کلاهبرداری میلیاردی بچه سردار قلابی از دختران دم بخت/ متهم را شناسایی کنید

کدخبر: 2099771

پسر ۲۶ ساله که با تاسیس شرکت قلابی و معرفی خود به عنوان پسر یکی از سرداران معروف از دختران دم بخت میلیاردی کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خانم جوانی ۳۰ ساله با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام کرد که توسط مدیر یک شرکت واردات خودرو به نام محمد مورد کلاهبرداری قرار گرفته و این شخص با جلب اعتماد او و در ادامه خانواده اش، اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از آن‌ها کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، پرونده در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش از طریق شبکه‌های مجازی با تبلیغات شرکتی به نام "مهین تک رو" در خصوص واردات و فروش خودروهای خارجی آشنا شدم؛ با مراجعه به دفتر شرکت در خیابان جردن با مدیر شرکت به نام محمدآشنا شدم. قرارداد تنظیم یک دستگاه خودرو سواری اپتیما به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان مابین بنده و شخص بسته شد و مبلغ ۵ میلیون تومان نیز به عنوان پیش پرداخت از سوی بنده به این شخص پرداخت شد؛ قرار شد تا مابقی پول خودرو نیز همزمان با تحویل خودرو پرداخت شود.

مالباخته در خصوص نحوه آشنایی خود با مدیر شرکت به کارآگاهان گفت:مدت کوتاهی از مراجعه‌ی من به شرکت مهین تک رو و تنظیم قرارداد خرید خودرو نگذشته بود که تماس‌های مدیر شرکت شروع شد؛ این شخص به بهانه‌های مختلفی با بنده تماس می‌گرفت و از من درخواست ملاقات می‌کرد تا نهایتا اولین ملاقات بنده با ایشان انجام شد؛ محمدپرهام با طرح این ادعا که در همان ملاقات اول به من علاقه‌مند شده از من درخواست ازدواج کرد و همین موضوع زمینه تماس‌ها و ملاقات‌های بعدی او با من شد.

مالباخته در خصوص ادعای محمدپرهام مبنی بر ارتباطش با ارگان‌های مهم دولتی و لشگری نیز به کارآگاهان گفت: درهمان ملاقات‌هابود که محمد خودش را فرزند یکی از فرماندهان ارشد نظامی معرفی کرد و عنوان کرد که پدرش به واسطه نوع شغل و مأموریت هایش دائما در خارج از کشور است. علاوه بر آن خودش نیزمدعی بود که با وزارتخانه‌های مهم و حساس دولتی ارتباط نزدیکی دارد و برای اثبات اظهاراتش تصاویری از خودش با لباس‌های مختلف نظامی برایم ارسال می‌کرد؛ حتی در چند قرار ملاقاتی که با یکدیگر داشتیم، او تجهیزات پلیسی از جمله بی سیم و ... همراه خود داشت و همین اقدامات باعث شده بود تا من تمامی صحبت هایش را باور کنم.

مالباخته در خصوص نحوه کلاهبرداری میلیاردی از او و خانواده اش توسط محمد نیز به کارآگاهان گفت: او برای طرح درخواست ازدواجش به خانه‌ی ما آمد و موضوع را با خانواده ام مطرح کرد و همین موضوع باعث شد تا دیگر کاملا به او و صحبت هایش اطمینان پیدا کنم؛ خانواده ام نیز که به من کاملا اعتماد دارند، زمانیکه با علاقه من به محمد روبرو شدند با درخواست ازدواج محمد موافقت کرده و بدین طریق او وارد خانواده‌ی ما شد؛ پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز نامزدی ما دو نفر، یک روزمدعی شد که زمینه‌ی مناسبی جهت سرمایه گذاری در واردات خودروهای گران قیمت خارجی در اختیارش قرار گرفته و به این بهانه مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان از من و خانواده ام دریافت کرد؛ پس از دریافت این مبلغ و در شرایطی که پدرم قصد ساخت و ساز در یک قطعه زمین ۵۰۰ متری در منطقه لواسان را داشت، محمد مجددا با طرح این موضوع که می‌تواند تمامی امور قانونی و اداری مربوط به مجوز ساخت و ساز و ... را در کمترین زمان ممکن برای پدرم آماده کند، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان دیگر از پدرم دریافت کرد، اما پس از آن و به صورت ناگهانی، در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری ناپدید شد.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به محل شرکت "مهین تک رو" در منطقه جردن اطلاع پیدا کردند که دفتر شرکت مکانی استیجاری بوده که صرفا برای چند ماه اجاره و پس از آن به مالک آن تحویل داده شده است؛ همچنین در بررسی سوابق شرکت نیز مشخص شد که اساسا چنین شرکتی ثبت قانونی نشده و هیچ شرکتی تحت این نام مجوز واردات خودرو به کشور را ندارد.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با بهره گیری از اظهارات مالباخته مبنی بر حضور دو مرد جوان در شرکت به نام‌های "سعید" و "حمیدرضا" و هچنین بررسی تراکنش مالی حساب‌های مالباخته که همین افراد نسبت به وصول چک‌ها اقدام کرده بودند، محل سکونت آن‌ها در خزانه و یافت آباد شناسایی و هر دونفر آن‌ها در دو عملیات جداگانه،5 خرداد دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند؛ مالباخته پس از مواجه حضوری با این دو نفر، هر دو نفرشان را مورد شناسایی دقیق قرار داد و عنوان داشت:در طول مدت آشنایی من با محمد این دو نفر همیشه تمامی اظهاراتش را در خصوص اینکه او واقعا فرزند یکی از فرماندهان نظامی است و یا ارتباط نزدیکی با وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مهم دولتی دارد را تأیید می‌کردند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، "سعید" و "حمیدرضا لب به اعتراف گشوده و عنوان داشتند که شخصی که خودش را به نام محمد معرفی کرده، در واقع یکی از دوستان آن‌ها به نام واقعی محمد26 ساله است که با طرح و برنامه قبلی برای کلاهبرداری اقدام به افتتاح شرکت به نام "مهین تک رو" کرده و در حال حاضر نیز در یک خانه استیجاری در منطقه نیاوران مخفی شده است.

با شناسایی دقیق مخفیگاه "محمد. الف" در منطقه نیاوران، سرانجام متهم اصلی پرونده در روز 13 خرداد و در حین تردد با یک BMW مدل Z۴ شناسایی، دستگیر و به پایگاه یکم آگاهی منتقل شد.

در بررسی مدارک شناسایی خودرو توقیف شده از متهم مشخص شد که متهم، خودرو را به صورت روزانه از یک شرکت خصوصی کرایه کرده؛ با شناسایی این شرکت در شمال شهر تهران و انجام تحقیقات بعدی مشخص که متهم اصلی پرونده در دفعات مختلف اقدام به کرایه خودروهای مدل بالا از جمله "تویوتا" و"بی ام و"از آنجا کرده است؛ مالباخته نیز در تحقیقات تکمیلی تأیید کرد که محمد پرهام یا همان محمد. الف. در طول این مدت با انواع خودروهای مدل بالا بر سر قرارهایش حاضر می‌شده و متهم نیز اظهارات مالباخته را تأیید کرد.

با دستگیری متهم و اعترافات صریح وی، تعدادی دیگری از شکات و مالباختگانی که با مراجعه به شرکت "مهین تک رو" مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی و به پایگاه یکم آگاهی دعوت شدند؛ یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهم عنوان داشت که جهت تحویل یک دستگاه خودرو لوکس خارجی، مبلغ ۹۰ میلیون تومان به پرداخت کرده و دیگر مالباختگان نیز در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که ده‌ها میلیون تومان برای تحویل خودرو خارجی به متهم اصلی پرونده پرداخت کردند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهم هیچگونه وابستگی و یا نسبتی با افراد سرشناس و یا مدیران دولتی وفرماندهان لشگری نداشته و تمامی اقدامات متهم در استفاده از هویت مجعول و ... صرفا با قصد و نیت کلاهبرداری از افراد صورت گرفته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر با دعوت از شکات و مالباختگان برای حضور در پایگاه یکم آگاهی به منظور پیگیری پرونده، گفت: هویت مجعول، انتساب خود به افراد سرشناس و همچنین ارگان مختلف دولتی و لشگری و برنامه ریزی متهم جهت کلاهبرداری در پوشش شرکت کاغذی مهین تک رو و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بزرگاه شهید صدر (مسیر شرق به غرب) - ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند در پایان این خبر عنوان داشت:از شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص دیگر اقدامات مجرمانه‌ی این شخص در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۸۳۱۰ در اختیار کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

ارسال نظر: