاصی که طبق مجوزهای پزشکی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، میزان غلظت آن در کمیسیون های فنی و پزشکی پلیس راهور قابل تجویز است بنابراین مکاتبات لازم با مراجع ذیربط انجام شده تا شرایط استاندارد و میزان غلظت شیشه های وسایل نقلیه و نیز احیاناً اشخاصی را که بنا به دلایلی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، مشخص کنند تا طبق آن، به طور یکسان اقدام شود.

**خبرنگار: محسن حسین پور عرب

ارسال نظر: