رئیسی در جلسه تفسیر قرآن کریم:

بالاترین نعمتی که خداوند به بشریت عنایت کرده نعمت ولایت است

کدخبر: 2099787

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: خداوند در قرآن به سبب نعمت ولایت بر انسان منت گذاشته است، بالاترین نعمتی که خداوند به بشریت عنایت کرده نعمت ولایت است، هرگاه سخن از نعمت‌های خداوند به میان می‌آید در میان نعمات دنیوی و اخروی نعمت ولایت در درجه بالاتری قرار دارد و در حقیقت نعمات دیگر جلوه‌گر این نعمت هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در جلسه تفسیر قرآن اظهار داشت:

- راه بدست آوردن یقین عمل به دستورات الهى بوده و بر اساس روایات، نشانه یقین، توکل بر خداوند و تسلیم او شدن و راضى بودن به مقدرات اوست.

- مراحل یقین عبارتند از علم الیقین، حق الیقین و عین الیقین. انسان، گاهى از دیدن دود پى به آتش مى‌برد که این علم الیقین است، گاهى خودِ آتش را مى‌بیند که عین الیقین است و گاهى دستى بر آتش مى‌نهد و سوزندگى آن را احساس مى‌کند که حق الیقین است.

- خداوند در قرآن به سبب نعمت ولایت بر انسان منت گذاشته است، بالاترین نعمتی که خداوند به بشریت عنایت کرده نعمت ولایت است، هرگاه سخن از نعمت‌های خداوند به میان می‌آید در میان نعمات دنیوی و اخروی نعمت ولایت در درجه بالاتری قرار دارد و در حقیقت نعمات دیگر جلوه‌گر این نعمت هستند.

- اگر نعمت ولایت به بندگان عطا نمی‌شد، زندگی انسان با سایر جانداران و موجودات عالم هیچ تفاوتی نداشت و نه تنها نظام تشریع که نظام تکوین نیز مختل می‌شد.

ارسال نظر: