وزیر خارجه نروژ در نشست خبری مشترک با ظریف عنوان کرد:

حمایت اروپا از توافق هسته‌ای/ ایران کاملا به برجام پایبند بوده است

کدخبر: 2099796

وزیر خارجه نروژ با بیان اینکه اروپا از توافق هسته ای حمایت می کند، گفت: ایران کاملا به برجام پایبند بوده و ما دلیلی نداریم که از عدم پایبندی ایران صحبت کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "بورگه برنده" وزیر خارجه نروژ امروز دوشنبه پس از دیدار و گفتگو با ظریف همتای ایرانی خود در نشست خبری ضمن خوشامدگویی به ظریف گفت: در باره حادثه تروریستی تهران با مردم ایران همدردی می کنم.

وی افزود: ما در دیدار دوجانبه درباره چالشهای منطقه گفتگو کردیم. چالشهای مربوط به خلیج فارس، سوریه و عراق و همچنین فرصتی شد تا در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی حسن روحانی صحبت کنیم و اینکه این پیروزی چه معنایی در حوزه سیاست داخلی ایران دارد.

وزیر خارجه نروژ همچنین در پاسخ به سوالی درباره آینده برجام عنوان کرد: اروپا از توافق هسته ای حمایت می کند و آقای ظریف به خوبی بر این مساله واقف است. ایران کاملا به برجام پایبند بوده و ما دلیلی نداریم که از عدم پایبندی ایران صحبت کنیم.

وی گفت: در روزهایی که با بحرانهای متفاوتی در سطح جهانی روبرو هستیم توافق هسته ای نشان داد که میتوانیم بر روی مساله ای بسیار مهم در حد و اندازه مساله هسته ای در سطح جهانی به توافق برسیم.

ارسال نظر: