رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد:

فقط ۱۰۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته به هلال احمر داده‌اند

کدخبر: 2099764

رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: طی دو سال و سه ماه گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای هلال احمر در نظر گرفته شده که تاکنون فقط ۱۰۰ میلیارد آن پرداخت شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در مراسم افطاری در کنار امدادگران پایگاه امداد جاده ای قوچک، با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات با کیفیت در ماموریت‌های محوله به هلال احمر، خاطرنشان کرد: ماموریت جمعیت در برنامه ۱۰ ساله مشخص شده و بر مبنای این برنامه، هلال احمر، کاری فاخر و با کیفیت بالا براساس اولویت ها و متناسب با زمان، مکان و اعتبارات خود ارائه خواهد کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع)، ارزش و اهمیت خدمات هلال احمر در صف را یادآور شد و تاکید کرد: ما قدردان زحمات امدادگران و نجاتگران هلال هستیم که داوطلبانه و در راه رضای خدا خدمت می کنند.

ضیائی با اشاره به محدودیت امکانات و تجهیزات امدادگران، خاطرنشان کرد: زبان مشترک تمامی امدادگران ما در سراسر کشور، تدارک امکانات و تجهیزات و فراهم شدن اعتبارات بیشتر برای ارائه خدمت بهتر و با کیفیت تر است.

ارائه خدمات در نبود اعتبارات کافی

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه فضاهای خالی زیادی در کشور برای خدمت وجود دارد، به بحث امداد کوهستان و حریق در جاده ها که بانی مشخصی ندارد و قانون برای آن تکلیفی مشخص نکرده اشاره کرد و گفت: زمانی که سیستمی یک مسئولیت را می پذیرد، باید تمامی امکانات، اعتبارات، و ...برای انجام آن مسئولیت فراهم باشد در حالی که برای جمعیت هلال احمر امکان ارائه خدمات در موضوع امداد کوهستان فراهم نبوده ولی در عین حال این خدمات را ارائه داده است.

ضیائی با تاکید بر اینکه باید در مسائلی چون امداد کوهستان و آتش سوزی جنگل ها، قانون مدیریت بحران، تکلیف را روشن کند، تاکید کرد: اگر هلال احمر مسئولیت دارد باید امکانات و اعتبارات برای ارائه خدمات فراهم شود و اگر تکلیفی ندارد این مسئولیت باید از روی دوش هلال احمر برداشته شود.

۶۰ هزار امدادگر داوطلب هلال احمر آماده کار و خدمت

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه قرارداد جمعیت هلال احمر با حاکمیت در زمینه پاسخگویی به سوانح طبیعی و بحث امداد و نجات است، گفت: طی دو سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده که تا این زمان که ۳ ماه از سال ۹۶ می گذرد تنها ۱۰۰ میلیارد آن به جمعیت پرداخت شده است در حالی که اگر همین خدمت را دولت بخواهد از سازمان دیگری بگیرد باید سالی ۴ هزار میلیارد تومان هزینه و ۳۰ تا ۴۰ هزار نیرو استخدام کند.

ضیائی ضمن تقدیر از خدمات داوطلبانه و ایثارگرانه امدادگران تاکید کرد: ۶۰ هزار امدادگر و نجاتگر هلال احمر در سراسر کشور در حال ارائه خدمات به مردم هستند؛ خدماتی که با عشق، علاقه، مهربانی ارائه می شود و این ایثار و علاقه، پشتیبان جمعیت هلال احمر در انجام ماموریت هایش است. در بیش از ۵۰۰ پایگاه جمعیت هلال احمر در سراسر ایران اسلامی، در هر ساعت از شبانه روز، امدادگران جمعیت آماده به کار هستند و این ارزش بالایی برای هلال احمر، دولت و مردم دارد.

معاونت آموزش؛ وظیفه اعتباربخشی دوره های آموزشی را برعهده دارد

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به خواسته امدادگران مبنی بر تسریع در برگزاری دوره های آموزشی تخصصی امدادگری و نجاتگری، تاکید کرد: مسئولیت آموزش نیرو به طور مستقیم برعهده هر سازمان تخصصی هلال احمر است و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت، وظیفه اعتبار بخشی دوره های آموزشی را برعهد دارد.

ضیائی در ادامه با اشاره به جذب نیروهای ایثار در جمعیت هلال احمر بعد از اتمام فرایند استخدامی جمعیت، همچنین ضرورت ارائه خدمات با کیفیت در ماموریت های محوله، خاطرنشان کرد: ماموریت جمعیت هلال احمر در برنامه ۱۰ ساله مشخص شده و بر مبنای این برنامه، هلال احمر کاری فاخر و با کیفیت بالا براساس اولویت ها و متناسب با زمان، مکان و اعتبارات، ارائه خواهد کرد.

امداد کوهستان ماموریت مستقیم هلال احمر نیست

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به گستردگی و تنوع خدمات هلال احمر ایران و این نکته که امداد کوهستان، ماموریت مستقیم هلال احمر نیست، تاکید کرد: در ارائه خدمات باید بررسی کنیم تا چه حد حضور هلال احمر متناسب با ماموریت های مشخص شده است و چنانچه قرار است امداد کوهستان که بسیار پرهزینه است برعهده هلال احمر باشد، لازم است این موضوع قانونی شود و همچنین اعتبارات و امکانات مرتبط با آن نیز اختصاص و تحویل گردد.

ارسال نظر: