مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

وضعیت منابع آب زیرزمینی همچنان در شرایط بحرانی قرار دارد

کدخبر: 2099736

محمد پرورش با انتقاد از اینکه برخی مشترکان در مصرف آب مدیریت ندارند تصریح کرد: آب تولیدی با قیمت بالایی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و شایسته نیست که با آب تصفیه شده مبادرت به شستشوی منزل و آسفالت خیابان و خودرو شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از آمادگی کامل برای تأمین آب پایتخت در تابستان جاری خبر داد.

محمد پرورش با تاکید بر اینکه تابستان امسال به هیچ عنوان کمبود آب نداریم و تلاش می‌کنیم تا تمام نیازهای استان تهران را تأمین کنیم، اظهار داشت: نقش مردم در این بین نیز بسیار ضروری است و مشترکان بایستی مدیریت در مصرف آب را هرگز فراموش نکنند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر نیاز به ایجاد ظرفیت جدید برای تأمین آب تهران نیست، زیرا ظرفیت سرانه آب تهران 320 لیتر است که هم اکنون نیز در حال تولید این میزان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از شهروندان تهرانی خواست در استفاده از لوازم پر مصرف از جمله ماشین لباسشویی و ظرفشویی و... در ساعات پیک مصرف خود داری کنند تا مشکلی برای تأمین آب در ساعات پیک مصرف ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه به رغم بارش‌های خوب ماه‌های اخیر، وضعیت آب‌های سطحی از شرایط خوبی برخوردار است، افزود: این موضوع نباید سبب شود که ما احساس کنیم مشکل کم آبی مرتفع شده است.

پرورش ادامه داد: ممکن است وضعیت منابع آب سطحی در شرایط خوبی باشد ولی منابع آب زیرزمینی که بخش اعظمی از مصارف ما را تأمین می‌کند همچنان در شرایط بحرانی قرار دارد.

وی با اشاره به این مطلب که در بحث آب با دو مقوله تولید و مصرف مواجه هستیم اظهار داشت: وزارت نیرو دائم تلاش می‌کند که میزان آب مورد نیاز شهروندان همواره تأمین شود ولی متاسفانه برخی شهروندان تصور می‌کنند چون در تولید آب کم نداریم آن‌ها نیز می‌توانند هر گونه که می‌خواهند مصرف کنند.

مدیرعامل آبفای تهران با انتقاد از اینکه برخی مشترکان در مصرف آب مدیریت ندارند تصریح کرد: آب تولیدی با قیمت بالایی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و بجز موارد شرعی از نظر اجتماعی نیز شایسته نیست که با آب تصفیه شده و بهداشتی مبادرت به شستشوی منزل و آسفالت خیابان و خودرو شود.

ارسال نظر: