دستیار ویژه روحانی:

امروز فقر، بیکاری، بی‌عدالتی و فقدان حقوق شهروندی در کشور وجود دارد

کدخبر: 2099715

دستیار ویژه حسن روحانی در امور حقوق شهروندی از تهیه و تدوین برنامه جامع حقوق شهروندی و تقدیم آن به رییس جمهور خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: الهام امین زاده در نشست با دستیاران امور حقوق شهروندی وزارتخانه ها و فعالان حقوق شهروندی با موضوع عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم اظهار کرد: در سال 92 با روی کار آمدن دولت یازدهم، رییس جمهور وعده منشور حقوق شهروندی را دا و آذر 95 رونمایی شد و اکنون از مرحله ابلاغ گذشته و در مرحله اجرا قرار دارد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: بر خلاف ایرادهایی که می گیرند این منشور به هیچ وجه از غرب اقتباس گرفته نشده و تماماً ریشه در شریعت و دین مبین اسلام دارد.

وی توضیح داد: در دین مبین اسلام احترام به کرامت اسلامی را داریم که از جلوه های توجه به حقوق شهروندی است و معتقدیم حقوق شهروندی از کف جامعه باید مطالبه شود.

امین زاده اضافه کرد: ما به منشور حقوق شهروندی نه به عنوان یک شعار انتخاباتی بلکه به عنوان یک فریضه نگاه کردیم.

این مقام مسول در دولت با بیان اینکه 11 هزار قانون در کشور وجود دارد و مردم از بسیاری از آنها آگاه نیستند گفت: بارها به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرض کردیم قوانین را ساده و قابل فهم تصویب کنند و خوشبختانه در روز 17 خرداد قوانینی که منسوخ شده بود، با تصویب مجلس از گردانه کار خارج شد. اگر مردم با قوانین آشنا نباشند، تبدیل به 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی می شود.

امین زاده از تهیه برنامه جامع حقوق شهروندی و ارائه آن به رییس جمهور خبر داد و افزود: معتقدیم حقوق شهروندی فراجناحی و فراقوه ای است اما ما با احترام به اصل تفکیک قوا در امور سایر قوا دخالت نمی کنیم.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: فقر، بیکاری، بی عدالتی و فقدان حقوق شهروندی امروز در کشور وجود دارد در حالتی که با توجه به درآمد ناخالص کشورمان باید در رده کشورهای توسعه یافته می بودیم. همه دولت های قبلی حول محور مسایل سیاسی و اقتصادی برنامه ریزی داشتند و به نوعی حقوق اجتماعی فراموش شده است.

امین زاده افزود: اگر دست به دست هم دهیم می توانیم خوب کار کنیم. نباید دنبال نهادسازی و ساختار سازی باشیم بلکه وقت کار است.

ارسال نظر: